Florentino Pérez perde na Audiencia Nacional e queda sen sobrecustos nunha obra de 100 millóns do AVE a Galicia.
A construción da plataforma do tramo Prado-Porto en Ourense, liderada por unha filial de ACS, precisou de cinco ampliacións de prazo para a súa execución e tardou o dobre dos meses previstos no contrato, o que levou á UTE a reclamar sen éxito máis de oito millóns en sobrecustos.
Florentino Pérez, presidente de Grupo ACS / Europa Press
Unha das filiais de cabeceira de ACS na competición polos contratos de obra pública española, Vías y Construcciones, tropezou dúas veces na mesma pedra á hora de reclamar os sobrecustos dunha obra de 104 millóns do AVE a Galicia. Trátase da plataforma do tramo Prado – Porto, na provincia de Ourense, do corredor Norte-Noroeste de alta velocidade e que conlevaba a execución do túnel de Prado de máis de sete quilómetros, do túnel de Carga de Veia e do viaduto de Portela. A actuación liderada pola empresa do grupo de Florentino Pérez, aliada coa valenciana Torrescámara e a andaluza Vimac, sorteou múltiples dificultades xeolóxicas, cambiou as técnicas construtivas previstas, e encadeou ampliacións de prazo ante a inestabilidade do macizo cada vez que era importunado.
O prazo previsto para a execución era de 34 meses e debía finalizar en maio de 2015. Con todo, os traballos estenderonse durante case 79 meses e terminaron en xaneiro de 2019. No desenvolvemento do contrato aprobáronse cinco ampliacións de prazo, modificouse o proxecto e producíronse dúas suspensións temporais, unha parcial e outra total. A máis tempo movendo terra, máis gasto. E como sucedeu en tantas obras da rede ferroviaria, Vías, Torrescámara e Vimac reclamaron os sobrecustos a Adif, que a peche de 2024 tiña 655 millóns provisionados por procesos xudiciais similares instados por contratistas. No que atinxe á plataforma ourensana, todo apunta a que poderá liberar algo dese importe, pois a Audiencia Nacional xa rexeitou dúas veces, en 2020 e agora en 2025, as peticións da empresa de Florentino Pérez e os seus aliados.