Actualizado
Els transportistes recorren a perits externs perquè el consorci pague per la DANA: El 44% encara no ha cobrat
Els camions valencians passen la ITV a Múrcia o Conca des que el *Botànic va convertir en púbiques les ITV valencianes

Patronal de transportistas (FVET)
Més de huit mesos després de la DANA, els transportistes de la Comunitat Valenciana segueixen fortament afectats. El 45% de les empreses no han aconseguit tornar a la normalitat, una dada que va oferir ahir la patronal de transportistes lligada al fet que el 44,1% de les empreses afectades encara no han aconseguit les indemnitzacions per part del consorci de segurs.
Carlos Prades, president de la patronal de transport (FVET) va apuntar ahir que hi ha fortes discrepàncies entre les propostes d’indemnització que ofereix el consorci de segurs i el que demanen les empreses. “És freqüent haver de contractar un perit extern”, va afirmar ahir Prades.
Segons les dades recollides, el 98,5% dels transportistes admet haver-se vist afectat directament o indirectament per les conseqüències del temporal, que va obligar a aturar operacions, va tancar rutes logístiques clau i va provocar danys en vehicles, instal·lacions i mercaderies.
“La DANA ha posat en evidència, una vegada més, la fragilitat de les nostres infraestructures logístiques davant fenòmens climàtics extrems. La resposta institucional ha sigut insuficient i les empreses, com sempre, han hagut de fer front a les conseqüències sense gaire suport”, ha assenyalat el president de FVET, Carlos Prades.
Des de FVET es reclama una “fulla de ruta amb objectius adaptats a les circumstàncies excepcionals” de les empreses valencianes que encara no han aconseguit recuperar la seva plena activitat després dels efectes del temporal. “El transport ha contribuït a la recuperació en els moments més difícils, com en la pandèmia o després del temporal, i ara la situació crítica la pateixen les nostres empreses, cal buscar solucions reals i viables per al sector i que arriben les indemnitzacions i les ajudes el més aviat possible”, ha incidit Prades.
Problemes amb l’ITV
A més dels problemes reflectits a l’enquesta, des de la patronal valenciana de transportistes van advertir dels problemes que tenen els camions valencians per passar l’ITV. No existeixen problemes de multes ni retards en adequar la flota als requisits però sí una decisió generalitzada d’anar-se fora de la Comunitat Valenciana a passar el tràmit.
Els destins escollits són, normalment, Múrcia i Conca, on les ITV liberalitzades ofereixen el servei que requereixen les empreses i que no es presta a la Comunitat Valenciana, especialment, des que l’anterior govern del Botànic, coalició de PSPV i Compromís, va decidir convertir el servei en públic sense garantir els mitjans i recursos necessaris per a que tots els tipus de vehicles que passen per l’ITV pogueren obtenir la seua pegatina.