Actualizado
Inditex blinda a súa marca en Rusia e rexistra o logotipo de Zara tres anos despois da súa marcha.
A multinacional téxtil solicita o rexistro dunha imaxe de marca da súa insignia estrela sobre un fondo azul, unha práctica habitual incluso en mercados nos que non está presente para evitar copias mentres descarta un retorno a curto prazo.

Imagen de una tienda de Maag, una de las marcas que ‘sustituyeron’ a Inditex en Rusia frente a la solicitud de la compañía de registrar el logotipo de Zara sobre un fondo azul
Inditex blinda as súas marcas mesmo naqueles mercados nos que xa non está presente. A multinacional téxtil presentou o pasado 29 de agosto unha solicitude ante o Servizo Federal de Propiedade Intelectual de Rusia (Rospatent) para o rexistro do logotipo da marca Zara, neste caso con cores branco sobre un fondo azul.
O documento do organismo ruso, consultado por Economía Digital Galicia, e que se fixo público o pasado día 3 de setembro, só indica que o solicitante é Industria de Deseño Téxtil SA, Inditex, con domicilio en Arteixo (A Coruña), que pide o rexistro da imaxe de marca Zara, neste caso, coa combinación de cores azul e branco, baixo a categoría de “servizos de subministración de alimentos e bebidas, aloxamento temporal, servizos de comedores, garderías, bares e cafeterías”.
Evitar plaxios
A solicitude no organismo ruso de patentes espertou unha vez máis a atención dos medios da República rusa, que levan especulando desde hai tempo co posible regreso de Inditex ao seu mercado, un extremo, con todo, que, de momento, sempre foi desmentido pola compañía, por boca do seu CEO, Óscar García Maceiras.
O certo é que Inditex, así como outras grandes marcas, acostuman a rexistrar os seus logos e insignias mesmo naquelas localizacións nas que non están presentes para evitar posibles usurpacións ou plaxios. Unha operación que tería especial sentido nun mercado que deu moitas mostras, ao longo dos últimos meses, do desexo do regreso da insignia.
Saída de Rusia sen data de regreso
Inditex abandonou o mercado ruso hai máis de tres anos debido á invasión de Ucraína, mercado ao que si regresou. Por aquel entón, a rusa era unha localización especialmente próspera para os de Marta Ortega e Óscar García Maceiras, que contaban con máis de 500 tendas e 9.000 empregados.
A compañía de Amancio Ortega, na liña de moitas das principais compañías occidentais, apostou por abandonar Rusia de forma definitiva. No seu caso, chegaron a un acordo cun vello socio, os libaneses Daher, cos que pecharon un acordo en abril de 2023, tras a obtención das correspondentes autorizacións administrativas.
Esta operación supuxo “o traspaso dos activos e empregados asociados a 243 tendas” que o grupo tiña en Rusia. O resto, que non pertencían á compañía, foron pechadas. O impacto do cesamento das operacións estimouse en 231 millóns de euros, unha cantidade que non trastocou o seu balance, xa que estaba provisionada. O feito de conseguir alcanzar un acordo polo que puideron traspasar parte dos seus activos fixo que o impacto da saída de Rusia fose menor ao que experimentaron outras marcas.
Pode regresar “máis rápido”, se quere
Inditex, ademais, deixou unha porta aberta que facilitaba o seu regreso. “No suposto de que se dean novas circunstancias que permitan o retorno do grupo a este mercado, o acordo contempla o dereito por parte do grupo Inditex e a obriga por parte de Daher, de facilitar un contrato de franquía e utilizar de forma inmediata os activos traspasados”, indica a compañía nas súas memorias anuais. Nas mesmas, explica que “o importe dos mencionados dereitos foi rexistrado como activo intanxible de vida útil” e valorado en 213 millóns de euros. Distintos analistas, como é o caso de JP Morgan, apuntaron en distintas ocasións a que, no caso de proceder ao regreso a Rusia, Inditex podería facelo “significativamente máis rápido que outros minoristas europeos”.
Esa maior facilidade para a volta ao mercado ruso é a que fai que calquera movemento da compañía sexa analizado con lupa no país. Con todo, a solicitude de rexistro parece máis enfocada ao blindaxe da súa marca.
Mesma operativa que Uniqlo
De feito, segundo informaban este xoves medios rusos, a Rospatent tamén recibira nos últimos meses case unha decena de solicitudes de rexistro por parte da marca Uniqlo, a principal insignia do grupo xaponés Fast Retailing, que tamén abandonou as súas operacións en Rusia tras a guerra en Ucraína.
Blindaxe da súa marca a un lado, de momento, Inditex parece aínda moi afastada do mercado ruso, outrora un dos seus grandes xeradores de ingresos. As últimas declaracións ao respecto as realizou o propio García Maceiras foron en xuño ao Financial Times. O conselleiro delegado indicou que “certamente non” se dan as condicións para o regreso de Zara a Rusia.
Consultado sobre cales serían as circunstancias adecuadas para a volta do grupo, Maceiras declarou ao xornal: “Un ambiente que non sexa o actual, por suposto”.