Castrosua dispara vendas e volve aos beneficios coa chinesa BYD e o contrato para os buses eléctricos de Madrid.
O fabricante de carrozarías rozou os 44 millóns de facturación tras crecer un 50% o ano pasado grazas aos seus contratos coa Empresa Municipal de Transporte de Madrid e coa operadora polaca Mobilis.
El alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida en la presentación de los nuevos buses eléctricos de la EMT |EUROPA PRESS
Castrosua endereza o rumbo da súa conta de resultados. O histórico fabricante de carrocerías aproveitou os seus contratos coa chinesa BYD e as suecas Volvo e Scania para disparar a súa cifra de negocio un 50,3% e consumar a súa saída de números vermellos.
De acordo coa memoria que a compañía depositou ante o Rexistro Mercantil de Santiago de Compostela, a súa facturación elevouse desde os 29,25 millóns de euros rexistrados en 2023 ata os 43,96 millóns alcanzados en 2024.
Esta mellora traduciuse na saída de números vermellos. Non en van, a firma que preside Juan Luis Castro (fillo do fundador do grupo, José Castro) pasou de perder 1,1 millóns de euros en 2023 a gañar 566.592 euros nun 2024 no que deu un empurrón ao seu nivel de actividade. Neste sentido, a firma asegura que, unha vez dixerido o golpe do Covid-19, desde finais de 2023 xa se nota a “reactivación gradual da demanda, impulsada por fondos públicos e renovación de flotas, polo que Castrosua finaliza o ano cunha carteira de pedidos importante”.
Este cambio na dinámica de mercado traduciuse nun repunte de actividade que situou “a facturación da compañía case a niveis prepandemia”. “Traballouse no fortalecemento da cadea de subministración, na excelencia operativa e no control de custos, en innovación e sostibilidade, así como na ampliación de acordos con partners que consolidan unha ampla gama de produto”, apunta a entidade.
Os contratos estrela de Castrosua
Castrosua pon de relevo os contratos de calado asinados da man de tres nomes propios: Scania Polska, a chinesa BYD e Volvo. Sobre a primeira, a empresa galega destaca a venda de 49 unidades propulsadas por gas natural ao operador Mobilis para o servizo urbano de Cracovia, a capital polaca.
Ademais, Castrosua celebra a entrega de “50 unidades eléctricas modelo Nelec” á Empresa Municipal de Transporte de Madrid. Trátase dun acordo no que Castrosua colaborou con BYD, resultando o adxudicatario principal do concurso de renovación de flota de EMT Madrid. A compañía controlada pola familia Castro xa fabricou as dúas primeiras unidades Nelec sobre chasis Volvo eléctrico.
Castrosua converteuse nun dos socios de referencia para a chinesa BYD, rival de Tesla, que volve a sondar a España como posible destino para a súa terceira fábrica en Europa. A compañía xa explorou no pasado a posibilidade de instalarse na Zona de Actividades Loxísticas e Industriais (Zalia) de Xixón e na Plisan, a plataforma empresarial de Salvaterra do Miño, aínda que finalmente decantouse por Hungría e Turquía.
A candidatura galega volve a gañar enteros para unha BYD que xa desprega os seus tentáculos na comunidade a través de Castrosua. BYD, que vendeu 84.000 vehículos en Europa ata o pasado mes de xullo (un 290% máis que en 2023) puxo en marcha xunto á compañía santiaguesa un modelo de autobús urbano eléctrico de 12 metros de lonxitude e asentos para 92 pasaxeiros. Os vehículos están dotados dunha capacidade de batería de 422 kWh, o que permite elevar a súa autonomía ata os 450 quilómetros.
Frenazo á vista en 2025
Da man de BYD ou Scania, Castrosua impulsou a súa conta de resultados e anotouse os seus segundos beneficios tras a pandemia, aínda que os colleitados en 2022 debíanse á reversión dun deterioro de créditos fiscais e non á propia evolución do negocio. De cara a este 2025, a firma vaticina unha diminución da súa actividade ante “a notoria paralización das adxudicacións públicas para a adquisición de autobuses, principalmente urbanos, como consecuencia da necesidade de medios técnicos e económicos para a electrificación das instalacións e renovación de flotas das Empresas Municipais de Transportes“.
En paralelo, desde Castrosua resaltan nas súas contas anuais que “á vez prorróganse contratos de explotación outorgados polos Consorcios de Transportes de grandes cidades, o que supón un atraso na renovación de flota para traxectos de cercanías”. “Todo iso supón unha paralización de licitacións nos segmentos urbanos e cercanías que afectan á minoración de carteira de pedidos con entregas en 2025”, para unha firma que se atopa elaborando xa o seu novo plan de negocio e que encara este novo escenario tras ter rebaixado a súa débeda financeira de 14,2 a 12,1 millóns de euros no último ano.