Port Hoteles i Grup LWT analitzen la solidesa i resiliència de l’empresari d’Alacant.
La connectivitat de la província d'Alacant és una de les avantatges competitives i l'atracció i retenció de talent suposa un repte.

Encuentro empresarial de Alicante el 11 de septiembre
La solidesa i la resiliència dels empresaris són dues de les claus de la creixent activitat econòmica que té la província d’Alacant. Ana Mayor, de Port Hotels, i Javier Beas, del Grup LWT, avancen alguns dels aspectes que es debatran en el primer encuentro empresarial d’Alacant organitzat per Economia Digital que va a congregar a referents empresarials dels principals sectors econòmics de la província.
La jornada, que ja comptar amb una extensa llista d’inscrits, es celebrarà al MARQ el 11 de setembre a partir de les 17.30 hores. La obertura correr a càrrec de Juan García, CEO del Grup Economia Digital, que donarà pas a Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant. La clausura la realitzarMarián Cano, consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme. La inscripció es pot realitzar des d’aquest enllaç.
Entre els empresaris i directius que participaran a la jornada estaran Cristina Baixauli, directora de transformació a la Comunitat Valenciana d’Hidraqua i directora de Dinapis València i Fernando Canós, director territorial a la Comunitat Valenciana i Múrcia de Banc Sabadell.
En la jornada que organitza Economia Digital juntament amb la Cambra de Comerç d’Alacant, Hidraqua, Banc Sabadell, Generalitat Valenciana i Diputació d’Alacant, també estar Rosana Perán, vicepresidenta executiva del Grup Pikolinos, Jesús Navarro, director general de Carmencita, Javier García Cuenca, CEO de Magic Hotel Group, Germán Agulló, CEO de GDV Mobility, José Vicente Andreu, president d’Asaja Alacant, Javier Mira, CEO de la companyia cotitzada FacePhi, Antonio Candela, CEO de Realturf, Federico Moncunill, secretari general del Consell Regulador de la Identificació Geogràfica Protegida (IGP) de Xixona i Torró d’Alacant i Carlos Guerra, Group CIO d’Avincis.
Abans de celebrar la jornada, dos dels ponents han avançat la seua visió sobre les fortaleses i reptes que té la província d’Alacant. Ana Mayor, de Port Hotels, destaca que es tracta d’un “entorn empresarial sòlid i punter, amb un teixit en què més del 90% són empreses familiars. Aquesta dada no és menor: parlem de companyies que generen valor per als territoris, creen ocupació estable i transmeten prosperitat de generació en generació”.
La hotelera destaca que la província d’Alacant compta amb “el cinquè aeroport amb més tràfic d’Espanya, reconegut per cinquena vegada consecutiva com el millor d’Europa en la seua categoria, la qual cosa demostra la fortalesa de la nostra connectivitat aèria. I si hi ha alguna cosa que ens distingeix encara més són les qualitats que no es poden fabricar: el nostre clima, la nostra cultura i el nostre patrimoni natural. Alacant és la província amb més platges amb bandera blava de tot el país—89 en total—, alberga el major palmerar d’Europa, llueix 17 estrelles Michelin repartides en 13 restaurants i presumeix d’una cultura del servei que s’estudia a les grans escoles de negocis”.
La conclusió d’Ana Mayor és que “tot això ens situa en el mapa mundial en un context cada vegada més competitiu, i ha de servir-nos d’impuls per a consolidar la tendència i continuar amb el creixement que mereixem i pel qual treballem incansablement”.
Javier Beas, del Grup LWT, coincideix en la solvència dels empresaris de la província d’Alacant i assenyala: “La província d’Alacant té fortaleses molt clares: una excel·lent connectivitat a nivell nacional i internacional, una economia diversificada que combina turisme, indústria i agroalimentació, i un ecosistema innovador impulsat per universitats, parcs científics i el Districte Digital”.
A més, Javier Beas destaca “la qualitat de vida i l’entorn fan que Alacant siga un lloc atractiu per a treballar i per a captar talent. I, sobretot, destacaria la resiliència històrica del nostre teixit empresarial. Els sectors tradicionals han sabut adaptar-se a diferents crisis i canvis de mercat, la qual cosa demostra la capacitat de resistència i reinvenció de les empreses alacantines”.
El repte de cuidar els treballadors
L’últim event que va realitzar Economia Digital a la Comunitat Valenciana, que va comptar amb el suport de PowerCo, la Generalitat Valenciana i la Cambra de Comerç de València, es va centrar en la Formació Professional ja que és una eina fonamental per a les empreses i la qualificació dels treballadors. En aquesta ocasió, analitzant els reptes de l’economia de la província d’Alacant, la formació i la retenció i captació de talent es configuren com a objectius prioritarios de les empreses.
Ana Mayor assenyala: “És fonamental que el sector privat impulse centres de formació turística d’avantguarda. Avui continuem sortint fora de la Comunitat per a buscar professionals experts, i això és un dèficit que hem de corregir el més aviat possible. Formar, atraure i retenir talent serà determinant per a seguir creixent amb solidesa”.
Javier Beas destaca: “El nostre principal objectiu és cuidar el talent i que el talent ens triï. Apostem per la formació, la promoció interna i, de forma especial, pel desenvolupament professional de la dona en llocs de direcció. Un exemple és la nostra directora de Booking, que ha crescut amb nosaltres fins a liderar avui un equip consolidat”.