Les valencianes S2 Grupo i Nunsys, que va absorbir a la tecnològica de Juan Roig, elegides per Sánchez per al rearmament.

El Govern manté contactes també amb altres empreses amb presència a València, com la tecnològica TRC o l'enginyeria Sener.

El presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, la ministra de Defensa, Margarita Robles, y el ministro de Transformación Digital, Óscar López, se reúnen con empresas de ciberseguridad

El president del Govern, Pedro Sánchez, la ministra de Defensa, Margarita Robles, i el ministre de Transformació Digital, Óscar López, es reuneixen amb empreses de ciberseguretat.

Les valencianes S2 Grupo i Nunsys Group, que es va convertir en un dels grups líders tecnològics a nivell nacional després d’absorbir Sothis, tecnològica que controlava Juan Roig a través de Angels, la seua societat d’inversió, es troben entre les elegides pel president del Govern, Pedro Sánchez, per a abordar el rearmament d’Espanya i l’augment de la inversió en defensa.

A més d’estes mercantils, el Govern manté contactes també amb altres empreses amb presència a València, com la tecnològica TRC o l’enginyeria Sener, així com amb Escribano Mechanical & Engineering (EM&E) que a més en 2024 va adquirir l’empresa valenciana DAS Photonics, especialitzada en nanotecnologia.

Des de S2 Grupo celebren “reforçar el seu compromís amb la ciberdefensa nacional” i asseguren que estos moviments suposen “un pas clau en la planificació de l’increment de la despesa en defensa i reforç del sobirania tecnològica i capacitats d’Espanya“.

“Com a empresa referent en la protecció d’infraestructures crítiques, reafirmem el nostre compromís amb el desenvolupament de solucions avançades i amb la col·laboració públic-privada, essencials per a garantir la seguretat del país“, han expressat.

En el marc de la primera trobada amb Sánchez, S2 Grupo assegura que es tracta només de l'”inici d’un treball conjunt que marcarà el futur de la ciberseguretat a Espanya”. “Continuem contribuint al fortaleïment de l’ecosistema nacional”, han afirmat.

Estos moviments coincideixen amb un moment d’expansió dels serveis de ciberseguretat d’esta companyia valenciana que recentment, el 27 de març, va fer pública la signatura d’un acord amb Siemens per a oferir serveis avançats de ciberseguretat a Espanya i Portugal.

I és que el mercat europeu de la ciberseguretat es troba en un moment de plena expansió, amb un creixement estimat del 12% anual fins a 2027 i una previsió d’arribar als 68.000 milions d’euros, segons dades de Gartner. Tot això a l’espera dels previsibles increments de la despesa en defensa dels 27.

Per la seua part, Nunsys ha iniciat recentment l’ampliació del seu centre de dades de Paterna (València) per així consolidar-lo com “el més gran de l’est d’Espanya”.

Al juny de l’any passat, la companyia que va absorbir a la tecnològica que controlava Juan Roig, president de Mercadona, va anunciar l’inici de la renovació del seu centre de processament de dades (CPD) de Paterna (València), que va ser fundat per la Generalitat Valenciana, Telefónica, IBM i Iberdrola, i posseeix una “infraestructura inigualable” pel desplegament de malla de fibra que va realitzar Telefónica al ser accionista i de la xarxa elèctrica que va desplegar Iberdrola per la mateixa circumstància.

Les empreses seleccionades per Sánchez

Fins ara, el president del Govern, Pedro Sánchez, la ministra de Defensa, Margarita Robles, i del titular de la cartera de Transformació Digital, Óscar López, han mantingut una trobada amb el president de Nunsys, Francisco Gavilán; els consellers delegats de S2 Grupo, José Miguel Rosell; TRC, Alfredo Estirado; Evolutio, Jacinto Cavestany; Red Points, Laura Urquizu; SIRT, David Garriga; Innovasur, Juan José Prieto, i els fundadors i directors de Tecnologia de Countercraft, David Barroso, i de Sofistic Cybersecurity, Ángel López.

Esta trobada forma part de la ronda de contactes que el líder de l’Executiu ha iniciat amb empreses de diversos sectors vinculats amb la defensa per a planificar des de l’àmbit industrial l’increment de la despesa militar a Espanya.

En eixe sentit, Sánchez es va reunir la setmana prèvia al Palau de la Moncloa amb els principals directius d’empreses com Indra, Escribano Mechanical & Engineering (EM&E), Navantia, Sapa Placencia, Sener, Hispasat, GMV, Airbus, Oesía o Telefónica, entre altres.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp