El CEO de la xinesa Leapmotor es va inspirar en València, casa de Ford i PowerCo (Volkswagen), per a crear la marca aliada de Stellantis.
El CEO de Leapmotor International obri la porta a la instal·lació de fàbriques pròpies a Europa i posa en valor que una marca amb deu anys de vida s'haja establit ja en quatre continents.

De izquierda a derecha, Zhu Jiangming, CEO y fundador de Leapmotor, Carlos Tavares, exCEO de Stellantis, y Tianshu Xin CEO de Leapmotor International
Tianshu Xin, CEO de Leapmotor International, l’entitat que gestiona l’expansió de la companyia a Europa i altres mercats fora de Xina, en aliança amb Stellantis, ha explicat que Zhu Jiangming, fundador i CEO de l’empresa al país asiàtic, es va inspirar per a crear la marca “durant unes vacances a València”. Paradògicament, l’ensenyament procedent del país que està posant potes enlaire al sector de l’automoció va nàixer en la terra triada per Ford -a Almussafes- i PowerCo, de Volkswagen, -a Sagunt- per a establir les seues fàbriques.
Així ho ha relatat el número dos a nivell mundial de Leapmotor en unes declaracions concedides a l’empresa Carwow amb motiu de la seua participació en el Saló de l’Automòbil de Munic 2025, on les marques xineses han mostrat tot el seu potencial i on també ha estat present PowerCo, de la mà de Volkswagen.
Tianshu Xin ha explicat que el fundador i CEO de Leapmotor va tindre la idea de crear aquesta companyia, que ara té deu anys i ha viscut una enorme expansió, “durant unes vacances a València”, on “va veure un xicotet cotxe al carrer, el va mirar, i es va preguntar què és això”. “Ell no era de la indústria automotriu i després de veure eixe cotxe, va pensar ‘hi ha una oportunitat potencial per a entrar en el negoci automotriu‘”, ha afegit.
“Així va ser com va començar a establir Leapmotor des de 2015. Així que la pròxima vegada, si vull inspiració, aniré a Espanya, aniré a València a inspirar-me“, ha dit en un comentari humorístic el CEO internacional de la firma del gegant asiàtic.
La diferència de Leapmotor amb altres marques de Xina: la seua aliança amb Stellantis
Preguntat per què diferencia a Leapmotor de la resta d’empreses de l’automoció xinesa, ha assenyalat que “la diferència clau és la cooperació amb Stellantis, que es va signar en octubre de 2023.
“Hi ha dues parts en l’acord: la primera part és que Stellantis i Leapmotor van establir aquesta empresa conjunta anomenada Leamotor International, per a distribuir i fabricar cotxes de la marca fora de Xina. Si observem les fortaleses de tots dos socis, les fortaleses de Leapmotor són que són capaços de desenvolupar productes innovadors i avançats a un cost molt competitiu, d’una manera molt ràpida i està altament integrada verticalment, ja que el 65% del valor es desenvolupa internament. Per part de Stellantis, la fortalesa és que, sent l’OEM (Original Equipment Manufacturer) número quatre a nivell mundial, té una xarxa de distribució forta i poderosa a nivell mundial”, ha explicat.
“No solament això, sinó que també, per a vendre el cotxe, tot el sistema i xarxa de distribució han d’estar implementats, incloent TI (tecnologia de la informació), incloent logística, etc. A més, Stellantis té una empremta de fabricació en més de 30 països. Eixa és la combinació de les fortaleses de tots dos socis que fa que Leapmotor International siga diferent. Per això Leap Motor International és capaç de llançar la marca en sol un any en quatre continents. La velocitat s’aconsegueix aprofitant les fortaleses de tots dos socis”, ha desenvolupat.
A més, el CEO de Leapmotor International ha posat sobre la taula els ‘secrets’ de l’enorme evolució i creixement de l’ensenyament: “Hi ha molts actors nous que vénen de fora de les indústries automotrius, per la qual cosa no hi ha un llegat (o herència), així que pots començar de zero, una fulla en blanc, des del disseny fins a la fabricació, pots optimitzar tot el procés. Això és el número u per a guanyar velocitat”.
“Número dos: al tindre aquest tipus de procés, -ha continuat- també es guanya competitivitat, en costos, ja que optimitzes tot des del principi. A més, tot l’ecosistema NEV (Vehicles de Nova Energia) a Xina ja està ben desenvolupat en els últims cinc anys. Així que no és solament que un OEM siga més ràpid que un altre, sinó que és gràcies a aquest ecosistema NEV ben desenvolupat, i l’OEM és capaç d’aprofitar la vasta fortalesa de diferents proveïdors i de si mateixos també. Com a resultat, són capaços d’oferir alguna cosa que és molt, molt més ràpida en comparació amb els OEM tradicionals”.
¿Fàbriques de Leapmotor a Europa?
Quant a la possible instal·lació de fàbriques pròpies de Leapmotor a Europa -la companyia acaba de confirmar que Espanya serà l’encarregada de fabricar els seus cotxes a Europa a partir de l’any que ve, en aliança amb Stellantis-, Xin ha explicat: “Una de les avantatges (de l’acord amb Stellantis), una de les raons darrere, és aprofitar les fortaleses de totes dues parts. Una de les fortaleses del costat de Stellantis és que té una empremta de fabricació en més de 30 països, així que si el volum continua creixent i l’entorn segueix canviant amb els aranzels, les regulacions, etcètera, per descomptat, des d’una perspectiva comercial, la clau és que es necessita tindre un model de negoci rendible i sostenible a llarg termini per a desenvolupar-se en el futur”.
“Amb això en ment, totes les opcions estan en avaluació, i també depenent de la voluntat del govern en cada país, la regulació de la indústria automotriu i també la disponibilitat de la planta, i si hi ha capacitat de recanvi, i també el cost i tota la cadena de subministrament i l’ecosistema al voltant de la planta. I arribant al cas de negoci final, si el cas de negoci té sentit per a continuar importan o si té sentit que els casos de negoci es localitzen”, ha detallat.
En un altre moment, Xin explica que “a Xina la competència és molt ferotge per a qualsevol empresa que vulga créixer”, per la qual cosa “no poden centrar-se solament en Xina, així que han d’anar a l’estranger” i, en aquest sentit, ha destacat que “la fortalesa, el punt fort de Stellantis, està fora de Xina”.
Finalment, quant al seu grau de satisfacció amb la implantació de Leapmotor a Espanya, el CEO de la seua àrea d’expansió internacional ha reflexionat: “En tota la història de la indústria automotriu, ¿alguna vegada has vist una marca llançada en quatre continents en un any? Som els primers”.
“Però si dius ¿estic satisfet? No, no estic satisfet. Creu que podem fer-ho millor, podem accelerar, podem ser millors. Eixa és l’expectativa que tinc, malgrat que l’equip ha fet un gran treball, però podem fer-ho millor. Eixa és la mentalitat i la cultura que he establit en l’empresa des del primer dia. La cultura de l’empresa és que cada dia és el dia u. Així que lluitem tots els dies, tractem de fer alguna cosa per a millorar”, ha conclòs.