Les últimes apostes de Juan Roig (Angels) amb model Mercadona: de coinversió amb Mango a proveïdor de Unilever i Samsung.

Roig sols inverteix en empreses que han participat en el programa d'acceleració de Lanzadera perquè "han interioritzat el Model de Qualitat Total".

Hortensia Roig, presidenta de EDEM, y Pepe Peris, director general de Angels, la sociedad de inversión de Juan Roig, junto a las 12 empresas seleccionadas para su Investor's Day.

Hortensia Roig, presidenta de EDEM, y Pepe Peris, director general de Angels, la sociedad de inversión de Juan Roig, junto a las 12 empresas seleccionadas para su Investor’s Day.

Angels, la societat d’inversió de Juan Roig, president de Mercadona, s’ha anat de ‘compres’. En el seu últim Investors’ Day ha reunit a més de 300 inversors de tota Espanya perquè 12 de les últimes participades per Roig, en les quals ha invertit més de dos milions d’euros, exposen el seu model de negoci i tracten de seduir a business angels i grans fons.

Eixò sí, hi ha certs criteris indiscutibles perquè Angels entre amb capital en les startups. Juan Roig només inverteix en empreses que han participat en el programa d’acceleració de Lanzadera perquè “han interioritzat el Model de Qualitat Total -el de Mercadona-“. “És el nostre avantatge competitiu”, ha assenyalat Pepe Peris, director general d’aquesta societat d’inversió.

Els 12 emprenedors que han presentat les seues empreses són els fundadors d’empreses en les quals Angels ja ha invertit: “Era un objectiu que ens demanaven els inversors i que complim per segon any; el nostre repte ara és que tots els inversors que assisteixen siguen inversors en empreses participades per Angels, hui són el 60% dels inversors assistents i volem que siga el 100%”.

Què busca Juan Roig (Angels) per a entrar en una empresa?

A més de que hagen interioritzat el model de Qualitat Total, Angels busca tres característiques per a prendre participacions: “Que hi haja un lideratge molt clar, que tinguen moltíssim focus en la missió que té cada empresa i que compleixen amb l’ordre seqüencial i de satisfacció dels cinc components que té una empresa, que és client, treballador, proveïdor, societat i capital, en aquest ordre”.

“Quan compleix aquests requisits, des d’Angels invertim importos de entre 100.000 fins a 300.000 euros per a prendre sempre un percentatge minoritari del capital, perquè el 100% de les decisions de l’empresa les ha de prendre el fundador o fundadora. Això per a nosaltres és una línia vermella. Les acompanyem en el seu creixement i al cap de cinc o deu anys, quan deixem d’afegir valor en l’empresa, desinvertim perquè entre un altre inversor de major grandària o que el propi emprenedor ens recompre o si així ho ha decidit, vendre l’empresa”, ha desenvolupat Peris.

“D’aquesta manera, amb els retorns que obté Angels a través de desinversions o dividends, invertim en tres o cinc nous emprenedors i així el cercle va creixent”, ha desenvolupat.

Clara Pombo, cofundadora de Entrepreneurship Forum Spain, i ponent en l’esdeveniment, per la seua part ha assenyalat: “A Espanya ha d’haver-hi més projectes emprenedors amb una valoració superior a 100 milions d’euros. I això només ocorre si hi ha un caldo de cultiu com el que es dóna en Marina de Empreses, on neixen projectes que poden créixer dins de l’ecosistema. Per a això, fa falta més inversió i més projectes liderats per dones”.

Les 12 elegides

De les 12 empreses que ha presentat Angels, la societat d’inversió de Juan Roig ha invertit en totes, un fet que els demanen els inversors. En total, Angels ha invertit 2 milions d’euros en les 12 i en total busquen uns 20 milions d’euros. Hi ha rondes des de 300.000 euros fins a 5 milions d’euros, la qual cosa fa un total d’uns 20 milions.

Pepe Peris ha recordat que Marina de Empreses ja ha complert 10 anys i ja compta amb molts casos d’èxit d’empreses que es van presentar en el seu dia en l’Investor’s Day, com Codigames, Gana Energía, Imperia, Internxt o Hamelyn.

Entre les 12, destaca la presència d’Intel·ligència Artificial de manera transversal. “Està present de manera molt directa en una quarta part i de manera indirecta, diria que entorn del 60-70%. Però per a nosaltres el més important no és la tecnologia o el sector, són les persones. La intel·ligència està en els fundadors i és en el que ens fixem”, ha explicat Peris.

Entre les empreses que hui s’han donat a conéixer es troben Biotasmart, una plataforma d’anàlisi de microbiota per a nutrició personalitzada; Innporting; eina de gestió de transport aeri, terrestre i marítim per a empreses; Zexel, per a facturació i pagament a creadors de contingut (influencers) o EternaDX, un sistema de monitorització de la salut i del rendiment esportiu.

També Nidus, una eina que automatitza el desenvolupament de projectes immobiliaris, des dels estudis de viabilitat fins a l’enginyeria de detall, Voicefinder, una plataforma que connecta veus professionals amb empreses, Ongres, plataforma de bases de dades (Postgres) per a empreses, i Dost, amb automatització de comptes a pagar i comptes a cobrar amb agents d’IA.

A més, Foodlus és un sistema per a demanar, pagar i fidelitzar comensals en hostaleria. El seu CEO i cofundador, Arnau Rosell, ha explicat que compten ja amb al voltant de 100 clients amb uns 130 restaurants i que tenen oberta una ronda de mig milió d’euros que, sumada a finançament públic d’Enisa i l’IVF, ascendeix al milió. Angels va entrar amb una nota convertible de 50.000 euros i pretén ampliar fins als 75.000 o 100.000 euros. Entre els seus clients, compten amb Granier a la República Dominicana i Baovan o Mercabanyal a València, entre altres.

Motoreto, una altra de les apostes de Juan Roig, és una eina d’intel·ligència de negoci per a la distribució del vehicle d’ocasió que mesura la demanda i el comportament del mercat. El seu CEO, Marco Conde, apunta que van llançar l’empresa fa cinc anys i ja estan facturant més de cinc milions d’euros. En aquesta ronda, porten ja ‘recaudats’ 1,2 milions d’euros, amb un objectiu de 1,5, per a aconseguir la seua expansió internacional i seguir consolidant-se fins a arribar a la rendibilitat, que esperen per a 2026.

Inversió de Juan Roig i Mango i clients com Unilever o Samsung

FlipFlow, una de les més ‘grans’ entre les 12 seleccionades, és una eina d’anàlisi de mercat en temps real per a empreses retail de moda, gran distribució o electrònica, de moment. Isdin, L’Oreal, Samsung, Unilever, Nestlé, Importaco -proveïdor de Mercadona-, Banc de la Nació d’Argentina o Mango, que a més també és inversor, ja es troben entre els seus clients.

Així ho confirma el seu CEO, Ricardo García, que confirma que ja ofereixen el seu servei a Espanya i Mèxic i amb aquesta ronda, de tres milions d’euros, volen fer el salt als Estats Units i Canadà. ¿Primer objectiu? Arribar a facturar 10 milions d’euros en 2027.

Una altra de les 12 és Aivora, una plataforma d’IA conversacional generativa amb focus en venda i postvenda de l’automòbil. Federico Pérez, cofundador i CEO, indica que el 47% dels leads en la compra de vehicles ni tan sols arriben a respondre’s, a causa de la falta de personal. Aivora busca seleccionar als futuribles clients amb més potencial per així prioritzar. Es troba immersa en una ronda de 750.000 euros, dels quals 250.000 els ha aportat Angels, per a buscar la seua expansió internacional.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada