Daniel Ruiz (Ford Almussafes) assegura que el nou model està encara en «fase de desenvolupament i aprovació»

El director d'operacions de Ford Almussafes destaca que el Kuga és "el millor vehicle Ford de la seua classe"

L’optimisme d’UGT sobre el futur de Ford Almussafes va xocar ahir amb el pragmatisme del director de la fàbrica. Mentrestant el sindicat majoritari es despedia per a l’estiu assegurant que a la tardor arribarà llum per al futur de la fàbrica valenciana, Daniel Ruiz, director d’operacions de Ford Almussafes, va tancar l’etapa per anar-se’n de vacances assegurant que encara està en “fase de desenvolupament i aprovació del nou vehicle multienergia“.

En la seua carta pre-vacacional, Ruiz diu que “continuem progressant” i que “avancem cap al futur”, un missatge habitual en Ford encara que les últimes declaracions de Christoph Herr, director general de Ford per als mercats d’Alemanya, Àustria i Suïssa, assenyalen que la multinacional americana podria recuperar del passat models com el Fiesta, que és el que li va donar volum i presència a l’antic continent juntament amb models com el Focus o el Ka.

Daniel Ruiz desvetlla també en la seua carta que aquest estiu comencen en la factoria de Ford Almussafes “les primeres obres per a adequar la planta de bateries, com a primer pas en la fase d’implantació i adequació d’instal·lacions”.

D’altra banda, incideix en que en Ford Almussafes “Som un referent de qualitat“. El director d’operacions de Ford els diu als seus empleats que “continuem demostrant lo competitius que som. La qualitat del nostre Kuga és excel·lent, el millor vehicle Ford en la seua classe, i el nostre Motor 2.5 ha rebut el Premi Global a l’Excel·lència en Qualitat. El vostre esforç diari és clau per a aquest èxit”

D’altra banda, la carta posa en valor l’aposta per les persones. “Amb el pla per al nou vehicle, i gràcies als acords amb el Comité d’Empresa (UGT) i el suport dels Governs, hem reforçat el nostre compromís amb l’ocupació. El Mecanisme RED ens ha donat una oportunitat única, que hem aprofitat amb el programa Ford Impulsa, un motor de transformació que està elevat la competitivitat de la nostra Planta i de cadascun de nosaltres”.

La carta de Daniel Ruiz també té un record de la DANA patida en octubre. “Hem tornat a demostrar el nostre coratge i capacitat de superació. Junts, vam superar els difícils moments de la DANA, ajudant als afectats, començant pels nostres companys i les seues famílies, i estenent l’ajuda als pobles. Vam oferir ajudes especials en la compra de vehicles i vam participar en una onada de solidaritat increïble, amb quasi 800 voluntaris coordinats pel Comité de Diversitat”.

A més, també els diu als empleats que aquesta solidaritat s’ha convertit en un premi. “Per a mi, això és un veritable orgull i un exemple commovedor del nostre esperit d’equip. Ha estat reconegut amb el prestigiós ‘President Safety Award’. El meu més sincer agraïment a la generositat de tots els que ho vàreu fer possible”, assegura Daniel Ruiz.

Aquesta carta per a traslladar un feliç estiu 2025 arriba en un moment en què la factoria té enormes dubtes sobre el seu futur. Després de parar-se els plans d’electrificació, la promesa ara es centra en el vehicle multienergia anunciat per 2027. Tenint en compte que al maig s’esperaven les primeres adjudicacions de peces, que els terminis s’han retardat a setembre i que UGT va parlar ahir que les dubtes sobre el futur es desvetllaran a la tardor, les paraules de Daniel Ruiz no frenen les dubtes.

Estar encara en “fase d’aprovació” del nou vehicle manté la incertesa i més després que els volums de producció s’hagen retallat dràsticament des de les 300.000 unitats inicials fins a les 209.000. La xifra és insuficient si es té en compte que la factoria va arribar a produir 420.000 vehicles per any.

A més, i encara que no hi ha rastre al respecte en la carta de Daniel Ruiz, Ford està debatent sobre si dona marxa enrere en la seua política de només fer vehicles amb noms icònics als Estats Units i deixa de autolimitar-se per fer només SUV. Això obriria la porta a tornar a models com el Fiesta, però també a vehicles de la mida del Focus o del KA.

Aquesta opció, sobre la qual ahir UGT ja va assenyalar que està entre les qüestions que se debaten en els despatxos de Ford Europa, vindria a completar la producció possible en la factoria de Ford Almussafes encara que aquests projectes, si els hi haguera, sí que estan en una fase molt inicial.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada