Grimaldi invertirà 3,9 milions en una nova terminal per a convertir el port de Sagunt en un hub automobilístic

El Consell d'Administració de l'APV ha atorgat una concessió administrativa a València Terminal Europa per a l'explotació d'aquesta nova terminal durant deu anys.

Puerto de Sagunto

Port de Sagunt

El Consell d’Administració de la Autoritat Portuària de València (APV) ha atorgat una concessió administrativa a Valencia Terminal Europa, propietat del grup italià Grimaldi, per a l’explotació d’una terminal per a la recepció, emmagatzematge i distribució de vehicles i càrrega rodada per a ús particular en el Port de Sagunt.

Aquesta nova terminal suposa una inversió de 3,9 milions d’euros i cerca consolidar Sagunt com a hub automobilístic. Cal recordar que aquesta localitat acull la nova gigafactoria de bateries de PowerCo (Volkswagen) -que entrarà en funcionament al setembre d’enguany- i diverses empreses xineses haurien mostrat interès en terrenys del seu parc empresarial. La nova concessió s’aprova per a un període de 10 anys i s’ubicarà al Moll Centre 2 i al Moll Sud 2.

D’altra banda, en la reunió del Consell celebrada aquest dimecres han pres possessió com a nous consellers, a proposta de la Generalitat, la consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano; i el vicepresident de la Confederació Valenciana d’Empresaris (CEV) i president de la Federació del Transport (FVET), Carlos Prades. El Consell d’Administració ha agraït la tasca desenvolupada pels consellers sortints, Salvador Navarro i Ester Olivas.

En la mateixa sessió, s’ha nomenat a Elena C. Delgado Gutiérrez -vocal nat del Consell d’Administració- com a vicepresidenta del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València, d’acord amb el que estableix l’article 32.1 del Text Refós de la Llei de Ports de l’Estat i de la Marina Mercant.

En la sessió d’aquest dimecres, el Consell també ha aprovat una concessió administrativa per a l’ocupació de béns de domini públic portuari a favor de Lanzadera Emprendedores, per a la construcció i manteniment d’una zona enjardinada vinculada a l’antiga Base de l’Equip Alinghi de la America’s Cup a la Marina de València. Aquesta zona enjardinada tindrà una superfície de 1.723 metres quadrats.

Avançaments en la interacció port-ciutat de Sagunt

En un altre ordre de coses, el Consell de l’APV ha acordat continuar amb la tramitació de la Delimitació d’Espais i Usos Portuaris (DEUP) del Port de Sagunt, després del tràmit d’informació pública. L’APV ha tingut en compte diverses al·legacions realitzades per l’Ajuntament de Sagunt, “mostrant així el compromís amb el desenvolupament de la interacció port-ciutat i la necessitat d’un nou conveni que arreplegue les necessitats sorgides en la relació entre APV i Ajuntament, sobre les quals venim treballant de manera conjunta”, ha explicat la presidenta de l’APV, Mar Chao.

L’òrgan de govern del port també ha rebutjat el recurs de reposició interposat per Puerto Natura Valencia contra la resolució del Consell que acordava la revocació sense indemnització de la concessió atorgada a aquesta empresa per a construir i gestionar una terminal pública de passatgers.

Així mateix, el Consell ha rebutjat la sol·licitud d’Intersagunto Terminales per a la modificació del volum de trànsit mínim anual. Finalment, s’ha autoritzat una modificació de la concessió concedida a la Confraria de Pescadors del Port de Gandia, perquè puguen subministrar combustible, ampliant el termini de duració en cinc anys.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp