Baleària avança en la compra de la naviliera Armas Trasmediterránea per a formar un gegant espanyol del mar.

L'operació, pendent de la CNMC, comprendria en el seu conjunt la gestió de 15 vaixells i l'explotació de línies marítimes, així com la integració de 1.500 empleats de Terra i Flota.

Barco de Baleària

Barco de Baleària

La naviera alacantina Baleària ha tancat acords amb la propietat de la naviera Armas Trasmediterrània per a l’adquisició de la seua activitat en els tràfics de Canàries i el mar d’Alboran, a més d’una part de l’Estret, que majoritàriament ha sigut adquirida pel grup navier danés DFDS. Si no es torça res i culmina l’operació, la companyia de Dénia incrementarà la seua grandària fins a formar una de les majors navilieres enfocades al tràfic de passatgers del país.

L’operació, que estarà pendent en la seua execució de les resolucions de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), comprendria en el seu conjunt la gestió de 15 vaixells i l’explotació de línies marítimes, així com la integració de 1.500 empleats de Terra i Flota.

Per al president de Baleària, Adolfo Utor, aquests acords de caràcter estratègic “permetrien a Baleària assolir la grandària i la capacitat necessàries per a competir en un mercat marcat per la presència de grans grups transnacionals de gran grandària i fortalesa financera, així com per a garantir l’estabilitat dels serveis marítims i de l’ocupació”.

“Si aquesta operació s’executara, contribuiria a que una naviera local continuara competint eficaçment amb els acabats d’arribar grans grups naviers que ja operen en les nostres aigües”. Així mateix, amb l’aprovació pertinent per part de la CNMC, Utor ha senyalat que “Baleària recolliria el testimoni de l’històrica Trasmediterrània i de la naviera Armas, tan arrelada i estimada a Canàries, i amb les sinergies generades consolidar la presència d’una naviera local competitiva”.

D’altra banda, el president de Baleària ha recalcat que l’aprovació d’aquestes operacions garantiria l’estabilitat i la cohesió territorial en un sector estratègic, ja que una naviera espanyola seria capaç de gestionar el conjunt de les línies d’interés públic. “La vertebració del territori nacional no s’entén sense unes connexions marítimes estables, de qualitat, modernes i regulars; un paper que hem assumit des de fa més de 25 anys, que vam posar en valor durant el Covid i que estem disposats a seguir oferint de manera integral”.

Igualment, Adolfo Utor ha explicat que Baleària és conscient del gran desafiament que suposa dur a terme aquest procés: “Estem preparats i convençuts que serem capaços de convertir aquest repte en una realitat i per a això comptem amb la il·lusió i l’entusiasme de tots els nostres grups d’interès, als quals incorporem les sinergies i fortaleses dels nous equips humans”.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada