Actualizado
A dona da AP-9 multiplica os seus beneficios coas autoestradas A Coruña-Carballo e Puxeiros-Val Miñor
Autoestradas de Galicia, tamén de Itínere e xestionada polos mesmos executivos que a Autoestrada do Atlántico, incrementou os seus resultados netos máis dun 14% en 2024, por riba do crecemento obtido por Audasa, e presentou un beneficio de explotación de 9,2 millóns de euros

Imagen de la AP-9 en el tramo de Pontedeume. Audasa
As irmás pequenas da Autoestrada do Atlántico (Audasa) fánse grandes. Autoestradas de Galicia, que explota as autoestradas de peaxe entre A Coruña e Carballo (AG-55) e entre Puxeiros e Val Miñor (AG-57), en ambos os casos en réxime concesional ao ser titularidade da Xunta, incrementa tráfico, e consecuentemente, beneficios ao conter os seus gastos e avanzar tamén nas compensacións que recibe polas bonificacións que realizan aos usuarios. Todo suma.
E é que a dona da AP-9, que é tamén o Grupo Itínere, multiplica os seus beneficios coas autoestradas A Coruña-Carballo e Puxeiros-Val Miñor. Autoestradas de Galicia, xestionada polos mesmos executivo que a Autoestrada do Atlántico, con Andrés Muntaner Pedrosa á fronte, incrementou os seus resultados netos máis dun 14% en 2024, por riba do crecemento do beneficio despois de impostos obtido por Audasa, e presentou un beneficio de explotación de 9,2 millóns de euros.
Máis ingresos e mellora de márxenes
Os principais parámetros do negocio son positivos en 2024 para Autoestradas de Galicia, algúns, como os beneficios netos, con maior avance relativo nun ano que a súa irmá maior, a Autoestrada do Atlántico. Nese caso, o avance foi do 9,1%, ata os 210 millóns de beneficio neto. O incremento da intensidade media diaria de vehículos das vías de Autoestradas de Galicia supuxo un aumento da cifra de negocios ao peche de 2024 do 8,2%, con un volume de ingresos por peaxe de 19,9 millóns de euros.
De acordo coa memoria da filial de Itínere, os gastos de explotación, sen considerar outros resultados, a dotación á amortización, as provisións por actuacións de reposición e as provisións por operacións comerciais, ascenderon a 7,6 millóns de euros, o que supuxo un incremento dun 3,4% respecto ao exercicio 2023. Esta evolución permitiu á compañía alcanzar un marxe de ebitda do 61,7%, que supón un incremento de 3,1 puntos porcentuais respecto a 2023. É dicir, Autoestradas mellora a súa rendibilidade.
Máis beneficios
O resultado de explotación ao 31 de decembro de 2024 (9,2 millóns de euros), aumenta nun millón con respecto ao do exercicio anterior, o que representa un crecemento do 11,8%, debido fundamentalmente ao incremento de ingresos de peaxe, di a compañía. E o resultado neto de Autoestradas ao 31 de decembro de 2024 (7 millóns de euros) supuxo un incremento de 0,9 millóns de euros respecto ao peche do exercicio anterior, o que representa ese avance do 14,3%. Aí reside o contraste co crecemento da ganancia neta coa súa irmá maior, Audasa.
Crecen as compensacións
A filial de Itínere sempre gaña. E avanza tamén nos ingresos por compensacións dos últimos anos. Un dos que máis, a aportación extraordinaria para mitigar o impacto da subida de peaxes, ao terse acordado manter os importes dos peaxes asumidos polos usuarios para o ano 2024, de tal forma que non experimentasen variación algunha respecto ao 2023. Para iso, incluíuse unha aportación extraordinaria para compensar á sociedade o impacto do incremento do IPC dos peaxes en 2024.
En total, a inxección da Xunta, a través da Axencia Galega de Infraestruturas, supuxo o ano pasado por este concepto un ingreso de 2,3 millóns de euros para Audasa, un substancial aumento sobre os 1,6 millóns recibidos un ano antes. A filial de Itínere tamén asumiu máis diñeiro vía compensacións, aínda que de menor importe, polas bonificacións por frecuencia aboadas pola Xunta: uns 1,1 millóns, fronte ao millón ingresado por este concepto en 2023.