Mercadona revela l’origen de les taronges que comercialitzarà l’any que ve.

En la nova campanya nacional de la taronja, Mercadona ha tornat a apostar per la producció local, sent la Comunitat Valenciana un dels punts en els quals més cítrics compraran.

Apertura de un Mercadona en Janer

En marxa les obres del nou Mercadona que obrirà en el parc comercial de Janer / Ajuntament de San Fernando

Mercadona ha donat el tret d’eixida a la campanya nacional de la taronja, una de les més esperades de l’any per al sector agroalimentari espanyol. Des d’aquest mes de novembre i fins a agost de 2026, la companyia presidida per Juan Roig preveu comercialitzar prop de 131.000 tones d’aquest cítric tan característic de la dieta mediterrània.

Mercadona aposta per la producció local amb un gran impacte a la Comunitat Valenciana

Una notícia que afecta a tot el país, ja que aquestes taronges s’oferiran tant en els seus més de 1.600 supermercats repartits per tota Espanya com a través de la seua botiga en línia, garantint així que els clients puguen gaudir d’un producte fresc, de temporada i d’origen nacional durant la major part de l’any.

I el fet és que, tal com ve sent habitual en el mode d’operar de Mercadona, de cara a aquesta campanya, la cadena valenciana ha apostat de nou pel producte de proximitat, adquirint taronges procedents de campos situats a la Comunitat Valenciana, Andalusia, Regió de Múrcia i Catalunya, per la qual cosa l’aposta del producte local continua sent una de les senyes d’identitat de la cadena.

Per a això, la companyia treballa de la mà de 13 proveïdors nacionals, entre els quals es troben Martinavarro, Bollo, Fontestad, Fruites Tono, Frutinter, Anecoop, Alcafruit, Lasarte, Agronostrum, AM Fresh Spain Citrus, Grup Llusar Torres, Vicente Giner i Nufresco, que componen al global dels distribuïdors de cítrics de cara a aquesta pròxima campanya.

No obstant això, és especialment clar en el cas de la Comunitat Valenciana, epicentre del cultiu de cítrics a Espanya, on Mercadona preveu comprar unes 59.000 tones, la qual cosa reflecteix la importància que aquesta regió té dins de la campanya. Aquests acords s’emmarquen en el ferm compromís de l’empresa amb el sector primari espanyol, que prioritza les relacions estables i transparents amb els productors nacionals.

De fet, els proveïdors amb els quals col·labora la companyia treballen conjuntament amb més de 2.000 agricultors de tot el país, una xarxa que permet sostenir l’ocupació rural, dinamitzar l’economia local i garantir la frescor i traçabilitat del producte des del camp fins a l’estanteria, advocant una vegada més per la qualitat del producte per damunt de tot el demés.

Una campanya que comptarà amb tres formats i s’allargarà fins a l’estiu que ve

No obstant això, encara queden incògnites per desvetllar. I la primera d’elles es resol recalcan que Mercadona oferirà taronges en tres formats principals: a granel i en malles de 3 i 5 quilos, adaptant-se així a les necessitats dels diferents tipus de consumidors. Aquest llançament dóna continuïtat a la campanya 2025/26 de cítrics d’origen nacional, que va començar a l’octubre amb l’arribada als supermercats de les primeres mandarines i llimones espanyoles.

Una estratègia que forma part del model de qualitat i origen de Mercadona, que impulsa el consum de fruites i verdures locals sempre que compleixin amb els estàndards de qualitat exigits i hi haja suficient disponibilitat per a proveir a totes les botigues. Actualment, el 85% de l’assortiment total de productes que comercialitza la cadena és d’origen nacional, un percentatge que reforça el seu paper com a motor de la producció alimentària espanyola.

La següent dubte a resoldre fa referència a la durada de la present campanya de la cadena valenciana. I pel que fa a la resposta, Mercadona remarca que, gràcies a la planificació conjunta amb els seus proveïdors, Mercadona aconsegueix allargar la disponibilitat de la taronja nacional fins a finals de l’estiu, un èxit que permet fomentar el consum de fruites de temporada durant pràcticament tot l’any.

“Aquest compromís forma part de l’estratègia de qualitat i origen de Mercadona”, van destacar fonts de la companyia, que subratllen que el seu objectiu és oferir al client productes frescos i de confiança, contribuint al mateix temps a enfortir el teixit agrícola nacional. I per si això no fora suficient, a més de promoure el consum de cítrics frescos, Mercadona reforça la seua aposta per l’alimentació saludable amb el suc de taronja recent exprimit, disponible a la secció de Fruita i Verdures en envasos de 250 mil·lilitres, 500 mil·lilitres i 1 litre.

Aquest servei, implantat en totes les botigues des de 2016, va néixer gràcies a la innovació conjunta entre Mercadona, el proveïdor especialista Zumex i els propis clients, i s’ha convertit en una de les seccions més populars dels seus supermercats. Els cítrics, recorden des de la companyia, són una font natural de vitamines, minerals i antioxidants, essencials per a mantenir una dieta equilibrada i enfortir el sistema immunitari.

Per això, la taronja, la mandarina i el llimó es consideren pilars fonamentals d’una cistella de la compra equilibrada. Això queda demostrat amb el fet que Mercadona també participa activament en les campañas del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, emmarcades dins de l’estratègia #alimentsdespanya i la seua iniciativa “El país més ric del món”, la qual té com a objectiu posar en valor els productes locals i la riquesa agroalimentària nacional.

Així mateix, la companyia defensa les pràctiques comercials justes i està adherida des de fa anys al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària, un acord voluntari impulsat pel MAPA en col·laboració amb diverses associacions del sector.

L’aposta per la qualitat, l’origen i la sostenibilitat es tradueix en una relació de confiança entre agricultors, proveïdors i clients, reforçant un model d’èxit que, una vegada més, demostra que apostar pel local és també apostar pel futur del camp espanyol.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada