Baleària presenta el primer corredor verd entre València i Palma amb emissions zero en 2030.

Adolfo Utor assegura que la seua aposta anticipa en dues dècades l'objectiu de zero emissions de 2050.

Baleària i els ports de València i Palma han signat hui un acord de col·laboració per a desenvolupar el primer corredor verd marítim d’Espanya. La iniciativa, que promou la descarbonització del sector marítim-portuari, fixa l’any 2030 com a horitzó per a operar amb zero emissions en aquesta ruta, mitjançant l’ús de biocombustibles en els dos vaixells de Baleària que presten els serveis de transport de passatgers i mercaderies en aquesta línia.

Al acte han acudit el president de Baleària, Adolfo Utor; la presidenta de l’Autoritat Portuària de València, Mar Chao, i el president de l’Autoritat Portuària de Balears, Javier Sanz, així com Joan Groizard, secretari d’Estat d’Energia del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Benito Núñez, secretari general de Transports Aeri i Marítim, Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible, Susana Camarero, vicepresidenta primera de la Generalitat Valenciana, Manuel Argüelles, director general d’Energia de la Generalitat Valenciana i Dario Moreno, alcalde de Sagunt.

Baleària té com a objectiu descarbonitzar la ruta entre València i Palma en 2030. Per a això, destinarà a aquesta línia dos dels seus vaixells dotats amb motors duals que consumiran únicament biogàs en 2030, aconseguint les zero emissions. A més, Baleària incorporarà bateries a bord per a disposar d’electricitat renovable per a usos auxiliars durant la navegació i instal·larà sistemes de connexió OPS a bord.

El president de Baleària, Adolfo Utor, ha destacat que es tracta d’un projecte pioner per a la descarbonització del sector marítim espanyol: «És una aposta competitiva sostenible, que se anticiparà dues dècades a l’objectiu de zero emissions per a 2050. La ruta València-Palma serà el primer corredor verd entre dos ports espanyols. Aquest acord públic-privat suposarà un avanç significatiu en la mobilitat dels passatgers i de les mercaderies essencials entre la Península i Balears».

D’altra banda, les autoritats portuàries de València i Balears, dins dels seus plans de descarbonització, acceleraran la construcció d’infraestructures per a la càrrega de bateries al port, i exploraran la disponibilitat i el desenvolupament de subministraments de combustibles baixos en carboni.

El president de l’Autoritat Portuària de Balears, Javier Sanz, ha subratllat: «Protegir el nostre mar i les nostres ciutats és compatible amb el desenvolupament portuari; de fet, és condició per a un desenvolupament sostenible. Els ports de Balears tenen la responsabilitat i l’oportunitat de liderar la transició cap a activitats marítimes més netes i silencioses».

D’altra banda, la presidenta de Valenciaport, Mar Chao, ha assenyalat que «aquest corredor verd reforça el lideratge de l’empresa que ho promou, i contribueix a reforçar la pujança de la comunitat portuària de Valenciaport en el procés de descarbonització que ens uneix». A més, ha explicat que el projecte va en línia amb la fulla de ruta fixada per l’Autoritat Portuària a través del Pla Net Zero Emissions.

La vicepresidenta primera del Govern valencià i consellera d’Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, ha destacat el lideratge de la Comunitat Valenciana i les seues empreses, com Baleària, en transició energètica i mobilitat sostenible. «Aquest projecte és una aposta de futur que uneix territoris, economies i una manera compartida d’entendre el progrés des de la sostenibilitat, la innovació i la responsabilitat.

D’altra banda, Joan Groizard, secretari d’Estat d’Energia, ha destacat el compromís del Govern amb la descarbonització del transport marítim: «Estem planificant una gran electrificació de ports, i estem impulsant la penetració de renovables en el transport marítim. Soplen ara vents de favor per a enfortir una inversió plena de futur, en indústria i en innovació, que es posa al servei de l’activitat portuària i el tràfic marítim que tant representen per al país, per a València, per a Balears, per al sector».

El corredor marítim verd de Baleària entre els ports de València i Palma desempenyarà un paper vital en la descarbonització del sector marítim-portuari, i suposarà un avanç significatiu en la mobilitat sense emissions tant dels passatgers com de les mercaderies essencials entre la Península i Balears.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada