Pamesa busca créixer a dos dígits a Espanya: «Anem a per tots els clients amb tots els formats»
Portes de ceràmica ideades per a hotels a l’espai “la Suite” de Pamesa, de Fernando Roig
Pamesa s’ha marcat com a objectiu créixer a dos dígits en el mercat nacional. L’estratègia comercial passa per abastar tots els mercats, tots els tipus de clients, amb tots els tipus de formats i gammes de preus. La tendència del mercat no es visualitza especialment afalagadora però l’empresa de Fernando Roig espera fer valer la seua posició de lideratge per ampliar les seues vendes i portfoli de clients.
Héctor Grau, director de vendes a Espanya de la marca Pamesa, explica a Economia Digital l’estratègia de l’empresa mentre s’estan obrint les portes de la primera jornada del Cerámica Experience 2026, un conjunt d’esdeveniments que el grup empresarial de Fernando Roig realitza en els showrooms de les seues marques i que, per primera vegada, es realitza sense tindre la fira Cevisama celebrant-se en paral·lel a Fira València.
Per tant, les visites són 100% pròpies i impulsades només des del grup empresarial de Fernando Roig. Tant a les instal·lacions de Pamesa, Tau i Natucer van tindre ahir un flux notable de visitants nacionals i internacionals en cerca de les novetats de l’empresa.

Entre les novetats del showroom de Pamesa destaca la zona de “la Suite”, on Fernando Roig ha recreat un hotel mostrant un ampli assortit d’opcions per a incorporar els revestiments ceràmics en elements que històricament han estat de fusta.
“Sabem que la gent es mou cada vegada més. Estan disposats a gastar-se els diners a conéixer llocs nous. Per això, hem agafat una zona del nostre showroom perquè la gent es veja identificada i veja que la ceràmica no sols es pot posar en paviments i revestiments sinó que té un munt d’aplicacions”, explica Héctor Grau, que detalla que la ceràmica s’ha portat a “armaris amb tiradors” i fins i tot a “quadres” perquè “amb la ceràmica també es pot fer art”.
“El turisme cada vegada va a més i, per tant, els hotels han d’estar a l’altura del que la gent demana”, explica Héctor Grau. Amb aquestes expectatives, el responsable comercial de la marca Pamesa apunta: “L’objectiu és el creixement a dos dígits”.
Aquest optimisme en el turisme contrasta amb la sensació general que viu el sector. El responsable comercial a Espanya de la marca Pamesa ho explica així: “Malgrat tot el que s’està vivint, la situació geo-política, la competència massiva que tenim tant de fabricants que fabriquen fora d’Espanya com nacionals, per a nosaltres aquesta és una setmana molt important perquè rebem gran part dels nostres clients. Aprofitem aquesta setmana per a llançar tot tipus de novetats, productes nous i formats nous. Els clients necessiten estar en constant actualització”, explica Héctor Grau.
La qüestió és com ho fan, qüestió que es resumeix en “anem a per tots els clients amb tots els formats”. L’equip comercial de la marca Pamesa, segons detalla el seu responsable, intenta seduir els clients des de tots els angles. “Tenim una tipologia de producte molt àmplia. Cobrim des de la gamma més baixa, des de la pasta roja i formats que no són rectificats fins a la gamma més alta amb grans formats, rectificat i formats de 160×160 que van molt bé per als hotels”, explica.
“Cobrim tots els nivells. El format més venut és el 60×60 i el 60×120 però també el 100×100, que vam traure l’any passat, els 120×120 i fins i tot la placa de 120×280, que està enfocada al revestiment de paret ja que les cases habitualment tenen entre 240 i 250 d’altura. Quan es fan moltes vivendes es prima el 60×60 però per a reformes guanya la peça més gran”, explica Héctor Grau, que detecta “clients més sibarites en què prima el gust amb acabats diferents”.