Carlos Mazón destaca la consolidació de la Fira Hàbitat com a aparador mundial del disseny i l’interiorisme.

Fira Hábitat València 2025 creix un 20% en expositors i rep a professionals de 21 països

Carlos Mazón en la Feria Hábitat Valencia

Carlos Mazón en la Feria Hábitat Valencia. Foto: Generalitat Valenciana

La Fira Hàbitat València es reafirma en 2025 com un dels grans referents internacionals en interiorisme, mobiliari i disseny de la llar. El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat durant la seua visita al recinte firal que el certamen “consolida el seu paper com a aparador de primer nivell per a expositors i compradors de tot el món”.

L’edició d’enguany arriba amb un augment del 20% en el nombre d’expositors, la qual cosa suposa reunir a prop d’un miler de firmes i marques internacionals. A més, la cita comptarà amb la col·laboració de Textilhogar, sumant propostes vinculades al tèxtil i la decoració, i ampliant així l’atractiu per a professionals del sector. En total, participaran empreses procedents de 21 països, la qual cosa confirma el caràcter global de l’esdeveniment.

Un desplegament organitzatiu sense precedents

En el seu recorregut pel recinte, Mazón ha pogut comprovar l’esforç logístic dels més de 3.000 operaris que treballen en el muntatge dels pavellons, ultimant els detalls per a l’obertura oficial el pròxim dilluns. La fira ocuparà vuit espais del complex de Fira València, configurant un gran aparador que servirà tant per a l’exposició de novetats com per a l’intercanvi de coneixement i tendències.

El president ha posat en valor el suport de la Generalitat al certamen, canalitzat a través d’IVACE+i, amb campanyes dirigides a atraure a prescriptors i compradors internacionals. Entre les accions destaca l’organització de missions inverses, que busquen facilitar els contactes comercials entre empreses de la Comunitat Valenciana i potencials socis internacionals.

Mazón va estar acompanyat durant la visita per la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano; el director d’Hàbitat València, Daniel Marco; el president del certamen, Vicente Pons; i el director general de Fira València, Mariano Clemente. La presència conjunta de representants institucionals i responsables del sector demostra la importància estratègica d’aquest encontre per a l’economia regional.

Un certamen amb gran impacte econòmic

La fira preveu l’assistència de 3.000 compradors professionals i al voltant de 40.000 visitants de 70 països. Aquest flux de públic especialitzat no solament beneficia a les empreses expositores, sinó que també té un impacte directe en sectors com l’hostaleria, el transport i el turisme en la Comunitat Valenciana, consolidant a la ciutat de València com un pol de negocis de referència.

A més de la vessant purament expositiva, Hàbitat ofereix espais per a conferències, taules rodones i presentacions de tendències, on experts internacionals comparteixen la seua visió sobre el futur del disseny i la decoració. D’aquesta manera, es converteix en un punt de trobada per a l’aprenentatge i la inspiració, amb especial atenció a la sostenibilitat, la digitalització i els nous hàbits de consum en la llar.

Durant la seua intervenció, Mazón va ressaltar que el certamen suposa una oportunitat única per a donar visibilitat al talent creatiu de la Comunitat Valenciana. Empreses de la regió poden mostrar la seua capacitat d’innovació al costat de firmes internacionals de primer nivell, la qual cosa reforça la imatge del territori com un centre d’excel·lència en disseny i producció.

Sinergies amb Textilhogar

La unió amb Textilhogar reforça encara més aquesta edició, ampliant l’oferta expositiva cap a sectors complementaris com tapiceria, catifes o roba de llar. Aquesta aliança permet als visitants trobar en un sol espai totes les solucions necessàries per a projectes integrals d’interiorisme i decoració.

El cap del Consell va insistir que Fira Hàbitat s’ha consolidat com un aparador de referència mundial, capaç d’atraure a compradors, dissenyadors i fabricants de tots els continents. En la seua opinió, l’èxit del certamen és fruit de la col·laboració entre institucions públiques i privades, així com de l’esforç constant de les empreses per innovar i adaptar-se a les noves demandes del mercat.

Un dels aspectes destacats pels organitzadors és el paper de la innovació en el sector. Els productes que es presenten en Hàbitat busquen respondre a noves tendències com el disseny sostenible, l’eficiència energètica o la incorporació de materials reciclats. Aquestes propostes reforcen el compromís de la indústria amb un futur més respectuós amb el medi ambient.

Un esdeveniment amb arrels i futur

Hàbitat València, que se celebra des de fa dècades, ha sabut reinventar-se per a mantindre’s vigent en un mercat altament competitiu. L’edició de 2025 confirma que el certamen no solament manté el seu atractiu, sinó que l’amplia any rere any, aconseguint fidelitzar a expositors i atraure a nous participants.

La Fira Hàbitat es converteix així en molt més que un encontre profesional. És un motor econòmic, un aparador d’innovació i un pont entre la indústria valenciana i la resta del món. Amb el suport institucional i l’esforç del sector privat, el certamen reforça la seua posició com a cita imprescindible per a aquells que busquen estar a l’avantguarda del disseny i l’interiorisme.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada