Nomdedeu, el patró del taulell, entra en concurs i col·lapsa la patronal Ascer

El concurs afecta a 140 treballadors i l'empresa està en situació d'insolvència “imminent”

Vicente Nomdedeu, presidente de ASCER.

Vicente Nomdedeu, presidente de ASCER.

Azteca Ceràmica, empresa de Vicente Nomdedeu, president d’Ascer, ha entrat en concurs. Després de diversos intents de refinançament i fracassos reiterats per a reflotar l’empresa, la seua única solució ha sigut acabar sota la tutela del jutjat del Mercantil.

Els problemes empresarials de Vicente Nomdedeu han arrossegat a la patronal Ascer, on la desconnexió entre el president i els socis de la patronal azulejera que compta amb empreses tan potents com Pamesa o Porcelanosa és absoluta. Els socis no saben què li passa al seu president, que tampoc dóna explicacions.

La insolvència financera de Vicente Nomdedeu ve de lluny. El març de 2023, Economia Digital ja va publicar que Vicente Nomdedeu tenia problemes amb la banca i que estava refinançant el seu deute. El octubre de 2024 es va informar que l’empresa entrava en preconcurs mentre que a l’abril d’aquest any es precipitaren impactes perquè tant Caixabank com el Santander es negaren a donar oxigen a Nomdedeu.

Segons el portal de publicitat concursal, es tracta d’un concurs voluntari per insolvència “imminent” que afecta a 140 treballadors tutelats per la jutgessa del Mercantil de Castelló, Clara Elisa Salazar Varella.

Efecte del concurs d’Azteca Ceràmica en Ascer

La situació d’Azteca Ceràmica té especial rellevància perquè els problemes interns de Vicente Nomdedeu han perjudicat a la patronal Ascer. La situació viscuda fa setmana i mitja en l’assemblea de la patronal azulejera és inèdita.

El fet és que es va celebrar sense la presència de Vicente Nomdedeu i el preocupant és que la seua absència no només no va ser justificada sinó que va ser ocultada.

Després de ser qüestionada la patronal per part d’Economia Digital pels motius pels quals no va estar el seu president durant l’assemblea general, es va contestar que “no podia assistir”. En altres entorns de patronals sectorials es considera “inconcebible” que una patronal convoque una assemblea general quan el president no pot assistir.

Dins dels socis d’Ascer, la sorpresa va ser encara major quan des de la patronal els van cridar per dir que no podien delegar el vot en el president perquè el president no anava a estar. Altre socis directament desconeixien que Vicente Nomdedeu se n’absentava de presidir l’assemblea d’Ascer.

Els empresaris que demanen “ser més comprensius” amb Nomdedeu asseguren que motius personals de diversa índole han complicat les últimes setmanes del president d’Ascer mentre el silenci per la successió es manté.

Ismael García Peris, de Peronda i vicepresident d’Ascer, és qui va clausurar l’assemblea general i va realitzar la intervenció (de president). Ja a Cevisama (febrer) es coneixia que és el successor esperat, qüestió que no es produirà fins que Vicente Nomdedeu així ho permete proactivament.

No s’espera que el secretari general, Alberto Echavarría, vagi a empènyer aquesta situació. Gaudeix actualment de notable llibertat d’acció, qüestió que genera notable recel en la resta de sectors econòmics representats en la CEV mentre Ascer, bastió econòmic principal de la província de Castelló, s’allunya de la patronal autonòmica.

La decisió davant tot això és, a tots els nivells, passar els dies com si no passara res. Azteca Ceràmica no va voler pronunciar-se sobre la situació de la companyia a preguntes d’aquest mitjà de comunicació i Ascer ha declinat realitzar qualsevol comentari sobre la situació que Vicente Nomdedeu haja presentat el concurs de creditors.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Vicente Nomdedeu, presidente de ASCER.
Nomdedeu, el patró del taulell, entra en concurs i col·lapsa la patronal Ascer