Els números del Roig Arena: un augment del pressupost de 100 milions, impacte de 150 anuals i 500 llocs de treball.
El pavelló de Juan Roig buscarà ser rendible a través del propi lloguer per a concerts, els patrocinis i una agenda ja plena: "Tenim falta de buits per a acollir més concerts"

Imagen aérea del Roig Arena, el recinto promovido por Juan Roig
Més enllà de les llums i les pantalles -moltes i molt grans-, de la música, els bars i els restaurants, els palcos VIP, i dels vestuaris i la pista, el Roig Arena busca convertir-se en un engranatge únic a la ciutat de València que es convertisca en motor econòmic de la urbe.
“Juan Roig es sent molt, molt orgullós de cada un dels euros invertits en el projecte. M’ha demanat que vos ho trasllade”, contava Víctor Sendra, director general d’aquest nou espai que emergeix amb els seus grisos i el seu gran ull entre una línia de nous i moderns edificis d’habitatges que construeixen la nova València.
En una visita i roda de premsa a la qual van acudir al voltant de 80 periodistes, fotògrafs i càmeres, xifra poques vegades vista en un acte en aquesta ciutat, el líder d’aquest recent obert -aquest mateix dilluns- pavelló multiusos promogut i finançat íntegrament per Juan Roig, president de Mercadona, va repassar la cronologia d’aquest projecte, el qual origen estava en ser la casa del València Basket, encara que ha acabat per transcendir aquest objectiu.
“L’origen, la llavor d’aquest projecte, és el València Basket. Això comença a caminar amb la primera lliga que es guanya. Van arrancar les obres en juny del 2020, en plena pandèmia. Al setembre del 2021 es va inaugurar l’escola. El nom va canviar del que es va pensar inicialment i ara és un homenatge a la família Roig. Al juliol d’aquest any es va presentar el parc. El 21 de juliol es va fer una prova d’estrès. Vam començar pensant que faríem una prova per a 200 persones i al final vam ficar 10.000″, relatava Sendra.
“El Roig Arena -afegia Sendra- és un projecte de ciutat. Intentem dinamitzar l’economia i aportar entreteniment i esdeveniments a la ciutat. Gairebé un any després de la DANA, és molt necessari que recuperem aquella alegria després d’un succés tan tràgic. Cinc anys de construcció”.
El pressupost: de 300 a 400 milions
La inversió final del projecte ha ascendit des dels 300 milions d’euros previstos inicialment fins als 400 milions. Sendra ha destacat el treball del departament d’obres del ‘germà major’, Mercadona, que “ha fet un treball encomiable” en aquest projecte en el qual Roig ha hagut d’invertir 100 milions més dels plantejats.
Aquest increment respon a factors externs, com la inflació, el covid (les obres van arrancar en 2020) i la guerra d’Ucraïna, però també al fet que “s’ha fet una inversió molt potent en tecnologia, en acústica i en acondicionament acústic cap a fora, en insonorització, amb 20 capes d’aislament.
Dins d’aquest pressupost, a més, s’inclouen diverses actuacions del ‘Projecte Ciutat’ del Roig Arena, que té l’objectiu de millorar les dotacions del districte de Quatre Carreres i de la ciutat de València en general: la construcció del Colegio Público Les Arts (en funcionament, amb un cost de 8 milions d’euros); un aparcament públic (obert fa un any, 20 milions d’euros) i la urbanització i enjardinament de més de 40.000 metres quadrats, on s’enclava el Parc de l’Afició del València Basket (7 milions d’euros).
Però, això sí, malgrat la despesa realitzada pel president de Mercadona, en el Roig Arena tenen clar que el repte passa per complir amb les expectatives generades i “tenir una gestió econòmicament responsable”, és a dir, “tindre més ingressos que despeses”. I no van malament: “Tenim dificultat de buits a l’agenda per a acollir més concerts”.
I per ahí va la recepta per a fer rendible el Roig Arena, que compta amb una plantilla regular de 100 persones que ascendeix fins als 500 amb els temporals que treballen els dies de concert o esdeveniment. En el capítol d’ingressos, una part rellevant, la primera nomenada per Sendra, és la de lloguer de l’espai propi per a les actuacions dels músics, a la qual se suma la part de patrocinis, també “molt important”. Grup Pamesa -de Fernando Roig-, Heineken, CaixaBank, Iberdrola o Coca-cola, entre altres.
El director general del recinte de Juan Roig ha indicat també que, a data de hui, per al primer curs 2025-2026, ja hi ha contractats 60 esdeveniments corporatius. En la part musical, són ja 57 els concerts a la venda -el primer, el dissabte amb ‘Bravo, Nino’- i més de 80 ja tancats, que s’aniran anunciant progressivament. La suma de públic de tots ells alcança les 600.000 persones.
A tot això, cal sumar que el Roig Arena és la nova casa dels equips masculí i femení del València Basket, tots dos en les seues respectives màximes categories, amb més de 14.500 abonats -rècord històric del club- i prop de 60 partits, als quals caldria afegir la Copa del Rei de bàsquet.
A més, s’estima que, com a mínim, el Roig Arena impactarà en més de 150 milions d’euros en l’economia valenciana fins a setembre de 2026, una xifra que es focalitza en el públic de fora de València que es desplaçarà als esdeveniments musicals i d’entreteniment i que no suma el turisme de negocis (esdeveniments d’empresa i congressos) i el generat pels partits del València Basket.