Hereu rebutja reutilitzar els fons sense assignar del pla Reinicia Auto+ i passa la petició a Montero.
El ministre d'Indústria diu que "l'èxit és que s'esgoten els fons" i el pla Reinicia Auto+ té una execució del 42,25%

El ministro de Industria, Jordi Hereu, mira para otro lado ante los dueños de JR Valle
El ministre d’Indústria, Jordi Hereu, va visitar ahir un concessionari a Sedaví (JR Valle, de Seat i Cupra), zona arrasada per la DANA. Va acudir amb un pla per a fabricants i proveïdors d’automòbils i es va mostrar impermeable a les peticions que li van fer des del punt de venda. Els concessionaris volen una nova edició del Pla Reinicia Auto+ i la resposta de Hereu és que serà la ministra d’Hisenda, Maria Jesús Montero, la que haurà d’atendre aquesta petició. No hi va haver avanços en el que preocupa en el punt de venda.
Les dades del Govern, segons la seua última actualització d’ahir a les 12 hores, és que 39.310 ajudes han sigut concedides d’un total de 41.088 sol·licituds registrades, de les quals 5.724 són per a híbrids endollables o elèctrics purs, 16.650 són per a híbrids no endollables i 18.714 són per a cotxes de combustió.
En total, s’ha abonat 196,5 milions d’euros mentre que els concessionaris recorden que el pressupost inicial rondava els 465 milions d’euros.
El ministre Jordi Hereu va utilitzar ahir la paraula “èxit” per a la definició de realitats molt distintes. La primera va ser quan va dir: “Quan ja falta un mes perquè acabe aquest programa, podem expressar que aquest està sent un programa d’èxit“.
Aquesta declaració la va fer en el context que el pla per a la compra de vehicles afectats per la DANA del 29 d’octubre de 2024 té de termini fins al 31 d’octubre. I Hereu va animar als afectats per la catàstrofe natural a aprofitar aquest pla d’incentius.
L’altra ocasió en què va usar la paraula “èxit” va ser quan va explicar la seua concepció de les bones polítiques públiques. Estava parlant de la quarta edició del Perte VEC i va dir: “Vam llançar fa uns mesos la línia de bateries i ara llancem de cadena de valor. Per tant, faig una crida a la indústria perquè es presente als PERTEs. Sempre dic que l’èxit és que s’esgoten els fons“.
Aquesta concepció de l’èxit referit al Perte VEC implicaria esgotar els 450 milions d’euros de fons ja que la línia només s’esgota quan es consumeix al 100%. No obstant això, segons abans Hereu havia també qualificat d’èxit un consum de fons de 196,5 milions sobre un total de 465 milions. Això implicaria assolir l’èxit creant una ajuda que els ciutadans la consumeixen en un 42,25% (o en la qual no s’utilitza el 57,75% dels fons) quan s’incideix en que “l’èxit és que s’esgoten els fons”.
La percepció dels concessionaris no és d’èxit sinó que el pla de 465 milions d’euros, i malgrat les setmanes que li queden en vigor, pot deixar de aplicar-se en més de 250 milions d’euros. I això són molts cotxes sense vendre. Lluny de posar noms (perquè el important no és si es diu Prever, moves o reinicia) la proposta enmig del concessionari JR Valle li van fer al ministre és que els diners anunciats no es perdessen.
La reacció de Hereu va ser la mateixa que quan se li va incidir amb que el Consorci de Segurs no està pagant a la indústria. Va tirar la pilota fora. “Em sembla molt bé”, va dir sense adquirir compromís algun, per a acte seguit assenyalar a Maria Jesús Montero com a responsable al ser seua la cartera d’Hisenda.
No va donar tampoc esperances sobre el Moves, que ha esgotat el seu pressupost, quan encara queda un trimestre en l’exercici. “Jo en aquests moments només puc afirmar que incentivar la demanda segueix sent un objectiu que nosaltres donem suport. El sistema és alguna cosa que haurem d’analitzar i veure. De moment, quan s’han esgotat els fons aquest any, no hi ha més fons“, va ser la seua resposta a la pregunta de si hi haurà Moves aquest any.