Israel, principal soci comercial del Port de Castelló en 2025, amb el Marroc i Algèria creixent amb força.
En el que portem d'any, s'han mogut 10.784.823 tones als seus molls, amb increments en tots els tipus de tràfics, la qual cosa reforça el seu posicionament com a nus logístic del Mediterrani.

Puerto de Castellón
En plena polèmica pel comerç amb Israel i davant la dura posició d’Espanya respecte a l’actitud del país dirigit per Benjamín Netanyahu amb Gaza, el país hebreu es consolida, paradòxicament, com el primer i principal soci comercial del Port de Castelló, un dels principals molls d’una comunitat amb forta activitat marítima de mercaderies com la valenciana.
I és que l’Autoritat Portuària de Castelló ha donat a conéixer els seus resultats en el que va d’any. En aquests primers vuit mesos de 2025, la dàrsena castellonenca consolida la seua tendència positiva en registrar un creixement del 4,14 % en tràfic total de mercaderies.
En total, s’han mogut 10.784.823 tones en els seus molls, amb increments en tots els tipus de tràfics, la qual cosa reforça el seu posicionament com a node logístic del Mediterrani.
Destaca especialment l’impuls del tràfic de contenidors, que creix un 27,8 % respecte al mateix període de l’any anterior. Aquest avanç està estretament vinculat a l’estratègia d’internacionalització impulsada per l’Autoritat Portuària de Castelló, amb missions comercials en mercats clau.
En aquest sentit, el Marroc es posiciona ja com el segon país amb el qual PortCastelló mou més tràfic de TEU, amb un augment del 57,1 % en el que va d’any. Israel es manté com primer soci en aquest tipus de tràfic, mentrestant Algèria irromp amb força, situant-se com a cinquè país gràcies a l’aixecament de aranzels i a l’acció directa impulsada per PortCastelló.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha subratllat que “aquests resultats reflecteixen l’impacte directe de les decisions estratègiques que hem adoptat i estem impulsant, tant en el pla comercial com en el de les infraestructures”.
Ha afegit que “estem generant confiança en el teixit empresarial i posicionant a Castelló com una plataforma eficient per a les exportacions i importacions de la nostra província i el seu hinterland”.
Tipus de tràfic
En termes percentuals, després del tràfic de contenidors, l’increment més gran es registra en la mercaderia general, amb un creixement del 8,9 %. Li segueixen els grànuls líquids, amb una pujada del 6 %, i els grànuls sòlids, que creixen un 1,3 % fins a juliol.
L’anàlisi de les dades interanuals (juliol 2024 – juliol 2025) mostra un augment del 12,5 % en el tràfic total, la qual cosa confirma la consolidació de la recuperació del port de Castelló i l’efectivitat de mesures com les bonificacions a sectors estratègics o l’acceleració de projectes d’infraestructures “que milloren la nostra eficiència, connectivitat i competitivitat”, ha afegit Rubén Ibáñez.
Amb les dades de tancament de juliol, el tràfic de grànuls líquids representa el 50,6 % del total, seguit dels grànuls sòlids (que suposen el 42,6 %) i la mercaderia general (6,8 %).
Els principals països amb els quals el Port de Castelló manté relacions comercials són Turquia, el Marroc, Guyana, Canadà, Egipte i Itàlia. Quant a les principals mercaderies mogudes, destaquen el petroli, feldspat, gasolines, fueloil, ciment, arjiles i caolí.
El president de l’Autoritat Portuària ha explicat que “el dinamisme del port de Castelló respon a una fulla de ruta clara que hem marcat, i que està orientada al creixement sostenible i a la captació de nous operadors logístics”. Ha afegit que “continuem avançant per ser el port que la província necessita i el que els mercats demanden”.