Hàbitat València i Textilhogar tanquen edició amb gran afluència i impuls internacional.

La consellera Marián Cano destaca la bona organització i l'interès internacional dels certàmens, que van reunir a milers de visitants i van generar oportunitats comercials per a les empreses valencianes.

Un stand de la Feria Habitat en Valencia

L’última edició de Hàbitat València i Textilhogar, Home Textiles Premium, va concloure amb un balanç altament positiu. Segons va destacar la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, la resposta del públic i dels compradors internacionals va ser “excel·lent”, malgrat l’ajornament de la primera jornada a causa de l’alerta meteorològica que va afectar a la Comunitat Valenciana.

“Aquest contratemps a penes ha tingut incidència en l’assistència dels compradors internacionals convidats per Ivace+i Internacional”, va explicar Cano, qui va remarcar que l’agenda prevista es va poder desenvolupar amb normalitat durant els tres dies restants.

40.000 visitants en una edició reduïda

Des de l’organització es xifra en 40.000 els visitants que van passar pels pavellons de Fira València durant l’esdeveniment. Aquesta dada resulta especialment rellevant, ja que suposa igualar l’assistència de l’edició anterior malgrat comptar amb un dia menys de certamen i sense la celebració paral·lela de Espai Cuina SICI, fira bienal que sol atraure a un públic molt específic del sector de cuines i equipament.

Per a Cano, aquest resultat demostra que València es consolida com a capital ferial de l’hàbitat i el tèxtil llar, sent punt de trobada obligat per a professionals nacionals i internacionals.

La consellera va subratllar l’esforç pressupostari i logístic realitzat per Ivace+i Internacional en col·laboració amb Fira València i les associacions sectorials. Gràcies a aquesta tasca conjunta, es va aconseguir atraure a 225 compradors internacionals a Hàbitat València i a 24 compradors a Textilhogar, tots ells seleccionats en funció del seu potencial interès en adquirir producte valencià.

Les delegacions internacionals procedien de 36 països, destacant especialment la presència de professionals dels Estats Units, Mèxic, Colòmbia, França i Marroc. En el cas de Textilhogar, es va comptar amb convidats de 14 mercats diferents, entre ells Indonèsia, Irlanda, Països Baixos, Panamà o Sud-àfrica.

Contactes estratègics per al sector valencià

Els compradors convidats no van ser un públic qualsevol, sinó perfils estratègics acuradament seleccionats: arquitectes, interioristes, cadenes hoteleres, distribuïdors i importadors, així com representants de grans cadenes de retail.

“Estem comprovant en els últims mesos una dinamització dels certàmens ferials, que es tradueix en contactes de gran valor per al posicionament internacional dels nostres productes”, va assegurar Cano.

En aquest sentit, tant l’ANIEME (Associació Nacional d’Industrials i Exportadors de Mobles d’Espanya) com la FEDAI (Federació Espanyola d’Associacions d’Industrials i Exportadors d’Articles per a Decoració i Mobiliari) van jugar un paper clau en la identificació de contactes estratègics, juntament amb les oficines d’Ivace+i a l’exterior.

Hàbitat València: aparador del disseny i la innovació

El certamen de Hàbitat València va tornar a situar a la ciutat en el mapa internacional del disseny i la innovació en mobiliari i decoració. Amb més de 200 expositors valencians, l’esdeveniment va mostrar el potencial creatiu i productiu del sector, des de propostes d’avantguarda fins a solucions per a projectes contract en hotels, oficines i espais residencials.

Els convidats internacionals van poder conèixer de primera mà les últimes tendències, avaluar materials i tancar acords de distribució que, en molts casos, es traduiran en noves oportunitats d’exportació.

Textilhogar: tradició i modernitat en el tèxtil

D’altra banda, la fira Textilhogar, Home Textiles Premium va reunir un selecte grup d’empreses valencianes i nacionals que van exhibir el millor de la indústria tèxtil per a la llar: cortines, tapissos, roba de llit i complements de decoració.

L’organització va destacar la qualitat dels encontres mantinguts amb els 24 compradors internacionals convidats, procedents de mercats tan diversos com Vietnam, Algèria, Romania o República Dominicana. L’associació ATEVAL, juntament amb Ivace+i, va dissenyar una agenda de reunions personalitzada per a cada comprador, facilitant un networking efectiu i productiu.

La mínima incidència en les cancel·lacions de compradors internacionals —apenes 11 en el cas de Hàbitat i una sola en Textilhogar— confirma la relevància internacional de la cita. L’interès generat a València evidencia que aquests certàmens s’han consolidat com un pol d’atracció per als negocis globals de l’hàbitat i el tèxtil.

A més, l’afluència sostinguda de visitants professionals nacionals ha permès a les empreses expositores reforçar els seus contactes en el mercat intern, un aspecte igualment important en un context de creixent competència internacional.

València, epicentre de les fires de l’hàbitat

Amb el tancament exitós d’aquestes edicions, València reafirma la seua posició com a epicentre de la innovació, el disseny i el comerç internacional en els sectors de l’hàbitat i el tèxtil llar. La capital del Túria es beneficia no només en termes de negoci per a les seues empreses, sinó també en impacte econòmic i turístic per a la ciutat i la Comunitat Valenciana en el seu conjunt.

Com va recalcar Cano, l’èxit assolit és fruit de la col·laboració entre administracions, associacions empresarials i Fira València, que han aconseguit projectar la imatge de la Comunitat com a territori innovador, exportador i obert al món.

El balanç provisional augura un futur prometedor per a pròximes edicions. La satisfacció dels expositors i l’interès sostingut dels compradors internacionals garanteixen que Hàbitat València i Textilhogar seguiran sent cites de referència en el calendari ferial europeu.

Amb més de 40.000 visitants, 249 compradors internacionals convidats i milers de contactes generats, l’edició de 2025 es despedix amb una clara conclusió: el sector valencià de l’hàbitat i el tèxtil segueix guanyant múscul en els mercats internacionals, i València manté el seu rol com a gran plataforma de trobada entre tradició, creativitat i futur.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada