Ryanair augmenta un 12% l’oferta a Alacant i rebutja els aeroports sense alta demanda estrangera.

L'aposta de Ryanair per Alacant es sustenta en el tancament de la base a Santiago de Compostela per l'augment de taxes.

Presentación de la nueva temporada de invierno de Ryanair en Alicante

Presentación de la nueva temporada de invierno de Ryanair en Alicante

Ryanair ha augmentat un 12% els seients que ofereix des de l’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández mentre retalla dos milions de places en els aeroports regionals amb menys demanda d’Espanya. La companyia irlandesa considera que la forta demanda internacional que té Alacant li permet mantindre i incrementar l’operativa després de la pujada de taxes d’AENA mentre que en aeroports com Saragossa, Valladolid o Jerez considera insostenible continuar amb els vols.

De fet, l’increment en Alacant s’aconsegueix amb un dels avions que estaven basats a Santiago de Compostela de manera que la retirada de Ryanair de l’aeroport gallec ha beneficiat al de la Comunitat Valenciana. L’altre avió que tenia basat Ryanair a Santiago de Compostela s’ha traslladat a Màlaga.

La decisió es sustenta en la solidesa de la demanda internacional que té l’aeroport alacantí. Fede Fuster, president de Hosbec, ha apuntat: “Ja li agradaria a la nostra província germana de Castelló tindre turisme estranger ja que és el que desestacionalitza el turisme”.

El missatge que Ryanair ha volgut traslladar, amb Toni Pérez, president de la Diputació, present, és que “és un honor tindre el suport de les autoritats locals” i que “amb taxes més baixes, s’aconsegueix major creixement”. La reflexió és per al conjunt del país ja que incideixen en que tenen un augment del 50% de la seua flota en la pròxima dècada i que, per tant, tenen capacitat futura per assignar per a impulsar el creixement turístic.

Amb taxes elevades, segons l’explicació de Ryanair, la seua operativa es concentrarà en aquells aeroports més rendibles i on puguen repercutir més fàcilment l’increment dels costos. Amb aquest context, la firma irlandesa aposta per destinacions com Alacant front als aeroports amb menor demanda.

10 noves rutes

La programació d’hivern de Ryanair des de l’aeroport alacantí comptarà amb 16 avions basats a Alacant “el que suposa una inversió de 1.600 milions de dòlars recolzant més de 6.700 llocs de treball locals i impulsant el turisme durant tot l’any a la província”.

Entre els nous destins destaca Bratislava, amb 4 freqüències setmanals. També s’obre ruta a Aberdeen (3), Cardiff (3), Bydgoszcz (2), Lanzarote (2), Linz (2), Rzeszow (2), Salzburg (2), Smaland (2) i Estocolm (2). En total, la companyia té 79 rutes des de l’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada