Os aranceis de Trump elevan as perdas de Stellantis no primeiro semestre a 2.300 millóns

Foto de archivo de una fábrica de Stellantis / Stellantis
O grupo Stellantis rexistrou durante os seis primeiros meses do ano unhas perdas netas de 2.300 millóns fronte aos 5.647 millóns de beneficios alcanzados no mesmo período do ano pasado.
O pasado 30 de abril, a firma decidiu suspender as súas previsións financeiras debido á incerteza xerada pola política arancelaria emprendida polo presidente dos Estados Unidos, Donald Trump.
Segundo as cifras preliminares publicadas este luns, a compañía asumiu uns 3.300 millóns de euros en cargos netos antes de impostos, principalmente polos custos relacionados coa cancelación de programas e o deterioro da plataforma, ademais do impacto dos aranceis estadounidenses nas súas contas.
Para o primeiro semestre deste ano, Stellantis prevé unhas vendas de aproximadamente 74.300 millóns de euros, o que representa unha caída do 12,6% respecto aos ingresos rexistrados entre xaneiro e xuño de 2024. Con todo, os resultados financeiros consolidados definitivos non se darán a coñecer ata o 29 de xullo.
O impacto dos aranceis
A empresa calcula que os primeiros efectos dos aranceis estadounidenses supuxeron 300 millóns de euros, tanto pola aplicación directa dos mesmos como pola decisión de reducir a produción adoptada pola compañía.
A nivel global, o grupo vendeu 1,447 millóns de vehículos entre abril e xuño, o que supón un 6% menos que no segundo trimestre de 2024.
Por rexións, Norteamérica foi a que experimentou a maior diminución, cunha caída do 25% e unha redución nas vendas de 109.000 unidades, pasando de 431.000 a 322.000.
O grupo atribuíu este descenso a factores como a menor fabricación e envíos de vehículos importados –a maioría afectados polos aranceis– e unhas menores vendas a través do canal de flotas.
En canto a Europa ampliada, as entregas no segundo trimestre caeron en unhas 50.000 unidades, o que supón unha baixada interanual do 6%, desde as 772.000 ás 722.000.