Ford llança l’última subhasta de gangues per a jubilats d’Almussafes: Kuga a 23.000 euros.

Lluny queda la subhasta del passat mes de juny on un Mustang va ser adquirit per menys de 23.000 euros.

Ford Kuga

Ford Kuga

Les subhastes de gangues per a jubilats de Ford Almussafes acaben hui. Es tracta d’un lot de 17 vehicles que, encara que es tracta d’una venda privada per a empleats, sempre acaba de jubilats (o familiars de jubilats) que es queden amb aquestes ofertes limitades.

Aquesta última subhasta té un Focus per 18.331 euros mentre que els dos Puma estan entre 22.808 euros i 23.175. A més, hi ha 4 Kugas entre 23.802 euros i 30.564. La Tourneo Courier es ven a 24.261 mentre que la Tourneo Connect, a 28.220.

En el cas dels 100% elèctrics, els cinc Explorer que té aquesta subhasta oscil·len entre els 25.616 euros i els 33.651 euros. Per menys, es pot aconseguir un Cupri, ja que la unitat a la venda està en 29.463 euros mentre que els Mustang d’aquesta subhasta tenen un preu de 32.368 i 33.181 euros.

Lluny queda la subhasta del passat mes de juny on un Mustang va ser adquirit per menys de 23.000 euros. Un dels joves afortunats d’aquella subhasta es va quedar amb un Explorer i, en conversa amb Economia Digital en un carregador públic gratuït de La Safor, li va explicar la clau del procés: “El meu pare és del 77 i em va dir que ja quedaven pocs del 75 i que teníem opcions que ens toqués”. I de fet li va tocar.

Fonts habituals d’Economia Digital dins de la factoria d’Almussafes consultades pel significat d’aquells números van revelar que, malgrat que fa una setmana, el 18 d’octubre de 1976, la factoria va complir 49 anys fabricant cotxes, hi ha empleats que van entrar a formar part de la plantilla de Ford Almussafes en 1975.

Aquest grup, o més bé els fills i potser ja algun net d’aquells, són els que tenien prioritat per antiguitat per a quedar-se amb els cotxes subhastats. En concret, el conductor de l’Explorer subhastat en juny i que va coincidir amb aquest diari, és fill d’un empleat que va entrar a la factoria en 1977. Tant el conductor com la seua parella, tots dos empleats actuals de Ford Almussafes, no haurien pogut accedir al vehicle segons la seua antiguitat en la llista.

Aquesta pràctica de primar als jubilats per damunt dels empleats en la subhasta de cotxes era una pràctica heretada que havia suscitat comentaris però no crítiques tan aspres com les que es van produir una vegada la DANA del 29 d’octubre va provocar que part de la plantilla de Ford Almussafes es quedara sense cotxe pels efectes de la catàstrofe natural.

La escassetat va provocar que les subhastes foren mirades amb major atenció de primeres i amb notable frustració entre els passadissos de la factoria perquè les claus se les quedaven jubilats. O empleats que utilitzaven els privilegis dels jubilats.

A partir de l’1 de novembre, això ja no tornarà a ocórrer. Ha canviat el reglament i la prioritat serà per als empleats i els prejubilats o jubilats “sempre que no hagen transcorregut més de dos anys des de la seua data de baixa a l’empresa”.

D’aquesta manera, els que s’han estat portant quasi tots els vehicles de les subhastes passen a estar en el Grup 2, que inclou a la resta de jubilats i empleats que ja van participar anteriorment. En cas d’empat, es prioritzarà l’antiguitat en la companyia i, si persisteix, la data de naixement.

Els vehicles no adjudicats en el dia de la subhasta podran ser comprats per qualsevol empleat al següent dia hàbil, en ordre d’arribada i mitjançant tramitació presencial en la Gestoria Pastor de la factoria. El comprador haurà de signar una sol·licitud oficial en la qual es reconega que el cotxe s’adquireix en el seu estat actual, sense responsabilitat posterior per part de l’empresa. A partir de la signatura, disposarà de cinc dies laborables per a formalitzar el pagament; de no fer-ho, Ford podrà disposar lliurement del vehicle.

La titularitat del cotxe només podrà inscriure’s a nom de l’empleat o d’un familiar directe (cònjuge, parella de fet, fills, pares o germans), acreditant documentalment el parentiu. A més, haurà de mantenir-se la titularitat durant un mínim de sis mesos des de la compra. Si el vehicle es ven abans d’aquest termini, el comprador haurà d’indemnitzar a l’empresa amb un 8 % del valor del cotxe i quedarà vetat durant 15 anys per a tornar a participar en el programa.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Clausura del VDS 2025

Spacebackend i Zibra AI, startups guanyadores de la competició internacional de VDS 2025