MSC introduïx un port francés rival de València i Barcelona en la seua principal ruta Àsia-Mediterrani.

La principal companyia naviliera del món defensa que la millora està orientada a oferir un accés "més ràpid" i "més fiable" a mercats clau del Mediterrani.

Buque de MSC en el Puerto de Valencia. (Imagen: Valenciaport)

Vaixell de MSC en el Port de València. (Imatge: Valenciaport)

Mediterranean Shipping Company (MSC), primera naviliera del món i titular de la futura ampliació nord del Port de València, ha anunciat una actualització dels seus serveis Àsia–Mediterrani que incorpora una nova escala directa en Fos-sur-Mer (França) dins del servei Jade, una modificació que, segons la naviliera, permetrà retallar en set dies els temps de trànsit en eixa connexió.

MSC ha explicat que l’ajust consisteix en “una nova escala directa” en Fos-sur-Mer i que la millora està orientada a oferir un accés “més ràpid” i “més fiable” a mercats clau del Mediterrani.

La nova rotació del servei Jade, tal com l’ha detallat MSC, manté les escales en València i Barcelona i afig Fos-sur-Mer en el tram mediterrani: Qingdao – Busan – Ningbo – Xangai – Xiamen – Yantian – Singapur – València – Barcelona – Fos-sur-Mer – Gioia Tauro – Singapur – Qingdao.

La primera eixida del servei actualitzat serà el vaixell MSC Mette, amb arribada estimada a Qingdao el 10 de febrer, segons la pròpia naviliera italo-suïssa.

L’entrada d’un port francés amb escala directa en un servei que ja toca València i Barcelona obri un nou escenari en el Mediterrani occidental: Fos-sur-Mer forma part del complex Port of Marseille Fos, que en els seus resultats anuals ha situat el tràfic de contenidors en 1,45 milions de TEU en 2024, i ha destacat a més el seu nivell inversor (99 milions d’euros eixe any).

A més, el propi port destaca el seu posicionament com a principal infraestructura portuària francesa i la seua oferta per a contenidors, amb terminals i capacitat rellevant.

En la pràctica, una escala directa tendeix a reduir dependència de reexpedicions i connexions via tercers ports, un element que pot influir en la captació de determinats tràfics segons origen/destinació i necessitats logístiques.

L’actualització anunciada per MSC no es limita al Jade. La naviliera també ha assenyalat que el servei Dragon incorporarà una escala directa en Trieste (Itàlia), amb la qual ha afirmat que millora en cinc dies els temps de trànsit i reforça l’accés a l’Adriàtic, amb connexions cap a Koper, Rijeka, Venècia, Ravenna i Ancona.

Per a este servei, MSC ha indicat que el primer vaixell amb la rotació millorada serà el MSC Thais amb eixida en Busan i ha detallat una rotació que inclou, entre altres, Trieste, Gioia Tauro i diversos ports de la costa est dels Estats Units.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp