CMA CGM augmenta la seua aposta per Marroc: llança una ruta a València per a exportar dàtils a Espanya.

La tercera companyia naviliera per tràfic del món ha posat en marxa un nou servei marítim setmanal entre Sfax (Tunísia), Tànger Med (Marroc) i el Port de València.

Buque de CMA CGM

Buque de CMA CGM

El grup CMA CGM, la tercera naviliera per tràfic del món, ha posat en marxa un nou servei marítim setmanal entre Sfax (Tunísia), Tànger Med (Marroc) i València (Espanya), coincidint amb l’inici de la campanya d’exportació de dàtils tunisians.

El servei, que va començar a operar aquest passat 29 d’octubre, està dissenyat per facilitar el transport de mercaderies peribles en contenidors reefer, amb connexions directes als hubs de Tànger Med i València, integrats en la xarxa global del grup francés.

La rotació inclou dos vaixells amb capacitat aproximada de 800 TEU, i oferirà una freqüència setmanal durant tota la temporada alta d’exportació. Des de Tànger, els contenidors podran connectar-se amb altres serveis de CMA CGM cap a Àfrica Occidental, Europa i Amèrica, mentre que des de València s’integraran en les rutes de distribució cap a la Península Ibèrica i el nord d’Europa.

La companyia ha destacat que aquesta nova línia millora la connectivitat entre el nord d’Àfrica i el Mediterrani occidental, oferint als exportadors tunisians i marroquins temps de trànsit més curts i major fiabilitat logística.

L’anunci es produeix just uns dies després que CMA Terminals signara amb Marsa Maroc l’acord per operar el Western Container Terminal del port de Nador West Med, que entrarà en servei a partir de 2027.

La nova infraestructura, denominada Western Container Terminal, serà operada per una societat mixta participada en un 51% per Marsa Maroc i en un 49% per CMA Terminals, filial del grup francés especialitzada en la gestió portuària.

El projecte s’emmarca en l’acord marc signat en octubre de 2024 entre el grup Tànger Med i CMA CGM, que reforça la cooperació entre ambdós actors en l’àmbit marítim i logístic.

Ambdós moviments consoliden l’ aposta del grup francés per Marroc i l’eix València-Tànger-Nador, en un context de creixent competència amb la naviliera suïssa MSC, que desenvolupa la seua Terminal Nord en el port valencià.

Així mateix, CMA CGM gestiona i participa en terminals portuàries en diferents enclavaments del Mediterrani occidental, entre ells el Port de València, on des de 2023 posseeix un 49% de CSP Iberian Valencia Terminal, operada per la xinesa Cosco Shipping Ports (CSP Spain). En aquest cas, la naviliera francesa actua com a soci accionista, mentre que la gestió operativa segueix en mans del gegant asiàtic.

La situació és diferent en el cas de Nador, on CMA CGM serà coconcessionària i cooperadora juntament amb Marsa Maroc.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Alicante se renueva: nuevos mapas para ayudar a los cruceristas disfrutar más de la ciudad

Alacant es renova: nous mapes per ajudar als creueristes a gaudir més de la ciutat.