El director general de Consum, davant el Roig Arena: «Porta poc temps construït i ja és un emblema»
Així ho ha expressat durant la seua intervenció en el Congrés d'Aecoc, celebrat a València, en el recinte aixecat pel president de Mercadona.
Imagen aérea del Roig Arena, el recinto promovido por Juan Roig
No són massa habituals els elogis -ni les crítiques, ni les meres referències- entre dos grans competidors com Consum i Mercadona. No obstant això, aquest dijous s’ha produït una excepció, en aquest cas amb el Roig Arena, el pavelló multiusos promogut i finançat en la seua totalitat per Juan Roig, que ha sigut objecte d’elogi per part de Antonio Rodríguez Lázaro, director general de la cooperativa valenciana.
“Aquest fòrum porta poc temps construït i ja és un emblema“, ha afirmat el líder de Consum sobre l’escenari del pavelló multiusos en el qual Juan Roig ha invertit al voltant de 400 milions d’euros.
Així ho ha expressat durant la seua intervenció en el Congrés de la Associació de Fabricants i Distribuïdors (Aecoc) celebrat a València, en el Roig Arena.
La patronal dirigida per empreses com Mercadona, Carrefour, El Corte Inglés, Consum o Dia, ha triat València i, en concret, el pavelló aixecat per Juan Roig per a celebrar les seues dues jornades de conferències. En aquest segon dia ha intervingut Rodríguez Lázaro, entre altres, que a més de començar el seu discurs alabant al Roig Arena, ha reconegut: “Aquest fòrum imposa. Parlar davant de tants empresaris de tant èxit imposa moltíssim”.
Al llarg de la seua intervenció, el director general de Consum ha explicat que “prioritzen les compres a Espanya i en les comunitats en les quals estan presents”.
Ha subratllat en aquest aspecte la seua aposta pel “desenvolupament local” i ha presumit: “El 96% de les nostres compres són d’origen nacional. Donem molta importància al producte fresc, d’origen local i km zero”.
A més, Rodríguez Lázaro s’ha reafirmat en la nova política de la cooperativa davant l’activació d’alertes de nivell roig per part de l’Aemet. «Nosaltres tanquem les botigues. En una situació de perill, on un està millor és a casa», ha dit el director general de la cooperativa valenciana en ser preguntat pels seus aprenentatges després de la DANA que va arrasar gran part de la província de València el 29 d’octubre de 2024, quan es complirà un any.
La DANA, l’últim moment d’abraçada entre Consum i Mercadona
Encara que excepcional, no ha sigut aquesta l’única ni la primera senyal d’acostament entre aquests dos gegants de la distribució alimentària. Les dues principals empreses per facturació de la Comunitat Valenciana, Mercadona i Consum, van llançar el 31 d’octubre de l’any passat la primera campanya conjunta de la història per a demanar un consum responsable després del pànic que s’estava reproduint en les botigues des de la província per l’efecte de la DANA del dia 29.
«Des de Mercadona i Consum demanem col·laboració perquè façam un consum responsable. Per solidaritat, en la província de València, compra només el que necessites», van afirmar en aquell moment ambdues cadenes de supermercats en les seues xarxes socials.
Aquesta aliança per la sensatesa en un context de dramàtiques pluges i inundacions es va basar en que el subministrament d’aliments estava garantit en la mesura que es realitzaren compres racionals en un moment d’aparent escassetat i d’aparició de bulos, per exemple, sobre que es tallaria l’aigua, la qual cosa va provocar una avalanca de clients en cerca de garrafes d’aigua.