Inside, pendent de l’informe concursal que Andersen i Zubizarreta presentaran al juliol després de tancar 100 botigues

L’administració concursal de Liwe evita anticipar si la propietària d’Inside anirà a conveni, venda, reestructuració o liquidació fins a completar l’anàlisi de viabilitat de la companyia.

Botiga d’Inside

El futur d’Inside queda pendent de l’informe concursal que Andersen i Zubizarreta presentaran el pròxim mes de juliol. L’administració concursal de Liwe Espanyola, propietària de la cadena de moda, es troba actualment analitzant la situació econòmica, financera i operativa de la companyia abans de fixar una posició sobre els escenaris que s’obrin per a l’empresa, que ha reduït al voltant d’un centenar de punts la seua xarxa comercial.

La constitució d’Andersen Tax & Legal Iberia i Zubizarreta Procediments Concursals AIE, publicada en el Borme d’Alacant, formalitza l’estructura a través de la qual ambdós despatxos exerciran conjuntament l’administració concursal de Liwe Espanyola. El procediment es tramita en el Jutjat de lo Mercantil número 3 de Múrcia.

Segons ha explicat Maria Soler, sòcia del departament de Reestructuracions i Situacions Especials d’Andersen, a preguntes d’Economia Digital, l’Agrupació d’Interés Econòmic constituïda entre Andersen i Zubizarreta és “la fórmula a través de la qual ambdós despatxos desenvolupen conjuntament les funcions d’administració concursal en el procediment de Liwe Espanyola”.

Soler ha assenyalat que es tracta d’“una estructura habitualment utilitzada en procediments concursals de certa complexitat”, que permet “integrar capacitats i experiència complementàries”. La fórmula, ha afegit, permet disposar d’“un equip multidisciplinari per atendre adequadament les diferents necessitats del concurs”.

La companyia, amb sede a Múrcia, és la propietària de la cadena de moda Inside. Liwe Espanyola va arribar al concurs després que no prosperara el seu pla de reestructuració, amb el qual buscava ordenar el seu deute financer i evitar una liquidació. El grup desenvolupa la seua activitat en el comerç minorista de moda a través de botigues gestionades directament sota la marca Inside, sense franquícies.

Les últimes comptes consolidades publicades per Liwe ja reflectien el deteriorament de la companyia abans de la seua entrada en concurs. El grup va tancar 2024 amb una xifra de negoci de 109,18 milions d’euros, un 14,7% menys que els 128,06 milions registrats un any abans, i va elevar les seues pèrdues fins als 24,76 milions, front al resultat negatiu de 2,95 milions de 2023. A més, el patrimoni net consolidat va passar de 23,55 milions positius a tancament de 2023 a 1,21 milions negatius al final de 2024.

La contracció també es va traslladar a la xarxa comercial. Segons l’informe de gestió consolidat de 2024, Liwe va tancar aquest exercici amb 337 establiments, després de reduir en 34 punts la seua xarxa durant l’any. En concret, la companyia comptava al tancament de l’exercici amb 318 establiments a Espanya, 13 botigues a Portugal, quatre a Itàlia i dos a Grècia. Informacions posteriors situen la xarxa actual d’Inside al voltant d’un centenar de punts menys.

L’administració concursal no anticipa, per ara, quina serà la solució final del procediment. Soler ha explicat que “en aquest moment, l’Administració Concursal es troba analitzant la situació econòmica, financera i operativa de la companyia”. En aquest marc, ha precisat que, “com ocorre en qualsevol procediment concursal, s’han de valorar totes les alternatives previstes en la legislació concursal”.

Entre aquestes alternatives figuren un conveni amb creditors, una venda d’unitat productiva, una reestructuració operativa o una eventual liquidació. No obstant això, la sòcia d’Andersen ha remarcat que “resulta prematur anticipar quina podria ser la solució final del procediment fins que no concloga l’anàlisi i es dispose de tota la informació necessària per emetre una valoració fonamentada”.

Presentació de l’informe concursal

El pròxim esdeveniment rellevant arribarà el 16 de juliol. Soler ha indicat que l’administració concursal està actualment desenvolupant “les tasques d’anàlisi i verificació de la informació de la companyia necessàries per a l’elaboració del seu informe”. Aquest informe serà el pròxim esdeveniment rellevant del procediment, segons ha precisat Soler, i haurà de presentar-se abans del 16 de juliol.

“El pròxim esdeveniment rellevant és la presentació de l’informe de l’Administració Concursal, el termini del qual finalitza el 16 de juliol”, ha precisat la sòcia d’Andersen. Un cop presentat aquest informe, “el procediment continuarà conforme als tràmits i terminis previstos en la normativa concursal”.

A partir d’eixe moment, la concursada podrà formular “les propostes que estime oportunes dins del marc legal aplicable”, entre elles “una eventual proposta de conveni”. L’administració concursal, per la seua part, “analitzarà i informarà sobre les diferents actuacions que es plantegen en el procediment d’acord amb les funcions que li atribueix la legislació concursal”.

Mentre es completa aquest treball, Andersen i Zubizarreta han situat el seguiment de l’activitat i dels actius de la companyia dins de les seues funcions en el concurs. Soler ha assenyalat que l’administració concursal està desenvolupant les seues funcions “amb l’objectiu de preservar el valor de la massa activa i garantir el desenvolupament adequat del procediment concursal”.

En aquest context, l’administració concursal realitza “un seguiment de l’activitat de la companyia i d’aquells elements que conformen el seu valor empresarial”. Entre aquests elements, Soler ha citat “l’activitat comercial, la xarxa d’establiments, la marca i l’estructura operativa de la societat”, tot això “en el marc de les competències i obligacions que la legislació concursal atribueix a l’Administració Concursal”.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp