Així és Armas Trasmediterránea, el negoci de 420 milions amb el qual Baleària aspira a regnar en el mar.

La naviliera de Dénia suma 15 vaixells, 1.500 empleats i nombroses rutes a Canàries, la Península, Algèria i Alborán.

Adolfo Utor, presidente de Baleària

Adolfo Utor, presidente de Baleària

Adolfo Utor va nàixer l’any 1961 en la ciutat marroquina d’Alhucemas, però des de molt jove, es va establir en la marinera Dénia, a les faldes del Montgó. Ara, com a president de Baleària, anuncia la compra que portarà a la companyia amb seu en aquesta localitat alacantina a dominar l’estret i unir així Espanya amb el nord d’Àfrica.

Però no solament això. Baleària, ja un gegant del transport marítim de passatgers, firma els últims flecos per a tancar la compra de la major part del negoci d’Armas Trasmediterrània, el grup resultant de la fusió entre Naviera Armas i Trasmediterrània.

Trasmediterrània va ser fundada en 1916 per Juan March i va començar operacions en 1917. Des d’aleshores va ser clau en la connexió marítima entre Espanya peninsular, Canàries, Balears i el Nord d’Àfrica.

D’altra banda, Naviera Armas va ser fundada en 1941 a Las Palmas de Gran Canària per Antonio Armas Curbelo com una empresa familiar dedicada al transport interinsular de mercaderies, que amb el temps va incorporar ferris de passatgers i es va consolidar com la naviera líder a Canàries.

En 2017 va protagonitzar un salt històric en comprar a Acciona el 92,71% de Trasmediterrània, operació que la va convertir en un dels grans grups marítims d’Espanya i Europa. No obstant això, el fort endeutament derivat d’aquesta expansió va portar a que fons internacionals assumiren el control majoritari i la posició de la família fundadora quedara molt minimitzada.

Ara, la conjunció d’ambdues firmes, Naviera Armas Trasmediterrània, a través de la seua societat holding Bahía de las Isletas S.L., anuncia la firma de dos acords vinculants per a la venda de les seues operacions a Baleària i les seues activitats a l’Estret a la danesa DFDS.

I és que Bahía de las Isletas S.L., que opera sota la marca Armas Trasmediterrània, ha aconseguit dos acords vinculants. El primer correspon a la venda de la seua activitat empresarial, rutes, actius i empleats, a Canàries, Península, Algèria i Alborán, juntament amb el negoci de transport terrestre, a Baleària.

El segon acord es refereix a la totalitat dels actius i empleats de les operacions de l’Estret a DFDS i a Baleària, una part per a cadascun, segons han explicat des de la companyia de Dénia a aquest diari. De forma independent, el grup va signar en juliol un acord per a la venda del vaixell Fortuny a Liberty Lines.

Baleària suma un negoci de 420 milions anuals

I és que les rutes interinsulars a Canàries, Canàries-Península, Alborán i Algèria van generar aproximadament 420 milions d’euros d’ingressos en 2024.

Els principals actius que formen part d’aquesta operació són els vaixells Volcán de Teno, Volcán de Tamadaba, Villa Tazacorte, Volcán de Tinamar, Volcán de Tindaya, Juan J Sister, Almariya i Volcán de Timanfaya, així com terminals portuàries, oficines, concessions i acords de serveis en ports que resulten crítics per a les operacions de Naviera Armas Trasmediterrània en aquestes regions, entre ells La Esfinge, Tenerife, Arrecife, Puerto Rosario, Càdiz, Melilla, Motril, Almería, La Palma, La Gomera, Valverde, Los Cristianos, Algèria i Nador.

Les rutes incloses de l’Estret van generar aproximadament 66 milions d’euros d’ingressos en 2024. Els principals actius adquirits per Baleària en aquesta operació inclouen el vaixell Ciutat de Màlaga i una concessió a Algesires. Per part seua, DFDS adquireix els vaixells Volcán de Tamasite i Villa de Agaete, així com les concessions i terminals d’Algesires, Ceuta i Tànger Med.

La companyia ja ha obtingut les autoritzacions necessàries d’accionistes i creditors per a procedir a la implementació d’ambdues operacions i donar un nou rumb a Naviera Armas Trasmediterrànea.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada