Galvañ: “La Comunitat Valenciana redueix l’atur en 18.600 persones en l’últim any i bat un nou rècord d’ocupació al maig”

Rècord d'Ocupació i Reducció d'Atur en la Comunitat Valenciana

Secretario autonómico de Empleo, Antonio Galvañ

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha valorat les xifres d’atur registrat del mes de maig fetes públiques pel Ministeri de Treball, que reflecteixen una disminució de 4.881 persones a la Comunitat Valenciana.

El director general de Labora ha destacat que les xifres d’atur han tornat a confirmar “el bon comportament del mercat laboral valencià” i reflecteixen que l’economia valenciana “és sòlida i els nostres sectors continuen mostrant dinamisme i confiança”.

Galvañ ha destacat que la xifra d’aturats “és la més baixa d’un mes de maig des de 2008” i que, per primera vegada, “hem baixat de la frontera dels 300.000 aturats”. L’atur ha baixat en tots els sectors, especialment en la construcció (-2,19 %), serveis (-1,89 %) i indústria (-1,62 %), a les tres províncies i en tots els grups d’edat. Així mateix, la Comunitat Valenciana ha tornat a tenir rècord d’afiliacions a la Seguretat Social per tercer mes consecutiu.

El director general de Labora ha fet èmfasi en que aquestes dades “reflexen un millor comportament que el d’altres autonomies”. Així, com ha detallat, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb major descens anual d’aturats (-18.646), només per darrere d’Andalusia.

De la mateixa manera, Antonio Galvañ ha fet esment a les dades d’afiliació que també confirmarien, segons ha destacat, “la bona evolució de la Comunitat Valenciana”. Tal com ha detallat, s’han registrat per aquest mes de maig 9.269 noves afiliacions, la qual cosa suposa un increment del 0,42 % respecte al mes passat. La Comunitat Valenciana és, a més, la segona autonomia amb major increment percentual anual d’afiliacions a la Seguretat Social (2,17 %).

Del mateix mode, el secretari autonòmic d’Ocupació ha posat en valor que les dades d’emprenedoria deixen també bones xifres en el cas de la Comunitat Valenciana, ja que lidera l’increment percentual anual d’autònoms amb un 2,76 %, doblant la mitjana nacional (1,1 %).

Per últim, Galvañ ha assegurat que el Consell “continuarà posant en marxa polítiques que oferisquen confiança i seguretat als sectors econòmics valencians, els quals han demostrat fortalesa i resiliència front els impactes dels aranzels”.

Així mateix, s’ha mostrat optimista respecte a la campanya turística i augura que “deixarà bons dades en l’ocupació turística i de serveis”. Malgrat això, ha apostat per continuar treballant per un ocupació de qualitat.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada