Juan Roig: «Esperem que després de la M-30, M-40, M-50, ja en la M-100 ens toque el Corredor Mediterrani»
Vicent Boluda celebra que en 2027 hi haurà Corredor Mediterrani des d'Almeria fins a la frontera amb França.
Últim Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani, impulsat per Vicente Boluda i Juan Roig.
El president de Mercadona, Juan Roig, ha reivindicat en l’últim acte del Moviment #VullCorredor la rellevància d’aquesta infraestructura que connecta Andalusia per tot el Mediterrani fins a la frontera amb França i ha reivindicat que se li done un major impuls a aquestes comunitats front a Madrid: “Jo ho conte en pla de broma, que quan arribe la M-100, M-30, M-40, M-50, que en la M-100 ja ens toque el Corredor Mediterrani”, ha comentat.
Així ho ha esgrimit en atenció als mitjans de comunicació abans de començar el Moviment #VullCorredor, impulsat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), que celebra en el Roig Arena de València el 8é i últim Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani, que acull a més de 2.500 empresaris i representants de la societat civil de tota Espanya sota el lema ‘Este tren no el para ningú’.
Roig ha assenyalat que, malgrat que aquest siga l’últim acte multitudinari, “la reivindicació de voler fer el Corredor Mediterrani la continuarem mantenint i esforçant-nos en això”. “Als que som del Mediterrani, esperem que s’avançe, que almenys coincidisca la M-100 amb el Corredor Mediterrani. No sé si els nostres néts ho veuran, però estem lluitant per això“, ha bromejat.
“El missatge al final és que la segona i tercera ciutats d’Espanya no estan unides per res. Nosaltres no volem anar a 350 km/h (en referència a l’anunci del ministre Óscar Puente sobre la reducció del temps de viatge entre Madrid i Barcelona), nosaltres amb passar de 100 quilòmetres a l’hora entre València i Barcelona ja estaríem contents”, ha continuat en to jocós.
El 50% de la riquesa d’Espanya, en el Corredor Mediterrani
Sobre la fi d’aquests actes, ha aclarit: “No estem satisfets. Creiem que està més reivindicat, som més conscients a Espanya que falta el Corredor Mediterrani, però satisfets del que s’ha aconseguit no estem, no podem estar”, al temps que ha subratllat que “el 50% de la riquesa d’Espanya es genera en el Corredor Mediterrani“.
Sobre els continus retards en les obres, Juan Roig ha apuntat: “Hi ha un vídeo en el qual tots els ministres d’Obres Públiques que han passat per ací diuen que al cap de tres o quatre anys estaria fet el Corredor Mediterrani. Doncs clar, en el 2017 dèiem en el 2021, en el 2020, que en el 2024, doncs ara estem dient que en el 2027”.
“Doncs a veure si a l’última va la vençuda, no? Hi haurà un dia que hi haurà un ministre que ja a eixe sí que ens el creurem, però el que no ha arribat de moment no ha arribat”, ha conclòs.
Boluda: “Anem a seguir controlant”
Per la seua part, el president de l’Associació Valenciana d’Empresari (AVE), Vicente Boluda, ha celebrat que han “complit els objectius amb els quals va nàixer aquesta plataforma de Vull Corredor”, encara que “va a seguir viva fins que estiga totalment acabat”.
“Ens vam adonar en 2008 i 2009 que Espanya està conceptuada com un sistema de transport, un sistema radial, que tot passava per Madrid, comunicava ciutats molt importants i zones molt importants, el que nosaltres anomenem l’Espanya circular, que creiem que és tan important com l’Espanya radial, i no és que nosaltres estiguem en contra de l’Espanya radial, no, el que volem són les dues, i vam veure que no hi havia cap interès polític fonamentalment en que aquestes infraestructures es compliren”, ha explicat Boluda.
Així, ha advertit: “Anem a seguir controlant i anem a seguir estant expectants a veure com avança, però vaja, el més important és que en l’any 2027 ja estarà des d’Almeria a la frontera (amb França) existirà el Corredor, no com a nosaltres ens agradaria, que és amb doble plataforma i molt més important, però bé, almenys es podrà utilitzar”.