Actualizado
Navantia recibirá case 2.300 millóns en préstamos do Goberno ata 2031 para cinco programas navales.
Os préstamos, de carácter plurianual e a interese cero, financiarán a construción do novo Buque de Aprovisionamento de Combate BAC II, a modernización das fragatas F-100 ou a actualización dos buques anfibios Galicia e Castilla, entre outros.

Ceremonia de la botadura de la fragata F-111, en el astillero de Navantia, en Ferrol. Raúl Lomba / Europa Press
O Goberno deu luz a un real decreto que establece as normas para a concesión directa de préstamos por valor de 2.292 millóns a Navantia. Dito orzamento será destinado ao desenvolvemento de cinco programas especiais de modernización no ámbito naval, no marco do novo Plan Industrial e Tecnolóxico para a Seguridade e Defensa e en resposta ás crecentes esixencias das Forzas Armadas españolas.
En concreto, os préstamos, de carácter plurianual e a interese cero, financiarán cinco proxectos principais ata 2031: a construción do novo Buque de Aprovisionamento de Combate BAC II, a modernización das fragatas F-100, a actualización dos buques anfibios Galicia e Castilla, a adquisición dun Buque de Acción Marítima de Intelixencia (BAM AGI) e o desenvolvemento dun Buque Hidrográfico Oceánico.
Esta medida responde á necesidade de apoiar a competitividade industrial e a innovación tecnolóxica ante o contexto xeopolítico internacional, a aparición de ameazas híbridas e o reforzamento das capacidades estratéxicas nacionais, facendo imprescindible a prefinanciación estatal para afrontar a elevada inversión requirida por estes programas.
A empresa pública deberá destinar íntegramente os fondos á execución parcial dos cinco programas, seguindo os termos recollidos nas correspondentes ordes e anexos, así como xustificar ante a Administración a correcta realización de cada actividade e o cumprimento dos obxectivos previstos.
Distribución da financiación
A distribución da financiación está calendarizada ata 2031, incluíndo partidas anuais para cada un dos programas, que suporán un impulso sostido ao sector naval, favorecendo a xeración de emprego e a colaboración público-privada con máis de 900 empresas en todo o territorio nacional.
O procedemento de concesión, baseado no artigo 22.2.c da Lei Xeral de Subvencións, é singular e está xustificado por razóns de interese público, social e económico, ao atender necesidades esenciais para a defensa e a seguridade nacionais e ao non resultar viable unha convocatoria pública.
Na tramitación do real decreto recolléronse os informes preceptivos dos Ministerios competentes e cumpríronse os principios de necesidade, eficacia, proporcionalidade, transparencia e seguridade xurídica, garantindo a coherencia co ordenamento xurídico nacional e da Unión Europea.
Os préstamos non esixen garantías en condicións xerais e poden ser obxecto de amortización anticipada sen penalización; de non formalizarse os acordos específicos con Defensa, Navantia deberá devolver as cantidades recibidas, estando previsto un mecanismo de supervisión e xustificación detallada dos fitos e desembolsos asociados a cada proxecto.
Estas axudas forman parte integrante da política estatal de fomento e coordinación industrial, sendo a súa publicidade acorde ao establecido na normativa sobre subvencións públicas, e contemplando mecanismos específicos de control, devolución e penalización en caso de incumprimento.
O real decreto, que entrará en vigor o día seguinte á súa publicación no BOE, outorga á persoa titular do Ministerio de Industria e Turismo a facultade de modificar os anexos relativos ao calendario de anualidades e á descrición técnica dos programas financiados, sen alterar o importe global autorizado.
Detalle dos programas
En canto ao detalle dos programas desenvolvidos, o decreto contempla cinco grandes actuacións: a construción do Buque de Aprovisionamento de Combate (BAC II), con un custo de 380 millóns de euros e a modernización de media vida das fragatas clase Álvaro de Bazán F-100, por valor de 1.280 millóns.
Por outra banda, referiuse á actualización dos buques anfibios ‘Galicia’ e ‘Castilla’, que suma 240 millóns; a adquisición dun novo Buque de Acción Marítima de Intelixencia (BAM AGI), cunha investimento prevista de 242 millóns; e a construción dun Buque Hidrográfico Oceánico (BHO), con unha dotación de 150 millóns de euros, conformando un orzamento total de 2.292 millóns de euros para a execución completa destes cinco programas estratéxicos.