La Cambra València adverteix que l’aeroport de València està al 130% de capacitat.

José Vicente Morata assegura que la insuficient capacitat de l'aeroport limita el creixement econòmic i l'atracció d'inversions.

Cano

L’aeroport de València ha superat en 2024 la seua capacitat operativa nominal, arribant a nivells de saturació del 130% en pics de demanda, segons un estudi realitzat per la Cambra de Comerç de València. “Aquesta situació compromet greument la seua eficiència i es tradueix en un important cost d’oportunitat econòmic, empresarial i de posicionament internacional per a la província de València i per al conjunt de la Comunitat Valenciana”, assegura Cambra València.

L’últim informe de Cambra València respecte a l’aeroport de València adverteix d’un risc de col·lapse operatiu si no es duu a terme una ampliació urgent. De mantenir-se la tendència actual, la saturació podria arribar al 165% en 2030, amb efectes negatius creixents sobre el teixit econòmic regional.

“L’aeroport de València està actuant com un fre al creixement. La seua insuficient capacitat és ja un factor limitant per al desenvolupament del turisme, la logística i l’atracció d’inversions”, ha afirmat el president de Cambra València, José Vicente Morata.

La degradació dels estàndards de qualitat en els serveis al viatger és, segons l’informe, un dels aspectes més crítics. Això afecta directament al turisme, que representa el 15% del PIB valencià i dona ocupació a més de 300.000 persones. La menor capacitat per a atraure turistes de gran poder adquisitiu i el deteriorament en la percepció del destí comprometen la posició de València en els mercats internacionals més competitius.

La saturació aeroportuària també impacta en les 56.954 empreses valencianes que depenen del transport aeri, que s’enfronten ja a sobrecostos logístics i pèrdua d’eficiència en les seues cadenes de subministrament, el que les fa menys competitives a nivell internacional.

L’estudi també assenyala la infradotació de l’aeroport respecte a infraestructures similars en altres regions d’Espanya i Europa, la qual cosa agreuja el seu desavantatge estratègic.

“La falta d’inversió en capacitat aeroportuària no sols afecta al transport aeri, sinó que limita el potencial de creixement econòmic, frena l’atracció de capital estranger i redueix la competitivitat de les nostres empreses”, ha afegit Morata.

Cambra València insta a abordar amb urgència l’ampliació de l’aeroport per a garantir el seu paper com a motor econòmic i logístic de la Comunitat Valenciana en els pròxims anys.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada