Mercadona, la companyia presidida per Juan Roig, podria tornar a marcar un nou màxim històric de beneficis en desembre.

Fonts internes afirmen que Mercadona podria tancar el 2025 amb unes xifres de rècord a causa del volum de vendes experimentat este mes de desembre.

Apertura de un Mercadona en Janer

En marxa les obres del nou Mercadona que obrirà en el parc comercial de Janer / Ajuntament de San Fernando

Durant els últims anys, Mercadona s’ha convertit en un dels supermercats de referència a Espanya, liderant en xifres en pràcticament tots els sectors del retail any rere any. A més, això no ha sigut l’excepció enguany, en què apunta a tancar 2025 amb un nou màxim històric, impulsada per un mes de desembre excepcionalment fort en vendes, segons coincideixen fonts del propi sector habitualment ben informades.

De la mateixa manera ho ha informat el mitjà especialitzat Food Retail & Service, que ha confirmat que, després d’un comportament una mica més feble al novembre, l’últim mes de l’any s’ha convertit en un clar motor de creixement per a la cadena de supermercats, que encara el tram final de l’exercici amb un impuls comercial molt superior al previst inicialment… i que podria batre tots els seus rècords.

El mes de desembre marca un any de rècord per a Mercadona

De fet, són les pròpies previsions internes del sector que situen a desembre com un mes determinant per al tancament de l’exercici. Així ho traslladen aquestes fonts: “Després d’un novembre una mica fluix, porten un mes de desembre que es surten en vendes… i encara falten els dies grossos de Nadal”. Aquesta evolució reforça la idea que el consum alimentari ha mostrat una major resiliència enfront d’altres segments del retail, permetent a Mercadona mantenir un ritme sòlid fins i tot en un context de major cautela del consumidor.

No obstant això, malgrat haver rebut aquesta notícia amb aparent certa sorpresa, la realitat és que, a nivell de xifres, l’excel·lent comportament del tancament de 2025 no és un fet aïllat, sinó que arriba després d’un exercici precedent molt sòlid i rècord per a la companyia. Mercadona va tancar 2024 amb unes vendes brutes de 38.800 milions d’euros i un benefici de 1.384 milions, el major de la seva història.

Aquests resultats van estar impulsats per el creixement en volum, la evolució positiva de les vendes a superfície constant i una millora sostinguda de l’eficiència operativa, factors que han consolidat el model del grup presidit per Juan Roig, que lluny de mantenir-se en l’excel·lent nivell de vendes d’anys anteriors, ha aconseguit el que semblava impossible: superar les seves expectatives.

I és que, de confirmar-se la fortalesa d’aquest últim tram de l’any, Mercadona podria tornar a batre tots els seus registres històrics. Les estimacions que maneja el sector apunten a que les vendes netes podrien superar els 38.000 milions d’euros, mentre que les vendes brutes se situarien prop dels 42.000 milions. En aquest escenari, el benefici podria superar els 1.600 milions d’euros, la qual cosa suposaria un nou fita per a la companyia en termes de rendibilitat.

Una fortalesa que es sosté en diverses claus que sostenen el model de Mercadona

Són molts els elements que destaquen a nivell positiu dins del model de la cadena, sent especialment important el major creixement a Portugal, un mercat on Mercadona continua ampliant la seva xarxa de supermercats. Aquesta expansió ha contribuït de manera rellevant als resultats globals i s’ha convertit en un dels pilars del desenvolupament de la companyia, reforçant el seu posicionament més enllà del mercat espanyol.

Ara bé, fins a la data, i tal com és habitual en la seva política de comunicació, Mercadona no avança ni avançarà xifres ni previsions i remet qualsevol confirmació a la presentació oficial de resultats, prevista per al pròxim mes de març. Aquesta cautela no ha impedit que les expectatives del mercat es mantinguen elevades, recolzades en l’evolució històrica del grup i en el comportament del negoci durant el tram final de l’exercici.

Unes expectatives que reforcen la percepció que Mercadona travessa un moment especialment sòlid, capaç de compensar mesos més irregulars i de tancar l’any amb xifres excepcionals. En un entorn en què el consum alimentari ha resistit millor que altres sectors del comerç, la cadena valenciana torna a situar-se com un dels grans referents del retail a Espanya i Portugal.

I és que després de més d’una dècada de ser un dels grans líders del sector del retail, obtenint números difícilment assolibles, la informació citada per fonts especialitzades apunta a que 2025 podria convertir-se en un nou any històric per a Mercadona, consolidant una trajectòria marcada pel creixement sostingut, l’eficiència operativa i un tancament d’exercici que promet superar totes les expectatives.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Fachada de Chocolates Valor. Imagen: Chocolates Valor.

Chocolates Valor supera els 220 milions de facturació (+34%) i guanya 8,2

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp