O Grupo Puentes levantará tres pasarelas sobre o barranco de Poyo nas obras de reconstrución tras a dana.
O Ministerio de Transportes adxudicou por 4,5 millóns á empresa galega os traballos para reconstruír dúas pasarelas en Picanya e outra en Paiporta que foron destruídas polas choivas torrenciais.
Dos hombres observan el barranco del Poyo tras las lluvias, a 29 de septiembre de 2025, en Paiporta / Robert Solsona
O Grupo Puentes traballará na reconstrución de Valencia tras o desastre provocado pola dana, que deixou 229 mortes na Comunidade Valenciana e rematou co cese do presidente da Generalitat, Carlos Mazón, un ano despois da traxedia. A empresa galega, a terceira construtora da comunidade por volume de negocio, levantará tres pasarelas sobre a rambla de Poyo, tamén coñecida como barranco de Poyo ou de Chiva. As infraestruturas foron arrasadas pola crecida das augas nun punto crítico das mortais inundacións do 29 de outubro de 2024.
O contrato ten un orzamento de 4,57 millóns e un prazo de execución de 10 meses. O Ministerio de Transportes enmarca estas obras no plan de resposta inmediata para rehabilitar 11 estruturas locais fortemente danadas polas devastadoras choivas en sete municipios, e para o que se mobilizaron de emerxencia 34 millóns de fondos públicos.
As obras de Grupo Puentes correspóndense coas pasarelas Ninos e da Almassereta, en Pincaya, e a pasarela do carrer Convent, en Paiporta, que o departamento que dirixe Óscar Puente considera “fundamentais para recuperar a conectividade da zona e permitir a mobilidade ciclista e peonil sobre a rambla do Poyo”.
Pasarelas ciclopeatonais: o proxecto
Nos anteproxectos do Goberno para estas obras fixábase unha mesma solución estrutural para as tres pasarelas, habilitándoas para uso mixto peonil e ciclista, polo que está previsto que incorporen un carril bici e unha zona reservada e separada para peóns. Para iso, as pasarelas terán unha anchura útil de cinco metros.
A estrutura proxéctase cunha cimentación de pilotes e encepado de formigón armado, unha pila de formigón armado e un taboleiro mixto con caixón de aceiro estrutural e lousa de formigón sobre chapa plegada. Pila e taboleiro únense rixidamente para obter un efecto pórtico que alixeire o deseño.
San José, Copasa e Puentes
Á marxe deste contrato, as tres principais construtoras galegas, San José, Copasa e Puentes, forman parte das 180 empresas habilitadas no contrato marco de Tragsa, valorado en case 2.000 millóns. A empresa pública puxo en marcha este paraugas de 1.961 millóns para axilizar os procesos de contratación na titánica misión de reconstruír edificios e infraestruturas. Xunto aos grupos galegos están tamén todas as grandes construtoras españolas, como ACS, Acciona, FCC, Ferrovial, OHLA ou Sacyr, e a maioría das construtoras de obra civil valencianas. A filosofía do acordo marco é que estea á disposición dos concellos para adxudicar obras nun prazo récord de 15 días e poder así axilizar as actuacións.
O contrato está dividido en seis lotes: abastecemento de auga e potabilización; alcantarillado e depuración; alumeado público; pavimentación e acceso a núcleos de poboación; medioambiente urbano; e construción e reparación de edificios. O de maior orzamento é este último, cunha dotación de 750 millóns. San José está habilitada para catro dos seis lotes, con excepción das obras de alumeado público e a construción de edificios; Copasa opta a obras en todos os lotes salvo alcantarillado e depuración de augas; Puentes e Calzadas está en tres lotes: abastecemento de auga e potabilización; alcantarillado e depuración de augas; e pavimentación de vías urbanas.