Zoho instal·la el seu hub del sud d’Europa a València: “Espanya és un gran mercat i este serà el nostre llar”

La multinacional ha multiplicat la seua plantilla a València per 14 des de l'any 2021.

Sede de Zoho en Valencia.

Seu de Zoho a València.

El gegant tecnològic indi Zoho ha inaugurat oficialment la seua nova seu a València, que funcionarà com a centre estratègic per a Espanya, Portugal i el sud d’Europa. El director general de la companyia a Europa, Sridhar Iyengar, ha explicat en una entrevista amb Economia Digital que este moviment marca un punt d’inflexió en l’estratègia de presència local de la multinacional. “Estem posant les nostres arrels a València i a Espanya. Aquesta és la nostra casa ara”.

Iyengar emmarca esta decisió en la filosofia de creixement a llarg termini que guia la companyia des dels seus inicis. “Zoho sempre ha jugat el que anomenem un long game. Estem en el negoci per molt de temps i construïm el camí junt amb empleats, socis i clients”, ha assenyalat.

La obertura d’estes noves oficines físiques, ha afegit, permet una relació més estreta amb les empreses espanyoles: “Abans els clients ens enviaven correus o ens trucaven, però no podien veure’ns. Ara podrem visitar-los, rebre’ls i col·laborar de forma molt més pròxima”.

Espanya, talent i oportunitat digital

El directiu ha resumit en tres els motius que van portar a Zoho a triar Espanya -i València, en concret- com a seu per al sud d’Europa: grandària del mercat, necessitat de digitalització i disponibilitat de talent.

Espanya és un mercat gran, amb un enorme potencial d’adopció digital, i a més és un lloc on podem trobar i formar talent”, ha explicat. També destaca l’atractiu de la ciutat: “València ofereix un gran equilibri i qualitat de vida; els nostres empleats poden construir ací una vida excel·lent”.

La plantilla a l’oficina valenciana reflecteix eixe creixement. “Des de 2021 hem multiplicat per catorze el nostre equip”, ha apuntat, al que se suma que Zoho ha registrat un creixement del 70% en el seu negoci durant este mateix període. No obstant això, insisteix que eixa expansió es fa de forma prudent: “No contractem 200 persones per acomiadar-les després. Creixem pas a pas, segons la demanda real”.

La “batalla” d’explicar qui és Zoho

Encara que l’empresa supera els 10.000 clients a Espanya, Iyengar admet que un dels grans desafiaments de Zoho és la visibilitat de marca. “Tenim molts usuaris que coneixen els nostres productes, però no saben quina empresa hi ha darrere. Eixe és el nostre número u problema a resoldre: qui és Zoho”, ha afirmat.

Seu de Zoho a València.
Seu de Zoho a València.

El executiu ha subratllat que la seu física serà clau per a revertir esta situació: “Volem que els clients entenguen com pensem i qui som. Dos productes poden semblar similars, però la filosofia de l’empresa darrere és molt diferent”. La companyia aprofitarà l’espai per a realitzar esdeveniments, formacions i activitats de divulgació tecnològica.

Suite unificada, seguretat i dades a Europa

Iyengar ha insistit que una de les grans fortaleses de Zoho és oferir programari per a totes les àrees d’una empresa en una única plataforma. “Vendes, màrqueting, atenció al client, finances, legal, IT, recursos humans… ho tenim tot en un sol sistema”, ha afirmat.

Esta estructura, ha afegit, proporciona avantatges en seguretat i privacitat: “Totes les nostres aplicacions funcionen en la mateixa plataforma, allotjada en centres de dades europeus, la qual cosa garanteix compliment automàtic amb GDPR i altres certificacions”.

El model, ha continuat, està guanyant tracció al continent: “Cada any organitzem el nostre esdeveniment Zoholics a Europa i veiem com creix l’assistència. Quan els clients descobreixen tota l’amplitud de la plataforma, la reacció sol ser: ‘no sabíem que podíem usar tant’”.

Un dels elements més diferencials de Zoho és la seua posició com una de les majors tecnològiques bootstrapped del món: no depén d’inversió externa. “No fem el que fan altres perquè no seguim pressions de fora. Tenim paciència. Som probablement la major tecnològica bootstrapped a nivell global”, afirma Iyengar.

Eixa independència, ha explicat, permet dedicar més recursos al producte i menys al màrqueting: “El diners que altres gasten en publicitat, nosaltres els invertim en millorar les nostres aplicacions perquè siguen més assequibles. Passem el benefici al client”.

IA, encara molt hype i poc valor real

Sobre intel·ligència artificial, el director general de Zoho a Europa ha advertit d’un excés d’expectatives en el sector. “Hi ha molt hype, però poques empreses són capaces de mostrar valor real”, ha assenyalat.

Front a això, Zoho integra la IA directament en la seua plataforma: “No veiem la IA com un afegit. Està embebida en tots els nostres productes per a ajudar a treballar millor i més ràpid”.

Iyengar també ha anticipat el futur d’esta tecnologia: “Com va passar amb la bombolla ‘dotcom’, moltes companyies d’IA desapareixeran. El 90% caurà i quedarà un 10%”.

Ecosistema i partners: 15 anys a Espanya

Encara que la seu física acaba d’obrir, Zoho porta més d’una dècada treballant amb socis espanyols. “Els nostres partners porten 15 anys ací. Nosaltres arribem ara físicament, però ells ja representaven a Zoho davant els clients”, ha destacat. L’objectiu és reforçar eixa xarxa: “No volem només clients, sinó un ecosistema sòlid”.

Iyengar ha conclòs amb un missatge optimista per al futur de Zoho: “Les grans empreses espanyoles ja estan veient que necessiten solucions àgils, innovadores i assequibles. Quan ens coneixen en persona i veuen com treballem, confien en nosaltres”.

La nova seu central de Zoho a València

La elecció de la nova seu central a Espanya de la multinacional índia, ubicada al Passeig de Ruzafa 20, en ple centre de València, respon al ràpid creixement de la companyia especialista en el desenvolupament de programari en el núvol per a empreses al sud d’Europa.

La nova oficina, amb una superfície de 1.000 m² i capacitat per a més de 100 empleats, reforça l’aposta de Zoho per València com a base estratègica per al mercat espanyol, des d’on la companyia ja dóna servei a més de 12.000 clients corporatius al nostre país. En l’operació, Savills ha assessorat a Zoho, mentre que Olivares ha representat a la propietat de l’edifici.

Amb més de 55 aplicacions que cobreixen pràcticament totes les àrees clau de negoci, incloent vendes, màrqueting, atenció al client, comptabilitat i operacions administratives, a més d’una àmplia gamma de solucions de productivitat i col·laboració, Zoho és una de les empreses tecnològiques més prolífiques i consolidades del món.

La companyia opera de forma independent, amb capital i propietat 100% privats, compta amb més de 18.000 empleats a tot el món i té la seua seu central a Chennai (Índia), mentre que la seua seu europea es troba a Utrecht (Països Baixos). Aquest nou espai reforça la seua presència a Alemanya, França, Espanya, Estats Units, Japó, Xina, Singapur, Mèxic, Austràlia i Emirats Àrabs Units.

I és que el creixement de Zoho a Espanya no frena. La tecnològica ja compta amb més de 10.000 clients/empreses espanyoles que utilitzen el seu programari, incloent Octopus Energy, Ogilvy Spain i Grup Educa, entre altres. A nivell internacional, marques de la talla de Amazon, KPMG, Renault, Netflix, HP o Facebook ja compten amb els seus serveis.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada