UGT-Ford assegura que l’estratègia d’híbrids continua sent la correcta malgrat l’acord amb Renault.
UGT assegura que es posa en evidència que el futur dels models híbrids, o multienergia s'allargarà en el temps.
Imatge d’arxiu de la signatura de l’acord en la factoria de Ford a Almussafes. Foto: UGT
La secció sindical de UGT a Ford Almussafes assegura que l’estratègia de fabricar vehicles híbrids a València continua sent la correcta. Ho diu després que la marca americana anuncie el seu acord amb Renault per a fer cotxes 100% elèctrics i després de la trobada mundial de Ford celebrada en la fàbrica de Dearborn (Detroit, Estats Units). Després d’eixa visita, asseguren: “Hem constatat una vegada més la ralentització que pateix l’electrificació respecte a la seua fulla de ruta inicial”.
Aquesta és la visió del sindicat després de reunir-se amb la cúpula de Ford en la seua seu mundial. La seua fulla de ruta continua sent la hibridació malgrat que, com reconeixen “les noves realitats urbanes fan que es retome el concepte de vehicles de passatgers elèctrics xicotets, així com vehicles comercials elèctrics per l’augment del consum a través d’internet. D’ací, l’aliança de Ford i Renault al respecte, que també pretenen ser competitius front als països asiàtics en eixe segment”.
La primera conclusió que extreuen de l’anunci amb Renault és que “en eixa nova estratègia, es posa en evidència també que el futur dels models híbrids, o multienergia s’allargarà en el temps. Així ho ha aprovat el Parlament de la Unió Europea en una recent resolució”.
Per tant, afigen, es demostra també que “el gir que vam fer a final de l’any 2023 per part de UGT demanant models híbrids per a Almussafes, va ser en la direcció correcta”.
Segons expliquen des de UGT, aquesta situació ha comportat retards en els temps i modificacions en els plans. “I, sobretot, el més dolorós està sent l’impacte en l’ocupació del sector automobilístic a nivell europeu: excedents de plantilla que es tradueixen en la pèrdua de més de 50.000 llocs de treball, entre directes i indirectes, en els últims dos anys a Europa, i, en el nostre cas, el tancament de la planta de Saarlouis”, assenyalen.
No obstant això, insisteixen que la situació a València l’han “resolta amb encert dins de la dificultat, pensant tant en les persones que eixien afectades per l’excedent com en el futur de qui seguim en fàbrica. En eixa línia anem a continuar construint el nostre futur junts, amb les “llums llargues”, i la mirada fixada en l’horitzó”.
Com a dada addicional, des de UGT afigen que a Detroit, “la nostra fàbrica ha sigut guardonada com la millor planta de Ford a nivell global, alguna cosa que és motiu d’orgull per a tots. Ara correspon traduir eixe guardó en càrrega de treball futura, que garantisca com a mínim la plantilla actual. Per a això, i amb la finalitat de tancar aquest cicle, hem sol·licitat una trobada amb el nou president de Ford Europa Jim Bambrick, i entenem que hauria de tancar-se en la nostra fàbrica, ací a València“.