Sen categorizar

Castrosua sae dos números vermello nun ano récord de matriculacións

O fabricante de carrocerías para autobuses e autocares consegue incrementar significativamente a súa cuota de mercado en España, que alcanza o 18% na suma de urbanos e cercanías, fronte ao 13% de 2023

El presidente de Castrosua, Juan Luis Castro (segundo más cercano) en la presentación de los nuevos autobuses de Vitrasa junto al alcalde de Vigo, Abel Caballero, y el director de Cuentas del grupo, Fernando Martínez

El presidente de Castrosua, Juan Luis Castro (segundo más cercano) en la presentación de los nuevos autobuses de Vitrasa junto al alcalde de Vigo, Abel Caballero, y el director de Cuentas del grupo, Fernando Martínez

Castrosua, o emblemático fabricante de carrocerías fundado por José Castro Suárez en O Carballiño hai máis de 75 anos, aproveitou un contexto de mercado favorable para deixar atrás os números vermello que perseguían á compañía desde practicamente a pandemia. A empresa con base en Santiago pechou o 2024 con 702.000 euros de ganancias, fronte ás perdas de 1,5 millóns do exercicio anterior.

O grupo que capitanean Juan Luis e Beatriz Castro tamén conseguira beneficios en 2022, aínda que estes se debían á reversión dun deterioro de créditos fiscais e non á propia evolución do negocio, que presentara un resultado de explotación negativo e perdas antes de impostos. En 2021 tampouco pechara en positivo.

O Estado de Información Non Financeira de Castrosua anticipa agora ganancias en 2024, resaltando que a actividade transcorreu con normalidade, “ocupando a totalidade da capacidade produtiva dispoñible, en contraposición ao exercicio pasado, que estivo afectado pola situación de excepcionalidade a causa do ERTE por causas produtivas que se viña acometendo”, di o documento.

O fabricante, ao igual que o resto do sector, encadeou os problemas derivados da pandemia no transporte de viaxeiros co incremento de custos da inflación e as roturas na cadea de subministración, que no caso da empresa afectou sobre todo á entrega de bastidores. O retraso na renovación de flotas, evidenciado na caída de demanda de autobuses, obrigou a Castrosua a aplicar ERTEs nas súas plantas de Santiago e Vilagarcía nos anos posteriores ao Covid.

Cambio no mercado e récord de matriculacións

Algo cambiou desde 2023. Aquel foi un curso de recuperación para o sector, cun crecemento nas matriculacións do 64% respecto a 2022, ata alcanzar as 2.801 unidades. “No 2024 consólidase esta recuperación cunha cifra inédita de 3.019 unidades matriculadas. Isto supón case un 8% de crecemento respecto ao ano anterior e de máis dun 16% respecto ao 2019″, indica o documento.

Castrosua, que emprega a uns 300 traballadores, atribúe esta evolución ao alza á demanda contida de anos anteriores e ao retraso nas propias entregas dos fabricantes, debido aos problemas de subministración de materiais.

Beatriz Castro, CEO de Castrosua, e Juan Luis Castro, presidente do grupo

Salto en cuota de mercado

A compañía, aliada de empresas como Volvo, Scania ou BYD, deu un salto en cuota de mercado en España. Segundo explica no seu EINF, no segmento de cercanías alcanzou unha cuota do 23%, mentres que sumando urbano e cercanías situouse no 18%. Os datos mostran que a posición de Castrosua se fortalece na súa principal praza, pois o ano anterior tiña unha cuota do 22% en cercanías e do 13% combinando ambos segmentos, polo que avanzou cinco puntos porcentuais.

A nivel internacional, o carrocero indica que os pedidos máis recentes completados son a entrega de 49 unidades en Polonia da man de Scania; 168 en Abu Dabi en alianza con Volvo; e 16 en Corea do Sur da man de MAN. Precisamente, con Volvo mantén un acordo de colaboración para o desenvolvemento de autobuses eléctricos. A primeira unidade prototipo NELEC sobre bastidor VOLVO BZL presentouse na FIAA 2024.

A estrutura de Castrosua

O grupo ten como principais sociedades Carrocera Castrosua e Carsa, as de maior facturación, ás que se suman Insular Carrocera, Castro Inversión e Desarrollos e Castro 2009. Todas elas non conforman un grupo consolidado, senón que presentan contas individualmente. Neste sentido, o EINF deixa por coñecer datos relevantes como a evolución destas filiales, a cifra de negocio ou a débeda da compañía, que en 2023 acordou co seu pool bancario o mantemento das liñas de financiamento durante o período 2023-2026, este incluído, o que permitía preservar liquidez por un importe mínimo de 19,8 millóns ata finais do ano que vén.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta