UGT xifra un Bronco en el calendari laboral per a dir que Ford Almussafes té futur.

UGT està en la reunió del comité mundial amb la direcció de Ford Motor Company on espera obtindre certeses de producció per a Almussafes.

Un històric ja jubilat de Ford Almussafes diu a Economia Digital: “Tots els anys esperem el calendari com el vestit de la Pedroche!!!“. Succeeix sempre abans de Nadal i UGT ha aconseguit que el calendari laboral, que és un document innocu en qualsevol empresa, adquirisca en el cas de la factoria de Ford Almussafes un significat especial. En aquest cas, en la capçalera del calendari hi ha encriptat un Bronco.

A primera vista no ho sembla, encara que el títol de “Llums de futur” sí que fa presagiar una mica d’optimisme, encara que s’indique que el treball és a dos torns, ja que el extint torn de nit ja només és un record per als més veterans. A més, i de manera encriptada, apareixen quatre cercles grocs que realment són fars del Bronco. La metàfora consisteix en que la llum al final del túnel, símbol d’esperança, és la que vindrà en forma de Bronco, vehicle que hauria d’haver sigut confirmat durant aquest any.

El missatge encriptat del calendari laboral de UGT en Ford Almussafes: El bronco del futur

Aquesta proposta metafòrica s’uneix a la de 2024, quan l’anhel és que arribara un cotxe híbrid després de la negativa de Ford als vehicles 100% elèctrics, mentre que en 2025 dibuixaren una xarxa en el calendari, en el que suposava una crida a que s’aprovàs l’ERTE Red. L’alternança entre calendaris en la qual demanen vehicles (anys parells, 2024 i 2026) respecte als imparells (2025) fa presagiar que en 2027 la temàtica puga versar sobre un nou mecanisme per a mantindre l’ocupació ja que l’ERTE Red haurà expirat per aleshores (només durarà els anys 20205 i 2026).

Però UGT no està en eixe escenari sinó en un altre més optimista, que és on està instal·lat el govern central que no pregunta què passa encara que entre la patronal i l’administració valenciana ja existeixen més reserves.

El motiu de l’optimisme de UGT, sindicat abrumadorament majoritari en Ford Almussafes (i la majoria d’empreses de l’automòbil a Espanya), es fonamenta en que, ara mateix, estan a Detroit parlant directament amb la direcció de Ford per a saber què passarà a Almussafes.

Així ho han anunciat des de UGT en un repàs del que han anomenat “els anys 20” i la qual cronologia comença en març de 2020, amb la pandèmia global. “El dia 13 d’eixe mes es declara l’Estat d’Alarma pel Covid-19. La planta para la seua producció. Després de setmanes d’incertesa, i gràcies al treball dels representants sindicals, es consensua un ERTE que va repercutir en tota la plantilla, fins a la reobertura de la fàbrica”, recorden.

Després va arribar la crisi dels xips, que situen entre setembre de 2020 i juny de 2022, i que “van obligar a retalls de mesos, mentre negociàvem necessitats amb Ford. El segon pitjor any de tràfic en el sector de l’automòbil, després de la desaparició del Mondeo.”

Entre mitjans, recorden que en octubre de 2021, s’anuncia per part de Ford que “inicia un procés de reestructuració a Europa. En Almussafes informen que els futurs processos productius, existeix una competència molt forta, i que podrien tancar una fàbrica a Europa”. En gener de 2022 es va concedir el Perte-VEC a Ford Almussafes i en març de 2022 es va vendre la filial que Ford tenia a Brasil.

En un salt cronològic de Ford en el que després de recordar que en gener de 2022 es va concedir el Perte-VEC a Ford Almussafes obvia que en agost de 2022 Ford va renunciar als 106 milions d’euros que se li van concedir pel Perte, el resum de UGT es trasllada fins a maig i novembre de 2023 per a contar que va ser llavors quan es van signar ERTEs.

Després arriba en març de 2024 la promesa de 300.000 vehicles a l’any (s’obvia quan l’objectiu baixa a 209.000) i la negociació del conveni en maig de 2024. Al mes següent, UGT va rebre el suport dels seus afiliats per a negociar un nou ERTE. En aquest moment, arriba un altre missatge subliminal. “El dia 6 d’eixe mes (juny 2024) es llança a Colònia el programa elèctric per a electrificar amb plataforma nova. Després de l’acord aconseguit entre ambdós fabricants en juny de 2020”. D’aquesta manera, recorda UGT als treballadors de Almussafes que la promesa de Ford amb Alemanya va tardar quatre anys en complir-se. Si es complira aquest ritme, el cotxe per a Almussafes hauria de llançar-se en març de 2028 (el que encara que parega tard, molts firmarien ja).

La dada més interessant que aporten és que en desembre d’enguany: “Assistim de forma oficial a la reunió del Comitè Mundial amb la direcció de Ford Motor Company. A la tornada esperem mantindre la bona relació amb el nou President de Ford Europa: Jim Baumbick. A més, en aquest mes revalidem amb les Administracions l’ERTE fins al 30 de juny de 2026″. Tot això ho escriuen abans que ocorra però amb l’esperança de que així ocorra.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

UGT encripta un Bronco en el calendari laboral per a dir que Ford Almussafes té futur.