O Goberno de Uruguai rompe o seu contrato co estaleiro Cardama por 80 millóns e avisa de posible “fraude”.
O presidente Yamandú Orsi rescinde o acordo para a compra de dous barcos a Cardama, asinado pola anterior administración, tras detectar supostas irregularidades nas garantías do acordo. O estaleiro espera chegar a un acordo pois "non ten sentido que o contrato se rompa".

El presidente Yamandú Orsi rescinde el acuerdo para la compra de dos barcos a Cardama, firmado por la anterior administración, tras detectar supuestas irregularidades en las garantías del acuerdo. Foto: Camilo dos Santos
Polémica en Uruguai polo contrato co estaleiro galego Cardama para a construción de dous buques de patrulla oceánica. O Goberno de Yamandú Orsi anunciou este mércores que rescindirá o contrato de case 90 millóns de euros asinado en 2023 pola anterior administración coa compañía con base de operacións en Vigo tras detectar presuntas irregularidades nas garantías do acordo.
Nunha rolda de prensa, o presidente do país indicou que existen indicios “dunha estafa ou fraude ao Estado uruguaio” e informou de que ordenou iniciar accións xudiciais tanto civís como penais así como exercitar a denominada garantía “de fiel cumprimento” do acordo antes do seu vencemento.
O Goberno uruguaio asinou un contrato con Cardama en 2023 durante o Goberno de Luis Lacalle Pou por 92 millóns de dólares. Este tiña que ser renovado, pero Orsi, segundo explican os medios locais, tomou a decisión de rescindilo o mesmo día no que vencía a garantía de cumprimento.
Problemas coas garantías
Segundo os medios uruguaios, o contrato esixía que Cardama tiña que presentar unha garantía de cumprimento equivalente ao 5% do custo total do contrato nun prazo de 45 días. Con todo, segundo aseguraron desde o Goberno uruguaio a empresa non o fixo e solicitou sucesivas prórrogas, dilatándoo deses 45 días a 11 meses. O prosecretario de Defensa, Jorge Díaz, asegurou que a empresa iniciou ata sete veces o proceso de validación.
Ao vencerse o prazo contractual, segundo o relato dos gobernantes uruguaios, Cardama presentara unha garantía emitida por unha firma británica chamada Eurocommerce Limited, que foi aceptada a pesar de non cumprir co establecido no contrato.
Empresa no Reino Unido
«Ante a inminencia do vencemento do prazo, porque o 22 de setembro Cardama debíanos dicir cal era a nova garantía, o presidente da República resolveu iniciar o proceso de execución da garantía e deu instrucións ao embaixador no Reino Unido que se constituíse nas oficinas da empresa Eurocomerce Ltda. no Reino Unido aos efectos de notificar de maneira formal á empresa de que depositase o diñeiro da garantía nunha conta a nome do Estado uruguaio», explicaron.
Con todo, o prosecretario indicou nesa rolda de prensa que a empresa non operaba no citado domicilio e que se encargou un informe xurídico que determinou que Eurocommerce estaba “en proceso de liquidación”. “Hai indicios fortes de que esta empresa é unha empresa de papel e que estaríamos ante un fraude ao Estado uruguaio pois esta garantía non existiría”, expuxo.
Fala Cardama
Sobre este punto, fontes de Cardama apuntan que falaron co mencionado banco e que este lles confirmou que cambiou a súa dirección no Reino Unido.
“En todo este tipo de contratos, as garantías preséntanse, dánse para incumprimentos de contrato. Nós non temos absolutamente ningunha comunicación de incumprimento de contrato. Ninguén nos comunicou incumprimentos de contrato, ninguén. Estamos moi sorprendidos porque nos enteramos pola prensa”, relatáronlle a Europa Press fontes do estaleiro vigués.
Así mesmo, explican que unha delegación da empresa galega estivo reunida hai un par de semanas coa ministra de Defensa de Uruguai, Sandra Lazo, e que ninguén da administración do país comunicou “nin por escrito nin de palabra” que Cardama estivese incumprindo o contrato.
Neste contexto, a intención de Cardama é sentarse a negociar co Goberno de Uruguai porque, ao seu xuízo, “non ten ningún sentido que o contrato se rompa”. “Outra cousa é que haxa outros intereses que descoñezamos”, apuntaron as fontes consultadas.
En caso de que finalmente se rescinda o contrato, Cardama debería devolver ao Goberno uruguaio, segundo relatan as fontes da empresa, arredor de 8 millóns de euros en concepto de garantías.
A iso súmase que habería que dirimir nos xulgados que ocorrería cos 28 millóns de euros que xa abonou o Executivo sudamericano para a construción das patrulleiras.
A construtora naval galega considera que a anulación do contrato suporía un varapalo para a empresa, pero tamén para Uruguai, que, ao xuízo de Cardama, necesita as embarcacións “como auga de maio” para solucionar os “gravísimos” problemas de pesca ilegal e de narcotráfico nas súas costas.