Vips arriba a Castelló amb el seu primer local en aquest centre comercial.
Es tracta del primer VIPS de Castelló, el número 17 a la Comunitat Valenciana i el 171 a Espanya.

Nuevo VIPS en el centro comercial Salera
El Centre Comercial Salera continua ampliant la seua oferta gastronòmica amb la incorporació de Vips, una de les cadenes de restauració més reconegudes del país. La coneguda marca obri el seu primer restaurant a Castelló, convertint-se en el número 17 a la Comunitat Valenciana i el 171 a nivell nacional.
El nou local, que ocupa una superfície de 240 metres quadrats, té capacitat per 112 comensals i destaca per la seua imatge renovada, amb un disseny modern i un ambient acollidor. Aquest nou espai permetrà als visitants gaudir dels plats més emblemàtics del menú de Vips, en un entorn còmode i actual.
Amb un ample horari d’obertura, que va des de les 09:00 fins a les 00:00 de diumenge a dijous i festius, i fins a la 01:00 els divendres, dissabtes i vigílies de festius, Vips s’adapta a tot tipus de públics i moments del dia, des de desdejunis fins a sopars tardans.
Vips genera 30 llocs de treball amb l’obertura a Castelló
A més d’enriquir l’oferta culinària de Salera, aquesta nova obertura suposa una important injecció d’ocupació local, amb la creació de 30 nous llocs de treball, reforçant així el compromís del centre comercial amb el desenvolupament econòmic de la zona.
Alejandro Galocha, gerent del Centre Comercial Salera, ha assenyalat: “Estem molt contents de donar la benvinguda a VIPS, una marca icònica en el sector de la restauració. Amb aquesta obertura reforcem la nostra oferta gastronòmica i seguim oferint als nostres visitants una experiència variada i de qualitat”.
Amb aquesta incorporació, el Centre Comercial Salera consolida la seua posició com a referent a Castelló, combinant una variada proposta de restauració, moda, serveis i oci per a tots els públics.
“L’obertura del nostre primer restaurant a Castelló suposa un pas important en la nostra estratègia de creixement a la Comunitat Valenciana. Estem encantats d’apropar l’experiència Vips a aquesta ciutat, amb un equip local compromés i un espai pensat per a gaudir a qualsevol hora del dia”, ha destacat Paco Páez González, director general de Vips.
El primer restaurant Vips tanca definitivament després de mig segle obert al públic
Mentre Castelló anuncia l’obertura d’un nou Vips, el primer restaurant de la companyia a Espanya, situat a Madrid, tanca definitivament després de mig segle obert al públic.
Es tracta del emblemàtic local de Julián Romea, que baixa la persiana i posa fi a la història que va iniciar la cadena en 1969.
El emblemàtic primer Vips d’Espanya, inaugurat en 1969 al carrer Julián Romea de Madrid, ha tancat les seues portes discretament després de més de cinc dècades de història.
Aquest local pioner, que combinava cafeteria i botiga amb un horari gairebé ininterromput i una carta d’estil nord-americà, va marcar a diverses generacions.
No obstant això, els canvis en els hàbits de consum i l’eliminació de la seua característica botiga en 2017 van anar restant-li atractiu. En un context on el model de franquícia pura domina la cadena, mantenir un únic restaurant amb la identitat original ja no semblava sostenible.
El tancament del primer Vips al carrer Julián Romea no sols suposa la comiat d’un local, sinó l’adéu a un símbol amb forta càrrega emocional per a molts madrilenys.
Per als veïns de Chamberí, desapareix un espai únic que combinava utilitat, proximitat i sabor a qualsevol hora del dia.
Per a la marca, es tracta d’un punt d’inflexió: el final definitiu del model híbrid de botiga-cafeteria amb esperit americà. Vips consolida així la seua transformació en una cadena de restauració moderna, centrada en formats més rentables i adaptats a les noves dinàmiques de consum.
Encara que el seu llegat continua en altres locals, cap tornarà a tenir l’autenticitat ni el valor simbòlic d’aquell primer establiment on tot va començar.