Louzao emerxe como xigante do negocio dos concesionarios tras pulverizar os 250 millóns en vendas.
CLC World Inversiones, o 'holding' detrás da compañía de orixe coruñesa, acomete unha reordenación das súas filiais tras pechar un 2024 con preto de 14 millóns de beneficio entre o negocio do motor e do aluguer de inmobles.
O holding detrás de Automóviles Louzao, CLC World Inversiones, pechou 2024 cunha cifra de negocio de máis de 250 millóns de euros. Na imaxe, un concesionario do grupo ao lado dunha imaxe do seu conselleiro delegado, José Louzao. Fotos: Grupo Louzao e RCD da Coruña.
CLC World Inversiones, o holding tras o negocio dos históricos concesionarios Louzao, move xa máis de 250 millóns en ingresos, o que o coloca como un dos xigantes do seu sector e, de paso, da área metropolitana da Coruña. De marcado carácter familiar, o grupo, cuxo xerme remóntase aos anos sesenta, pechou o exercicio pasado, o último do que hai datos oficiais, cunha cifra de negocio de 252,2 millóns de euros, un 9,57% máis, e cun beneficio neto de 13,7 millóns de euros, lixeiramente por debaixo dos 14 millóns que se anotou un ano antes.
Conglomerado empresarial pilotado por José Louzao Cabo, a principal actividade de CLC World Inversiones é a ligada ao negocio do motor, como grupo concesionario e taller autorizado das marcas Mercedes Benz, Smart, Daimler, Fuso e Toyota. Pero, ademais, e segundo se indica na súa última memoria anual, o conglomerado tamén posúe outra pata de negocio que se dedica ao aluguer de inmobles. En todo caso, trátase dunha área de negocio moito máis pequena, xa que os ingresos por arrendamento sumaron 1,2 millóns de euros en 2024.
Reordenación de filiais
Agora, e tras o forte desempeño marcado nos últimos anos, o holding acomete unha reordenación de distintas sociedades. De feito, o Rexistro Mercantil deste luns rexistraba a decisión de CLC World Inversiones de segregar parte do seu patrimonio dedicado á “actividade de arrendamento de inmobles” á sociedade Peanut Inversiones, dependente da anterior e tamén administrada por José Ramón Louzao.
Ademais desta operación, a sociedade Automóviles Louzao, dentro dun proceso de simplificación administrativa, pasará a absorber o negocio e patrimonio das filiais Atlantic Conect, Louzao Retail e Carmarket Europa.
Preto de 400 empregados
O dos Louzao é un imperio familiar. En moitas ocasións, José Louzao e o seu irmán Xesús lembraron que o grupo naceu na década dos sesenta, cando o seu pai, José Louzao, comezou a compaxinar a súa profesión de taxista coa compravenda de automóbiles. O primeiro negocio familiar abriuse no Orzán coruñés en 1965 para, cinco anos máis tarde, trasladarse á rúa Juan Flórez. Foi na década dos setenta cando se converteu en concesionario oficial de Mercedes-Benz, iniciando un proceso de expansión que levou a que, hoxe en día, o grupo se convertese “nun dos concesionarios de Mercedes máis grandes de toda España”.
Segundo a última memoria de CLC World, consultada por Economía Dixital Galicia a través da base de datos Informa D&B na actualidade o grupo de concesionarios ten presenza en toda Galicia, agás en Lugo, ademais de en Las Palmas, en Gran Canaria e en Lanzarote. Segundo indica na súa memoria de información non financeira, entre profesionais dedicados á venda, o mantemento e a reparación de vehículos, o negocio do motor sumaba uns 400 traballadores a finais do pasado exercicio.
As cifras do negocio
Con tres grandes unidades de negocio entre a división de turismos Mercedes, a de vehículos industriais de Mercedes e a de Toyota, a finais do ano pasado, de CLC World colgaban máis dunha ducia de filiais, sendo a máis grandes Automóviles Louzao SLU (este ano, o número menguará debido ao proceso de reordenación en marcha).
O grupo pechou 2024 con uns activos consolidados que se incrementaron dos 168 aos 193 millóns de euros e cun patrimonio neto que tamén se estirou un 15% ata os 105,5 millóns. Do importe total da cifra de negocios, 252 millóns de euros, 207 corresponderon con vendas e 44,6 millóns foron prestacións de servizos.
O resultado de explotación do grupo, o propio da súa actividade, incrementouse dos 14 aos 14,6 millóns de euros en 2024.
Crecemento con gama alta
No informe de xestión que acompaña o seu balance, os administradores de Louzao explican que a pesar dos desafíos económicos dos últimos exercicios, “a principal marca que representan as sociedades do grupo destacou ano tras ano no segmento de vehículos de alta gama polo seu crecemento constante”.
A falta de coñecer os resultados deste ano, as previsións para o mesmo era que o negocio de Mercedes crecese lixeiramente, “circunstancias que xeran expectativas de mellora e aproveitamento para o grupo”.