As tres crises de Cardama: veto en Uruguai, guerra no seu accionariado con García Costas e problemas de liquidez

O estaleiro vigués, que sofre a rescisión do seu macrocontrato en Uruguai, reestruturou a súa débeda co Santander e atou un préstamo dun millón de euros do Igape no medio da negativa de José García Costas a asinar as súas contas de 2024.

Vista exterior del astillero vigués Francisco Cardama SA / Europa Press

Vista exterior del astillero vigués Francisco Cardama SA / Europa Press

Varapalo para Cardama. O Goberno de Uruguai anunciou que rescindirá o contrato asinado en 2023 co estaleiro español vigués para a construción de dous buques de patrulla oceánica tras aflorar unhas presuntas irregularidades nas garantías do acordo.

O presidente do país sudamericano, Yamandú Orsi, alertou nunha rolda de prensa da existencia de indicios de «unha estafa ou un fraude ao Estado uruguaio». É por iso que ordenou o inicio de accións xudiciais civís e penais e a resolución deste macrocontrato valorado en uns 82 millóns de euros.

A noticia asesta un novo golpe á empresa olívica, que se atopa inmersa en “tensións de liquidez” e no medio dunha crise no seu accionariado. E é que a compañía revela na súa memoria anual do ano pasado que José García Costas (expresidente da Cámara de Comercio de Vigo e propietario dun 39,6% do estaleiro a través da súa empresa Emenasa) negouse a asinar as contas.

García Costas, que foi presidente do estaleiro Hijos de J. Barreras ata a chegada de Ritz, exerce como segundo máximo accionista de Cardama, só por detrás de Imbeira SL. Esta sociedade que capitanean o propio Mario Cardama (presidente do estaleiro) e Germán Alonso Montenegro controla un 59,8% desta empresa centenaria que no pasado realizou encargos para clientes de Angola, Iraq, Marruecos, Islandia, Reino Unido, Argelia, Benín, Ecuador ou Venezuela e que agora tropeza con Uruguai.

Os números de Cardama

Francisco Cardama SA afronta este novo escenario tras ter pechado o seu exercicio fiscal 2024 cun rebote do 31,3% na súa facturación, que se elevou ata os 13,3 millóns de euros. O beneficio neto, pola súa banda, reduciuse a algo menos dun terzo ao pasar de 324.723 a 99.823 euros.

A firma viguesa dá conta na súa memoria de ter recibido en decembro do ano pasado o anticipo das construcións destes dous buques de 86,75 metros de eslora e tiña prevista a posta de quilla do primeiro barco para este mes de maio e a do segundo para decembro. Con todo, a compañía daba conta de problemas de liquidez.

“A sociedade ata ao peche do exercicio 2024 tivo tensións de liquidez derivadas dos pagos do préstamo da C-242 e os atrasos de pagos por parte do C-243 de Senegal“, subliña nas súas contas anuais. Francisco Cardama SA refírese así ao buque remolcador encargado hai nove anos e cuxo desenvolvemento viuse alterado polas turbulencias políticas que azoutan a un país africano.

O C-242, pola súa banda, fai referencia ao buque de inspección pesqueira e rescate que comezou a construír a xa extinta Montaxes Cíes e que Francisco Cardama SA acabaría adquirindo mediante un proceso de subasta pública. A compañía viguesa asumiu a fase final da construción do buque, pero recoñeceu un deterioro de crédito por importe de 4,1 millóns de euros.

Igape e Banco Santander entran en escena

A empresa lograría en febreiro de 2018 un préstamo de 8,6 millóns de euros que reestruturaba os pasivos que tiña formalizados desde o ano 2012. “A reestruturación dos préstamos inclúe acordos de obriga de venda en caso de recibir unha oferta formal por un importe determinado no prazo de 60 días desde a súa presentación efectiva, sempre que se fixese efectivo”, recoñece a firma, que apunta que “se atopa en contacto con distintos brókeres internacionais, especialistas na venda deste tipo de barco, para conseguir a venda”.

Mentres busca comprador para esta embarcación que en 2017 foi tasada en 13 millóns de euros, Francisco Cardama SA reordenou o seu pasivo co obxectivo de desafogar a súa situación financeira. Nesta liña enmárcase o préstamo con garantía hipotecaria por valor dun millón de euros solicitado ao Instituto Galego de Promoción Económica (Igape). O seu prazo de vencemento é de oito anos, dos cales dous son de carencia de principal.

En paralelo, o estaleiro vigués levou a cabo unha nova reestruturación do préstamo que arrastra co buque de inspección pesqueira que adquiriu a Montaxes Cíes. A débeda foi inicialmente contraída co Banco Pastor, antes de que este pasara a mans do Banco Popular e do Banco Santander, entidade coa que realizou agora esta operación perfilada para aliviar a situación financeira da empresa.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta