Carmencita dóna sabor al fenomen Stranger Things en la seua aliança amb McDonald’s.
La marca alacantina apareix en el nou McMenú de Stranger Things de McDonald's amb el condiment de les patates més buscades.
Jesús Navarro Navarro, CEO de Carmencia.
El món s’ha posat del revés en aquesta recta final de 2025 amb l’estrena de l’última temporada de Stranger Things en Netflix. Milions de persones han col·lapsat la plataforma de vídeo en streaming amb l’estrena del primer volum de la cinquena i última temporada d’una de les sèries més vistes de l’última dècada. Un tir que grans marques no han dubtat en aprofitar.
McDonald’s ha posat en marxa a Espanya una de les seues campanyes més cridaneres de l’any, una acció publicitària que busca submergir al consumidor en un univers de referències, misteri i nostàlgia inspirat en la sèrie que ha causat furor aquestes últimes dues setmanes. La iniciativa es reflecteix en cada detall del menú promocional, des de l’estètica fins a, especialment, el sabor.
Carmencita fa una aparició estel·lar en el menú més buscat de McDonald’s
En aquest escenari, Carmencita ha adquirit un paper protagonista gràcies a la seua presència en un dels elements estrella del nou McMenú Stranger Things: el sazonador de les McShaker Stranger Fries, un complement que s’ha convertit en un dels grans atractius de la promoció, amb l’ensenyament alacantina tenint un paper protagonista en la mateixa.
I ho fa de la mà del sazonador que acompanya a les noves McShaker Stranger Fries, que, per si no fora poc amb la seua aparició, es tracta de un blend totalment exclusiu per a aquesta campanya i representa l’aportació directa de Carmencita a l’experiència del menú. La barreja combina sal i espècies, entre les quals estan all, pebre roig i pebre negre, amb l’objectiu de potenciar el sabor tant del menú boví com del menú de pollastre, les dues configuracions disponibles dins de la promoció.

Per a la companyia de Novelda, aquest desenvolupament ha suposat un repte que uneix creativitat i precisió: “El repte era comptar amb un sazonador reconeixible i amb personalitat pròpia, capaç de integrar-se en una experiència de marca global”, assenyala Jesús Navarro Alberola, director general de Carmencita.
Una labor que, tal com ha remarcat el propi Alberola, no ha sigut senzilla: “Ha sigut un treball de precisió en què hem aplicat tot el nostre know-how en barreges i equilibri de sabors”. I tot això forma part d’un procés que ha sigut possible gràcies a la col·laboració directa entre McDonald’s i Carmencita, on la cadena ha dissenyat la base del producte i l’empresa espanyola ha aportat el seu expertise centenari en el món de les espècies.
Carmencita reforça la presència dels proveïdors locals en grans empreses com McDonalds
Més enllà del fet en si, la presència de Carmencita en el McMenú Stranger Things subratlla l’estratègia de McDonald’s de comptar amb proveïdors locals, una pràctica que busca recolzar a empreses amb trajectòria i qualitat contrastada. En aquest cas, Carmencita aporta el seu llegat de més de cent anys d’història, des del seu origen a Novelda fins a la seua consolidació com a referent nacional en el desenvolupament de barreges i condiments.
A més, aquesta col·laboració no sorgeix de no res. Carmencita ja havia participat en una altra campanya recent de McDonald’s, vinculada a l’univers viatger i digital i protagonitzada per un conegut youtuber, una acció que va arrasar en visualitzacions. Amb aquest antecedent, l’aliança s’afiança i dóna un pas més, aquesta vegada connectant amb un públic més jove impulsat per la popularitat global de la sèrie, pel que es tracta de un paper cada vegada major en el món global per a la marca alacantina.
No obstant això, ha sigut aquesta nova col·laboració la que ha servit a Carmencita per reafirmar la seua posició en el sector com un aliat estratègic per a grans marques de restauració, capaç de desenvolupar solucions personalitzades que compleixen amb els més alts estàndards de qualitat, seguretat alimentària i coherència sensorial.

El sazonador Stranger Fries no sols aporta sabor, sinó que complementa l’experiència interactiva proposada per McDonald’s dins de la campanya. El missatge promocional ho resumeix: “Les teues patates favorites, ara, amb sabor fumat. Posales en la bossa, afig el sazonador Stranger Fries, agita-les i ¡gaudeix d’una experiència única mentre t’entrenes per a la batalla final!”.
En definitiva, la presència de Carmencita en el McMenú Stranger Things reforça el paper de la marca com a creadora de sabors essencials per a projectes d’alt abast, mentre McDonald’s potencia una de les seues campanyes més narratives i sensorials de l’any. I és que ara, els fans més acèrrims de la sèrie podran gaudir del final de la temporada, que tindrà lloc el pròxim 1 de gener, de la mà d’un menú del més “estrany”.