Ford llança a Xina la versió elèctrica del Bronco que va negar a Almussafes

Modelo Ford Bronco que se venderá en exclusiva en China

Modelo Ford Bronco que se venderá en exclusiva en China

Ford ha anunciat el llançament enguany d’una versió elèctrica del Bronco específica per al mercat xinés. L’aposta i els temps a Àsia contrasten amb els plans a Almussafes, que va perdre el tren de l’electrificació completa en 2022, just quan la marca americana es va aliar amb Jiangling Motors Corporation per al desenvolupament de vehicles per a Xina.

L’anunci en el Ministeri d’Indústria i Tecnologia de la Informació de Xina ha desvetllat l’inici de les vendes d’una nova versió del Bronco amb dues motoritzacions, una híbrida endollable i una altra 100% elèctrica.

El disseny del nou model s’ha creat específicament per a Xina, en el que suposava a priori una decisió similar a la que es va prendre amb Almussafes, ja que també es va dir que el nou vehicle multienergètic d’Almussafes anava a ser íntegrament dissenyat per a la factoria valenciana.

El model per al qual Ford ha demanat als proveïdors que coticen per les peces té el codi CX735 i en les presentacions que ha fet Ford del model, segons expliquen a Economia Digital directius presents en les mateixes, s’utilitzava una foto del Bronco per a les seues presentacions.

Allà on existeixen diferències substancials entre el Bronco xinés i el Bronco valencià és en els temps d’execució. La indústria de l’automoció necessita d’anys per a cada decisió i el model anunciat ara, segon semestre de 2025, arriba després de l’anunci de la creació d’una ‘joint venture’ entre Ford i Jiangling Motors Corporation anunciada en gener de 2022. Per tant, han passat tres anys i mig des que es va formalitzar l’aliança fins que es materialitza el resultat de la mateixa.

Paral·lelament a aquesta decisió presa a Detroit, perquè el poder de decisió que hi ha a Espanya és nul i a Europa molt limitat, Ford va renunciar en agost de 2022 al Perte que tenia concedit per a la planta d’Almussafes i pel que li havia estat adjudicat 106 milions d’euros de subvenció.

El motiu pel qual es va renunciar al Perte era perquè aquest programa d’ajudes obligava a tindre executades totes les inversions abans de finalitzar 2026 i Ford no va poder garantir que compliria aquest termini.

Les actuacions a Xina de Ford demostren que la multinacional sí que disposava de temps suficient per a executar un pla d’electrificació a la factoria d’Almussafes perquè, de fet, la seua aposta pels models 100% elèctrics s’ha executat a Xina. Dit d’una altra forma, si el ritme de treball a Ford Xina s’hagués replicat a Almussafes ara ja s’estaria muntant les primeres unitats de prova del proper model i en 2026 ja se sabria si hauria tingut acollida per part del mercat.

Ford a Xina explica: “El nou vehicle oferirà dos modes de conducció simultàniament, d’autonomia estesa i elèctric pur, i liderarà el mercat amb un nivell d’intel·ligència d’avantguarda i una excel·lent transitabilitat. Aquest vehicle elèctric de gran autonomia arribarà oficialment al mercat xinés en el quart trimest…

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada