Aramark, el gegant que alimentarà al Nou Mestalla de Peter Lim: 17.400 milions d’ingressos, palanca del Barça i soci de LaLiga.
La multinacional nord-americana també té acords amb l'Atlètic de Madrid, l'Athletic o l'Espanyol, a més de presència en MotoGP, la MLS i la NFL i a Espanya també va posar en marxa una iniciativa curiosa: va organitzar una gira de María Jesús i el seu acordió.

Nuevo Mestalla (Imagen: Valencia CF)
El València CF ha triat a Aramark com a soci estratègic per a gestionar la restauració del Nou Mestalla -barres per al públic general, fan zone i hospitality– des de la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027. El pla inclou 52 punts de venda, una cuina central de 1.000 m² i solucions com quioscos d’autocomanda, una botiga autònoma amb IA i l’aplicació ‘Fan Aramark’.
Però, què o qui és Aramark? Es tracta d’una multinacional nord-americana especialitzada en serveis de restauració i facility management amb seu a Filadèlfia. Després del spin-off del seu negoci d’uniformes en 2023, ha concentrat la seua activitat en food services i serveis auxiliars. Mostra de la seua grandària i fortalesa a nivell mundial és que va tancar l’exercici fiscal 2024 amb 17.400 milions de dòlars d’ingressos.
A més de l’acord amb el València CF, Aramark manté des de 2023 una aliança amb LaLiga per a desplegar una plataforma comuna de serveis gastronòmics a la qual poden adherir-se els clubs amb inversions a mida en instal·lacions.
Opera ja en nou grans recintes del país, segons el club txé, amb presència destacada en el Spotify Camp Nou (com a càtering oficial del futur estadi dins de l’Espai Barça), el Riyadh Air Metropolitano (Atlètic de Madrid), San Mamés (Athletic Club), RCDE Stadium (RCD Espanyol), Benito Villamarín (Real Betis) i José Zorrilla (Real Valladolid), entre altres.
Quant al CD Tenerife, Aramark va assumir en 2023 la remodelació del servei de food & beverage de l’Heliodoro Rodríguez López amb 15 punts de venda i càtering en palaus i zones VIP.
Però l’aliança del grup nord-americà amb el FC Barcelona va més enllà. En agost de 2024 es va fer públic un moviment dins del marc de les ja famoses ‘palanques’ de Joan Laporta. I és que el nou soci del València CF per al Nou Mestalla va assumir el deute de 40 milions d’euros de Libero Football Finance pel 10% de Barça Visión després que aquesta companyia demandés al club català per la venda no formalitzada de Barça Studios. Amb aquesta nova injecció de capital, el club de Laporta aconseguia apropa’s així 1-1 del fair play financer de LaLiga.
Amb la suma de tots aquests acords, la companyia nord-americana prestarà servei a prop de 400.000 assistents per jornada, en nou dels principals recintes esportius del país, amb el qual atendrà a més de huit milions d’espectadors a l’any.
Més enllà del futbol, la companyia és proveïdor històric del Circuit de Barcelona-Catalunya i del Gran Premi de Catalunya de MotoGP, on desplega cada any un gran operatiu de restauració.
A Espanya a més, com a curiositat, Aramark va protagonitzar en 2024 una activació singular en la seua àrea sociosanitària: va organitzar una gira de María Jesús i el seu acordió per residències de majors en tota Espanya, amb 23 actuacions en total –16 d’elles en centres de la xarxa Amavir– dins d’una iniciativa pròpia per a dinamitzar la vida cultural dels residents.
Presència europea al Regne Unit, Àustria i Alemanya
Al Regne Unit, Aramark UK és founding partner i official culinary experience partner del nou estadi del Everton, amb un acord que la situa al capdavant de tota l’oferta de menjar i beguda del recinte. La nova llar toffee es denomina Hill Dickinson Stadium.
A Àustria, Aramark va ser adjudicatària en 2025 de la gestión integral del catering de la Generali-Arena (FK Àustria Viena) en un contracte a 12 anys des de la temporada 2025/26.
A Alemanya, Aramark és operador de referència amb presència en l’ Olympiastadion de Berlín, el Volksparkstadion (Hamburg, on explota el fan-restaurant “Die Raute”) y la MHPArena/Mercedes-Benz Arena de Stuttgart. Durant la Eurocopa de 2024, va servir a més de 1,2 milions d’aficionats i acreditats en seus com Berlín, Hamburg, Düsseldorf, Colònia i Stuttgart.
A més, a partir de la temporada 2026/27, Aramark assumirà també el càtering del BayArena (Bayer 04 Leverkusen) en públic i hospitality i per a esdeveniments non-matchday.
Aramark, també en la MLS i NFL
En la MLS, Subaru Park (Philadelphia Union) va triar en juny de 2025 a Aramark S+E com a proveïdor oficial de menjar, beguda i retail de l’estadi i de les instal·lacions associades: Union Power Plant i WSFS Bank Sportsplex.
Quant a la NFL, on també està present, el Lincoln Financial Field (Philadelphia Eagles) manté a Aramark com a concessionari i proveïdor exclusiu de catering de l’estadi.
El seu projecte per al Nou Mestalla
El model que Aramark aplica en estadius —digitalització del servei, reducció de cues amb quioscos i self-checkout, segmentació de l’oferta per perfils d’aficionat i programes de sostenibilitat— és el que el València CF vol portar al Nou Mestalla per a elevar la despesa per aficionat, professionalitzar el hospitality i reduir temps d’espera en dia de partit.
Després d’imposar-se en un procés competitiu en el qual han participat diverses companyies líders del sector, Aramark implementarà la seua oferta de restauració al Nou Mestalla des del moment de la seua inauguració en l’estiu de 2027.
La companyia, que treballa de manera conjunta amb el València CF per a donar forma a una proposta gastronòmica de primer nivell, aportarà a més la seua experiència en alguns dels millors estadius del món per a garantir una operació eficient, de qualitat i adaptada als diversos públics que elevarà l’experiència de l’aficionat.