L’startup valenciana que prometia revolucionar els viatges d’estudiants, al vora de la comiat després de fracassar en la seua recerca d’inversors
La companyia va tenir una oferta de compra que no va prosperar, abocada a la liquidació al no aconseguir un inversor. L'administrador concursal assenyala l'existència de 2.600 clients «estudiants» que són creditors

Compañía valenciana GrowPro Experience
Es tracta de la companyia valenciana GrowPro Experience, especialitzada en l’organització de viatges educatius internacionals, afronta la seua liquidació després de no haver aconseguit atreure a un inversor que assumira la unitat productiva abans delcomiat dels seus treballadors. Així ho detalla l’informe elaborat pel administrador concursal, que analitza la situació de la companyia des que sol·licitara el concurs voluntari de creditors en febrer d’enguany.
Segons el document, més de 2.670 creditors s’han vist afectats, dels quals uns 2.600 són estudiants que van contractar els serveis de l’empresa.
L’informe, datat el 30 de juny, assenyala que després de l’entrada en concurs es va poder complir parcialment amb 827 contractes, però la resta dels acords previs van quedar incomplerts.
Les quantitats lliurades pels clients han estat reconegudes com a crèdits dins del procés concursal. Actualment, l’empresa es troba inactiva.
Durant els seus anys d’expansió, GrowPro, dirigida per Goiko Llobet, va arribar a consolidar-se com una firma destacada en el sector de formació internacional.
Entre 2021 i 2024 va multiplicar la seua facturació, passant d’1 milió a 3,4 milions d’euros, amb un màxim aconseguit en 2023 de 4,5 milions. Malgrat això, en ocasions l’empresa va reportar xifres properes als 20 milions d’euros, encara que aquestes incloïen els resultats d’altres quatre societats vinculades, amb presència a Austràlia, Canadà i Nova Zelanda, la situació financera de les quals no ha estat analitzada en l’informe.
Un dels principals problemes assenyalats és l’elevat nivell de despeses operatives, que va impedir a l’startup assolir la rendibilitat. Des de 2021, l’empresa ja mostrava signes de debilitat, amb un volum de vendes insuficient per a cobrir els seus costos estructurals.
Malgrat captar 3 milions d’euros en inversió i tancar una ronda liderada per Kfund en 2023 per 1,5 milions, la companyia acumulava un deute de 11,9 milions d’euros front a una massa activa de només 4,2 milions al declarar-se en concurs.
L’informe també assenyala un colp decisiu a la seua operativa: la dràstica reducció de visats estudiantils a Austràlia, el seu principal mercat, a partir de juliol de 2024, amb una retallada del 70% en les autoritzacions.
GrowPro Experience, abocada a la liquidació
Problemes semblants en altres destinacions clau com Nova Zelanda van agreujar encara més la crisi. Aquesta situació imprevista va provocar el col·lapse del model de negoci i la pèrdua massiva d’ingressos.
Quant a les xifres, en 2024 la companyia va registrar despeses de personal per més d’un milió d’euros, el més alt en els anys analitzats, i els costos d’explotació van aconseguir 4,2 milions, xifres que l’infor…