Actualizado
A traxectoria silandeira da ‘gurú’ do negocio en liña de Inditex con Pablo Isla: de Acciona a Hijos de Rivera
María Fanjul, que abandonou o xigante téxtil en decembro de 2020 tras seis anos na compañía, incorporouse en xuño de 2022 ao consello de administración de Hijos de Rivera e un ano antes ao de Acciona Energía

María Fanjul en 2014 / EFE
María Fanjul Suárez, a que fose CEO de Entradas.com –plataforma pioneira na venda de entradas por internet e unha das maiores do sector– e directora do negocio en liña de todas as marcas de Inditex, agás Zara, nos tempos de Pablo Isla, suma outro nome propio de calibre á súa traxectoria persoal: Hijos de Rivera.
En xuño de 2021 coñeceuse a súa incorporación ao consello de administración de Acciona Energía, a filial de renovables do grupo capitaneado por José Manuel Entrecanales. Fanjul entrou como conselleira independente en plena renovación do consello da compañía xusto antes da súa saída a bolsa, en xullo dese mesmo ano.
Máis desapercibida pasou a súa incorporación ao consello de administración de Hijos de Rivera, do que forma parte, segundo o seu perfil de Linkedin, desde xuño de 2022. Segundo a información remitida ao Rexistro Mercantil e consultada por Economía Digital Galicia, María Fanjul é a única conselleira independente da compañía xunto a Pilar Zulueta de Oya, ex directora xeral de Warner Bros en Europa, que ostenta o mesmo cargo en Dorna Sports, a xestora do mundial de MotoGP.
Traxectoria profesional
María Fanjul, nacida en Madrid en 1986 e de familia asturiana, é graduada en Administración e Dirección de Empresas por ICADE. En 2009 fundou a startup StepOne Ventures xunto con un antigo profesor seu, Bernardo Hernández. Trátase dun fondo de capital risco cuxo obxectivo era investir na primeira etapa de empresas tecnolóxicas con alto potencial de crecemento. Tamén participou no asesoramento e ascenso de varias empresas españolas en Silicon Valley.
Antes de incorporarse a Inditex, en decembro de 2014, foi conselleira delegada de Entradas.com –empresa líder no seu sector cunha facturación cercana aos 110 millóns– e ocupou tamén un posto directivo en Idealista.com.
A multinacional con sede en Arteixo fichou a Fanjul, considerada por entón como unha das emprendedoras españolas con máis proxección, para dirixir o negocio en liña do grupo, coordinando as tendas en liña do grupo agás Zara, que xa tiña desenvolvido para entón o seu modelo integrado.
Seis anos despois abandonou por motivos familiares o posto, de nova creación, co que se pretendía impulsar a división en liña da compañía. Tras a súa saída a multinacional non nomeou ningún substituto ao considerar que as cadeas do grupo contaban con “equipos moi robustos” para continuar co seu crecemento.
O negocio en liña de Inditex
O ano da súa saída da multinacional, o do estalido da pandemia, as vendas en liña da compañía incrementáronse un 77% ata os 6.612 millóns de euros, un aumento significativo nun contexto de restricións de mobilidade e peche de tendas físicas que impulsaron o comercio electrónico.
A multinacional pechou o seu último exercicio cun incremento do 12% das vendas en liña, ata os 10.163 millóns de euros, o que supoñía un 26,31% do negocio total. Un ano antes, as vendas desta división alcanzaron os 9.100 millóns, un 25% dos ingresos totais.