UGT confia que a la tardor Ford aclarirà el futur d’Almussafes després d’insinuar que tornarà el Fiesta.
UGT assegura que la comunicació amb Ford Europa és fluïda i insisteix en mantindre l'ocupació.

Ford Fiesta presentado en 2021
UGT, sindicat majoritari de Ford Almussafes, ha llançat un comunicat amb tres missatges: hi ha comunicació fluïda amb Ford Europa, a la tardor es coneixeran novetats, els “rumors que es puguen produir” seran aclarits. La incertesa en Ford es basa en la caiguda de la previsió de producció del Bronco i en la possibilitat que tornen a fabricar models xicotets de la mida del Fiesta.
Aquests són els dos fets que han agitat el futur de Ford Almussafes. Com va desvetllar Economia Digital, la producció del Bronco ha passat de 300.000 unitats a l’any en la previsió inicial a 209.000. Aquesta xifra és clarament insuficient per mantindre l’ocupació en Ford Almussafes, per al qual s’estima que fa falta, com a mínim, una producció de 250.000 vehicles a l’any. La fàbrica valenciana va arribar a muntar 420.000 cotxes a l’any.
D’altra banda, estan les declaracions desvelades per la premsa alemanya de Christoph Herr, director general de Ford per als mercats d’Alemanya, Àustria i Suïssa. En una reunió amb els concessionaris alemanys els va desvetllar que el portafoli de la marca s’anava a ampliar. Deixaria de centrar-se únicament en els SUV i tornaria a produir vehicles xicotets.
Fonts oficials de Ford Espanya asseguren que no hi ha informació al respecte mentre els proveïdors asseguren que no han rebut cap projecte al respecte. De fet, l’inici de la producció del Bronco en Almussafes encara no té data confirmada perquè l’adjudicació de peces prevista per a maig s’ha anat retardant fins a setembre, que és el darrer termini que es barreja en el sector.
És en aquest context que UGT ha llançat un comunicat en el qual es recorda que des de maig de 2020 s’han aconseguit acords entre la plantilla i la direcció diferents ERE i per a “ajustar la plantilla a la nova realitat que significaria disposar d’una plataforma elèctrica”. Amb això es refereix UGT a la pugna que va tindre Almussafes amb Saarlouis per l’adjudicació de la GE-2 que anava a fabricar el Mustang Mach-e.
“Després de rubricar aquest acord, continuem fent el mateix durant els anys 2023 i 2024. Era el volum d’ocupació que requeria l’electrificació, i les projeccions de producció. Els entrebancs experimentats a la Unió Europea cap a l’objectiu de l’electrificació de l’automòbil han trastocat tots els plans inicials, i des de UGT, hem buscat totes les solucions possibles per mantindre l’ocupació”, assegura UGT.
En eixe sentit, afegix: “No hi ha dubte doncs, que el que s’ha acordat durant aquests anys obliga Ford a mantindre el seu compromís amb València. Les decisions sobre producte han variat en consonància de com han anat fent-ho les circumstàncies. El darrer compromís de la Companyia amb nosaltres, per mantindre l’ocupació fixada, és que fabriquerem un vehicle multienergia en 2027“.
Per concloure, afirma: “Per això, per poder realitzar eixa travessia, reivindiquem el mecanisme RED, i treballem per involucrar les administracions. Per tant, l’ocupació existent a la fàbrica serà el mínim requerit en el futur. La nostra interlocució amb la direcció europea continua sent fluïda, i aquesta propera tardor es desvetllaran tots els rumors que es puguen produir. Una vegada més, quedarà clar que el compromís entre Ford i UGT és ferm, i és l’ocupació”.