Ford llança a Xina la versió elèctrica del Bronco que va negar a Almussafes

Modelo Ford Bronco que se venderá en exclusiva en China
Ford ha anunciat el llançament enguany d’una versió elèctrica del Bronco específica per al mercat xinés. L’aposta i els temps a Àsia contrasten amb els plans a Almussafes, que va perdre el tren de l’electrificació completa en 2022, just quan la marca americana es va aliar amb Jiangling Motors Corporation per al desenvolupament de vehicles per a Xina.
L’anunci en el Ministeri d’Indústria i Tecnologia de la Informació de Xina ha desvetllat l’inici de les vendes d’una nova versió del Bronco amb dues motoritzacions, una híbrida endollable i una altra 100% elèctrica.
El disseny del nou model s’ha creat específicament per a Xina, en el que suposava a priori una decisió similar a la que es va prendre amb Almussafes, ja que també es va dir que el nou vehicle multienergètic d’Almussafes anava a ser íntegrament dissenyat per a la factoria valenciana.
El model per al qual Ford ha demanat als proveïdors que coticen per les peces té el codi CX735 i en les presentacions que ha fet Ford del model, segons expliquen a Economia Digital directius presents en les mateixes, s’utilitzava una foto del Bronco per a les seues presentacions.
Allà on existeixen diferències substancials entre el Bronco xinés i el Bronco valencià és en els temps d’execució. La indústria de l’automoció necessita d’anys per a cada decisió i el model anunciat ara, segon semestre de 2025, arriba després de l’anunci de la creació d’una ‘joint venture’ entre Ford i Jiangling Motors Corporation anunciada en gener de 2022. Per tant, han passat tres anys i mig des que es va formalitzar l’aliança fins que es materialitza el resultat de la mateixa.
Paral·lelament a aquesta decisió presa a Detroit, perquè el poder de decisió que hi ha a Espanya és nul i a Europa molt limitat, Ford va renunciar en agost de 2022 al Perte que tenia concedit per a la planta d’Almussafes i pel que li havia estat adjudicat 106 milions d’euros de subvenció.
El motiu pel qual es va renunciar al Perte era perquè aquest programa d’ajudes obligava a tindre executades totes les inversions abans de finalitzar 2026 i Ford no va poder garantir que compliria aquest termini.
Les actuacions a Xina de Ford demostren que la multinacional sí que disposava de temps suficient per a executar un pla d’electrificació a la factoria d’Almussafes perquè, de fet, la seua aposta pels models 100% elèctrics s’ha executat a Xina. Dit d’una altra forma, si el ritme de treball a Ford Xina s’hagués replicat a Almussafes ara ja s’estaria muntant les primeres unitats de prova del proper model i en 2026 ja se sabria si hauria tingut acollida per part del mercat.
Ford a Xina explica: “El nou vehicle oferirà dos modes de conducció simultàniament, d’autonomia estesa i elèctric pur, i liderarà el mercat amb un nivell d’intel·ligència d’avantguarda i una excel·lent transitabilitat. Aquest vehicle elèctric de gran autonomia arribarà oficialment al mercat xinés en el quart trimest…