El trànsit de cotxes en el port de València augmenta un 12% mentre Ford Almussafes dóna voltes al Fiesta.

Xina no sols es manté com el principal mercat del port de València, sinó que incrementa els seus contenidors en prop d'un 20%.

Vehículos expuestos en Ford Vedat Mediterráneo

Vehículos expuestos en Ford Vedat Mediterráneo

La planta de Ford Almussafes continua sense notícies conclusives que li asseguren la càrrega de treball necessària per a continuar activa i, sobretot, amb una quantitat d’ocupacions salvades suficient. Mentrestant, la quantitat de cotxes que passen pels ports de València i Sagunt, gestionats per l’Autoritat Portuària de València (APV), s’han anotat en agost un increment substancial, d’un +12’28%, 31.276 vehicles.

Cert és que la tendència acumulada de tràfic de vehicles en aquest 2025 en aquests molls segueix sent negativa, però aquest repunt, sumat al creixement del tràfic marítim des de Estats Units i, sobretot, Xina, líders absoluts en València i Sagunt, i a la falta de claredat en el sector de l’automòbil i sobre Ford Almussafes, no fan sinó elevar l’estat d’alerta i vigilància.

I és que, segons les dades proporcionades per l’APV, els tràfics d’importació i exportació de Valenciaport (que inclou els recintes de València, Gandia i Sagunt) van superar el passat mes d’agost els 6,5 milions de tones, la qual cosa representa un increment del 2,5% respecte del mateix mes de l’any anterior.

En el que portem d’any han passat per les tres terminals prop de 54 milions de tones (-0’56%) i, observant l’any complet, –dades interanuals– el volum de tràfics ja se situa per damunt dels 80 milions de tones (+0’47%).

Avaluant els moviments de contenidors, l’Oficina Estadística de l’Autoritat Portuària de València (APV), informa que durant el passat mes d’agost Valenciaport va gestionar 493.455 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), la qual cosa representa un increment del 8’05% respecte a agost de 2024.

Aquesta xifra s’eleva als 3,8 milions de TEU, al referir-se als tràfics acumulats entre gener i agost (+4’75%). En termes interanuals s’han arribat als 5,6 milions de contenidors (+7’82%).

El mes d’agost va aportar xifres positives per al mercat de l’automòbil (en règim de mercaderia). En l’octau mes de l’any, per les terminals de Sagunt i València es van carregar i descarregar 31.276 vehicles (+12’28 %), si bé, en el còmput acumulat des de gener la xifra es va situar en les 325.088 unitats (-13’97 %).

Xina, Estats Units i Algèria, principals mercats

El xinès és el mercat internacional que més tràfics de mercaderies intercanvia amb el port de València i la resta de Valenciaport, tant en tones com en nombre de TEU. Així, en el que portem de 2025 s’han realitzat operacions amb 550.983 contenidors (+18’81%) i de més de 5,8 milions de tones (+12’46%) amb el país asiàtic.

Estats Units és un altre dels països amb més tràfic comercial amb l’Autoritat Portuària de València, amb 263.192 contenidors (+6’02%) i més de 4 milions de tones (+10’21%). Algèria és el tercer mercat en nombre de TEU (212.581 unitats i +42’76), mentre que Itàlia supera al mercat estatunidenc si tenim en compte el pes de la càrrega, ja que supera els 4,6 milions de tones (+1’30%).

La situació de Ford Almussafes

I és que la situació en la factoria de Ford en Almussafes no és la millor en aquests moments. El Kuga, juntament amb el nou vehicle multienergia amb un volum de 209.000 unitats a l’any a partir de 2027, són insuficients per a mantenir l’estructura en Almussafes igual que ho és per a Colònia -la seua altra fàbrica a Europa- els escassos encàrrecs que ha de atendre de l’Explorer i el Capri.

Davant aquesta situació, tal com ha informat aquest diari, l’opció que s’avalua és que Ford recupere els vehicles del segment B, és a dir, la mida que va tenir el Fiesta, els últims models dels quals es fabricaren a Colònia. Versions anteriors del Fiesta van tenir tant d’èxit que la seua producció es repartia entre Almussafes i la planta alemanya.

L’opció d’ampliar la col·laboració entre Volkswagen i Ford per al desenvolupament de vehicles elèctrics consistiria, bàsicament, a compartir plataforma, és a dir, esquelet del vehicle del cotxe elèctric. La plataforma del ID.4 és la que utilitza l’Explorer mentre que la plataforma del ID.3 és la que usa el Capri. Amb aquest nou pas, també es compartiria la nova del ID.2.

Aquesta tecnologia alemanya té en Sagunt un puntal necessari. Els vehicles que utilitzaran aquesta plataforma a partir de l’any que ve muntaran les cel·les que es fabricaran en la gigafactoria de Volkswagen de la Comunitat Valenciana. El nou ID.2 i el Cupra Raval estan basats en la mateixa plataforma que podria utilitzar el Fiesta.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Un incendio. Foto: FUVAMA.
No has proporcionat el text complet de la notícia que vols que traduïsca. Si me’l pugues facilitar completament, podré traduir-lo al valencià per a tu.